Mercedes-AMG a dezvăluit generația a doua a modelului său cel mai sportiv, iar capul de afiș nu este ocupat de schimbările estetice, căci acestea sunt minime, ci de faptul că tracțiunea integrală devine standard, iar pe lista de opționale intră și locurile din spate.

Mercedes-Benz știe că o bună parte a publicului său locuiește în Statele Unite, astfel că a ales California pentru a dezvălui cea de-a doua generație a GT-ului său sportiv denumit după însăși segmentul în care se poziționează. Noul coupe dezvoltat de divizia AMG preia mult din osatura deja rigidă a actualului Mercedes-AMG SL și adaugă o caroserie chiar mai frumoasă și două nivele de echipare ce sunt, în fapt, sinonime cu două nivele de performanță.

Cum arată Mercedes-AMG GT

Trebuie să ai o insignă de „Top Fan” pe pagina Mercedes-Benz de Facebook pentru a putea să observi din prima modificările efectuate la designul lui AMG GT. Prima generație a apărut în urmă cu aproape un deceniu și a propus o formă mult mai compactă decât a maiestosului SLS AMG, lăsând în urmă și ușile de pescăruș. Trecând printr-un facelift la mijlocul ciclului de producție, AMG GT a căpătat o gură mai mare, ce debutase pe varianta mai extremă AMG GT-R.

Aceeași față este preluată și de generația a doua, deși gurile de aer laterale au fost ușor remodelate, iar forma farurilor este și ea schimbată, îmbinându-se parcă mai bine în linia botului. Lateralul este, în schimb, practic neschimbat, în timp ce posteriorul arată împrospătat. Stopurile, cu trei module și conectate printr-un element decorativ central par mai alungite, înfășurându-se pe șoldurile mașinii.

Există și aici niște guri de aer ce sunt poziționate deasupra zonei spoilerului spate care nu se chinuie să ascundă evacuările duble de pe fiecare parte, respectiv difuzorul de dimensiuni generoase. Și splitterul, aflat în spoilerul din față, este lucrat atent, dar există loc pentru și mai multe aripioare și o buză mai proeminentă care vor veni, cel mai probabil, pe viitoarele GT-R și Black Series.

Deși poate nu pare, Mercedes-AMG și-a lungit GT-ul pentru a avea loc pasagerii din spate, ceea ce înseamnă că noul model este mai lung cu 18 centimetri, șapte în plus fiind între punți. Lățimea este mai mare acum cu patru centimetri, iar un eleron static este standard și pe modelul de bază.

Ce ascunde sub caroserie Mercedes-AMG GT

Șefimea din Stuttgart a observat că, sfidând logica, clienții lui AMG GT vor o mașină „mai practică”, deși practicalitatea n-ar trebui să fie pe lista ta de dorințe dacă-ți iei cel mai sportiv Mercedes-AMG care se află de partea fericită a unui milion de euro (Mercedes-AMG One, acel hypercar cu motor din Formula 1, este de cealaltă parte a jackpotului).

Concluzia a fost simplă: mașina trebuie să fie mai mare, dar caracterul GT-ului nu trebuie alterat, iar concesia s-a făcut la tracțiune, în timp ce dimensiunile au crescut inevitabil. Tracțiunea spate dispare din ofertă și a fost înlocuită de una integrală variabilă, ceea ce înseamnă că șoferul poate alege ca motorul să trimită toată puterea pe puntea față, dar și să trimită 50% pe față.

O altă modificare notabilă, care va afecta cu siguranță comportamentul dinamic al mașinii, este adoptarea unei transmisii cu nouă trepte care vine imediat în urma motorului. Anterior, AMG GT-ul avea un transaxle, adică transmisia se afla în spate, folosind un convertor de cuplu în locul unui ambreiaj obișnuit. Această schimbare face ca motorul să se afle deasupra osiei față, deci mai aproape de capătul frontal al mașinii decât în trecut.

Spațiul interior crește ca urmare a acestei decizii, ceea ce ar trebui să mulțumească pe căutătorii de practicalitate, care pot opta, cum spuneam, și pentru scaune în spate – deși acestea ar trebui să fie bune doar pentru copii. Devine AMG GT un SL cu acoperiș rigid? Aceasta poate fi o primă întrebare la care va trebui să se răspundă în viitor, mai ales că SL-ul are un caracter incert în momentul de față, cu o ținută de drum prea fermă pentru un roadster menit să mănânce la orice oră sute de kilometri de autostradă. Rigiditatea este, însă, de dorit în cazul unui model mai „specializat” așa cum este AMG GT.

Alte „magii” tehnice menționate în comunicatul de presă sunt rear-wheel steering, care te va ajuta pe viraje, dar și un diferențial cu alunecare limitată electronic. Lista de opțiuni este populată și de opțiunea nose-lift care permite părții frontale să se ridice cu vreo 3,5 centimetri pentru a trece peste borduri. Suspensia în sine este semi-activă pe cale hidraulică cu sistem multi-link și amortizoare adaptive.

Capitolul legat de performanță ține de varianta aleasă. AMG GT55 are 469 cai putere și 701 Nm din același V8 de 4.000 cmc twin-turbo ca și până acum. Modelul de top AMG GT63 are 577 cai putere și 802 Nm, iar lecțiile trecutului (a se citi foaia tehnică a actualului AMG GT Black Series) ne sugerează că cele mai serioase versiuni vor dansa în jurul a 750 cai putere.

Jantele standard sunt de 20 de inci și ascund frâne de oțel, dar cei cu dare de mână pot avea jante de 21 de inci cu frâne ceramice cu carbon. O variantă hibridă cu tehnologie plug-in ar trebui să fie la orizont, iar de acolo ne putem aștepta și la un plus de putere. Oricum, orice AMG GT ar trebui să prindă 100 km/h cu start de pe loc în aproximativ trei secunde, încălțat cu anvelope Michelin Pilot Sport S5 din fabrică.

Cum arată pe dinăuntru Mercedes-AMG GT

Interiorul lui AMG GT a fost regândit plecând de la principiul creșterii ergonomiei și a confortului. Asta înseamnă că-ți va fi mai ușor să intri și să ieși din mașină, iar vizibilitatea este mai bună, mai ales dacă alegi plafonul panoramic opțional. Bordul este împărțit în așa fel încât să încapă și un ecran central de infotainment în stil iPad de 11,9 inci, pe lângă ecranul digital de înlocuiește instrumentarull șoferului.

Scaunele sunt profilate, iar impresia este similară cu cea pe care o ai când urci într-un SL actual. Și prețul ar trebui să fie similar, adică undeva pe la 150.000 de euro pentru varianta AMG GT55, respectiv vreo 180.000 de euro pentru AMG GT63, deși este mereu loc de mai mult pentru a crește marjele de profit pentru un model popular (având în vedere segmentul). Mercedes a vândut aproximativ 17.000 din vechiul AMG GT pe lângă aproape 2.000 de AMG GT Black Series, deci apetit există, iar acesta ar trebui să fie mărit odată cu ușoara „relaxare” a mașinii.

Sursa foto: Mercedes-AMG

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri