Kia a oferit mai multe detalii cu privire la planul de extindere al familiei sale de electrice, constructorul coreean lansând concomitent mai multe modele, unele dintre ele deja admirate de public sub formă de concept. Kia atacă, dintr-un foc, atât segmentul mic, cât și cel mediu, cu modelele EV2, EV3, EV4 și EV5 în centrul atenției în timpul primei ediții a Kia EV Day în Seul.

Mașinile electrice ale Kia devin tot mai populare. În luna august, Kia a anunțat că a vândut aproape 16.000 de EV-uri la nivel mondial, iar EV6 s-a numărat printre cele mai populare modele. În plus, s-au început livrările pentru SUV-ul de mari dimensiuni EV9, iar acesta este doar începutul. Cu ocazia Kia EV Day, constructorul a oferit mai multe informații cu privire la niște-modele cheie pe segmente în care Kia va avea adversari redutabili ca Tesla.

Kia EV3

Luăm numărătoarea de la EV2, mezinul grupului, o electrică ce va fi construită pentru piața din Europa și va apărea pe piață, la fel ca și celelalte trei modele, în următorii trei ani. Folosind platforma Kia E-GMP, la fel ca celelalte modele din familie, EV2 va avea un preț de sub 30.000 de euro. Construită la uzina Kia din Slovacia, mașina va rivaliza cu Peugeot e-2008 și Opel Corsa Electric. „Acesta este un model special și foarte important pentru Kia în strategia sa europeană”, a spus CEO-ul Kia Ho-Sung Song citat de Autocar.

Kia nu a oferit imagini nici măcar cu o variantă concept, dar presa vorbește despre un vehicul de segment B (hatchback), deoarece mai este loc conform filozofiei de denumire de o Kia EV1 care ar putea fi un supermini. Mașina va primi, însă, o parte frontală similară cu a altor modele electrice Kia, adică aceeași „Tiger Grille” cu farurile foarte depărtate și jante cu modele geometrice. Nu știm, însă, detalii tehnice, dar EV3, EV4 și EV5 toate vor utiliza arhitectura de 400V. Kia a mai spus și că va construi un alt model compact electric la uzina slovacă, cel mai probabil EV3 sau EV4.

Urcând prin numărătoare, EV3 este un crossover compact care va înlocui atipicul Soul EV. Acesta a fost prezentat sub formă de concept la Kia EV Day, dar va debuta înaintea lui EV5, care a apărut în fața publicului în „haine” de serie. Dimensiunile par a fi mai mari decât ale lui Soul (Kia nu a oferit cifre exacte), dar mașina se va încadra tot în limitele segmentului B. Interiorul este ceva mai radical decât interiorul, având un design minimalist ce nu se va transpune decât parțial în producție. Ca și în cazul lui EV2, detalii tehnice precise nu au fost oferite.

Mai departe, EV4 este o berlină cu o linie bizară. Cu linie de crossover, datorită roților de dimensiuni generoase ce par să „împingă” mașina pe picioroange, EV4 va fi un rival pentru Tesla Model 3, dar și pentru Polestar 2. Designerul-șef Kia Karim Habib a spus că nu este „nici un monovolum clasic, dar nici o berlină”. Partea frontală este scurtă, puntea față fiind împinsă spre extremitatea mașinii, dar spatele este alungit, cu o zonă posterioară de coupe liftback. Aripile sunt proeminente, dând alură de sportivitate (ce va ajuta la o eventuală versiune GT, cum vor primi câteva modele din gama Kia EV cum este EV2).

Kia EV4

Ca și în cazul lui EV3, interiorul este futurist, dar „măsuța” incorporată în bord va ajunge, se pare, și pe versiunea de producție. Aceasta va căpăta, însă, și niște butoane fizice pe care conceptul nu le are, bazându-se pe ecranul central de infotainment. Mașina va intra în producție în 2025, dar nu știm unde se va produce, Autocar pariază deja pe cel puțin două motorizări: una cu 215 cai putere și tracțiune față, respectiv una de 302 cai putere unde puterea se duce către ambele punți.

În fine, Kia EV5 va sosi tot în 2025, fiind o alternativă electrică pentru Kia Sportage. Mașina a fost lansată inițial în China, coreenii prezentând-o la salonul de la Chengdu în aprilie. De atunci, Kia a decis că EV5 va ajunge și pe alte piețe, nu doar pe cea chineză. Folosind o versiune a platformei E-GMP dezvoltată de Hyundai Group, mașina are, cum spuneam, o arhitectură de 400V la bază - EV6 și EV9 au arhitecturi de 800V.

Modelele pentru China vor avea baterii mai mari și vor fi făcute local. Restul lumii va primi mașini făcute în Coreea cu baterii de 58 kWh și 81 kWh. Modelul standard și cel „Long Range” vor avea tracțiune pe față cu 215 cai putere, un al doilea motor de 94 cai putere fiind adăugat pe versiunea AWD. O sportivă EV5 GT urmează, iar autonomia ar trebui să fie sub cea a modelului Chinez (între 531 și 648 kilometri).

Chiar și așa, Kia promite o viteză de încărcare de sub 30 de minute pentru a duce bateria de la 30 la 80%, ceea ce sugerează o putere de încărcare de 125 kW. Prețurile n-au fost anunțate (dar e bine că știm că-n interior va fi un ecran de 12,3 inci), deși Kia a dat de înțeles că prețurile pentru EV3/EV4/EV5 se vor situa sub plafonul de 50.000 dolari.

Kia EV5

Sursa foto: Kia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri