Kia a dezvăluit primele imagini oficiale cu SUV-ul electric de clasă medie EV5. Influențat, în materie de design, de fratele mai mare EV9, noul EV5 va păși mai întâi pe piața chineză, dar va ajunge și în Europa cândva anul viitor cu o arhitectură de 400V și o plajă de propulsoare deschisă de un motor de 219 cai putere și 310 Nm.

Kia a prezentat, în fine, versiunea de serie a SUV-ului EV5 care a fost deja subiectul unui prototip ce aducea mult cu versiunea finală. Prezentă la Salonul Auto din Chengdu, China, marca coreeană a oferit și câteva detalii despre noul său model, dar nu foarte multe, căci o prezentare mai detaliată ce va include și date despre alte piețe înafară de cea chineză este programată pentru luna octombrie.

Cert este că vorbim despre un SUV de dimensiune medie, al treilea model electric al Kia după berlina EV6 și SUV-ul de mari dimensiuni EV9. Noul EV5 este, dacă ne uităm la proporții, o variantă electrică a lui Sportage, în timp ce EV9 are dimensiuni similare cu ale lui Sorento. Kia vizează rivali de renume precum Mercedes-Benz EQB, dar și Skoda Enyaq iV și Ford Explorer. Conform datelor apărute în presă, EV5 măsoară 4.615 mm lungime, 1.875 mm lățime, respectiv 1.715 mm în înălțime. Ampatamentul este de 2.750 mm, iar greutatea va fi de sub două tone, adică 1.870 kg.

La nivel estetic, EV5 nu surprinde, venind ca un element complementar alături de EV9. Așa-numitul „tiger nose” definește partea frontală, cu farurile LED de-o parte și de alta a nasului. Liniile angulare continuă de la un capăt la celălalt al SUV-ului butucănos ale cărui linii sunt clar profilate pe laterală. Forma geamurilor laterale exprimă dinamism prin urcarea zonei vitrate de pe stâlpul D care se încheie cu un element tipic în 2023, o linie ce delimitează caroseria de plafon (floating roof).

Interiorul lui Kia EV5, construit pentru mileniali

Cei de la Kia s-au ocupat și de exterior - adăugând un spoiler în partea posterioară pentru a crește eficiența aerodinamică a pseudo-cutiei lor - dar și de interior. Coreenii spun că, în prezent, familiile mileniale văd interiorul mașinii lor drept un alt spațiu în care-și duc existența, cerând tot mai mult de la ce poate oferi habitaclul unei mașini. Practic, acum, clienții văd ca de la sine înțeles un pachet complet de echipamente de siguranță, dar și sisteme de infotainment de top și, în schimb, cer mai mult.

Planșa de bord nu aduce, însă, noutăți dacă ești familiar cu EV9. Volanul și combinația de ecrane pentru șofer și, respectiv, ecranul central pentru infotainment sunt preluate de pe SUV-ul mai mare. De asemenea, pe bord se găsesc și butoanele fizice pentru comenzile cele mai importante. Kia spune că spațiul interior este generos, dar nu ne-a oferit cifre, ci s-a lăudat cu numărul mare de culori ale luminilor ambientale din habitaclu. Nu știm cum de asta este mai relevant decât spațiul pentru picioare, pentru cap sau pentru coate, dar am aflat și alte informații semi-irelevante cum ar fi cele legate de tipurile, combinațiile și culorile disponibile pentru tapițerie.

Conceptul Kia EV5 avea scaune frontale care se învârteau către spate pentru a crea o adevărată „sufragerie pe roți”, dar acest detaliu a fost eliminat. Există, însă, un loc de stat între cele două scaune din față, dacă se ridică cotiera centrală, dar acest loc nu poate fi folosit în mers căci nu există o centură. Bancheta din spate se rabatează completă și există spații de depozitare și sub locurile din spate.

Performanțele SUV-ului Kia EV5 sunt la nivel cu rivalii, dar coreenii n-au oferit detalii

La capitolul tehnic, ne putem baza doar pe supoziții. Kia nu a oferit detalii clare cu ocazia prezentării primelor fotografii oficiale. Informațiile din presă sugerează, însă, că mașina se va baza pe o arhitectură de 400V (față de 800V în cazul lui EV9) din dorința de a păstra (oarecum) acceptabil prețul de achiziție. Versiunea de bază va avea un singur motor electric care va dezvolta în jur de 229 de cai putere și 310 Nm ce se vor îndrepta către puntea spate.

Știm și că versiunea de top se va numi GT - la fel ca în cazul celorlalte electrice Kia - iar aceasta va avea două motoare, adică tracțiune integrală și mult mai multă putere. Nu putem vorbi nici de prețuri în condițiile în care o lansare europeană este programată cel devreme pentru 2024, dar dacă ne uităm la rivalii din segment, un preț de aproximativ 55.000 de euro ar fi acceptabil pentru Kia EV5.

Sursa foto: Kia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri