Renault și-a prezentat noua navă amiral. Cum nu mai suntem în 1995, aceasta a luat forma unui SUV cu linie de coupe care este înrudit cu Austral și va fi oferit doar cu propulsie hibridă. Denumit Rafale, noul model de top are aproape 300 de cai putere în varianta cea mai scumpă, dar centrul de atracție principal este interiorul spațios, Rafale având același ampatament ca și Espace.

Renault ne-a anunțat încă din luna mai că noul său vârf de gamă se va numi Rafale, în onoarea unui avion performant dezvoltat de francezi la începutul aniilor '30, o perioadă când Renault dezvolta agregate și pentru trenuri și segmentul aeronautic, nu doar pentru automobile. În urma preluării companiei Caudron, Renault a rebotezat modelul C460 care a devenit „Rafale”, după termenul care definește o pală de vânt ce anunță începutul unei vijelii. Același nume a fost utilizat și de Dassault pe un avion de vânătoare dezvoltat în anii '80, iar mulți s-ar putea gândi la această aeronavă când aud numele „Rafale”, ceea ce nu este neapărat ideal pentru Renault în condițiile în care Dassault a avut o legătură strânsă cu rivalii Peugeot în trecut.

Noul SUV cu linie de coupe măsoară 4,71 metri în lungime, 1,86 metri lățime și 1,61 metri înălțime fiind poziționat în segmentul D. Acesta are un ampatament de 2,74 metri, identic cu al lui Espace, deși crossover-ul este cu 12 milimetri mai lungi. Rafale împarte platforma CMF-CD cu Espace și Austral, dar de diferențiază de cele două la capitolul estetic. Am vorbi încă de la lansarea noului Clio de noul limbaj vizual al Renault denumit „Nouvelle Vague”, care este introdus etapizat pe toate modelele din gamă. Rafale este, însă, primul model care întruchipează, de la A la Z, această nouă direcție de design.

Renault Rafale este o reprezentare a noului limbaj de design al mărcii

Dacă unele elemente vizuale îți aduc aminte de Peugeot acest lucru nu este, neapărat, o coincidență deoarece schimbarea de optică a fost condusă de Gilles Vidal, fost designer al PSA. Acesta a venit cu un design care se bazează pe blocuri optice cu LED-uri, „subliniate” de elemente luminoase inferioare tot cu LED-uri, ele venind ca o ramă pentru grila frontală ce conține o plasă de elemente aerodinamice care mimează forma siglei Renault.

Profilul mașinii nu este dramatic, dar linia posterioară de coupe aduce o lunetă într-un unghi de 17 grade care elimină necesitatea ștergătorului pe spate. Linia mediană puternică, ce iese în evidență deasupra roțiilor spate conferă lateralelor un aspect ascuțit, susținut și de profilele portierelor, împinse în interior în zona inferioară. Pragurile sunt supradimensionate și sunt vopsite în negru, la fel ca și bara spate care acoperă cu succes evacuările.

Posteriorul, în sine, este dominat de eleronul proeminent al capotei portbagajului, dar și de stopurile angulare care imită forma literei Y. LED-urile din interiorul globurilor optice spate urmează această formă, ele „îmbrăcând” colțurile SUV-ului. Un eleron se află și pe plafon, iar Renault oferă Rafale cu jante de 20 de inci în nivelul de echipare superior, Espirit Alpine. Mașina de prezentare a fost prezentată într-o culoare nouă Alpine Blue, fiind publicate imagini și cu cealaltă nuanță nuanță nouă din paletă: White Pearl. Acestea se adaugă culorilor standard Flame Red, Diamond Black și Ceramic Grey.

La interior, Rafale se laudă cu mult spațiu și un plafon panoramic

Noul vârf de gamă Rafale preia combinația de ecrane digitale care formează cockpitul OpenR. Acesta este format dintr-un ecran de 12,3 inci în spatele volanului, pentru instrumentarul de bord, respectiv un alt ecran, de 12 inci, pe consola centrală, pentru sistemul de infotainment. În plus, heads-up displayul este de 9,3 inci. Bordul include elemente decorative de plută, deși va fi greu să te concentrezi la asta după ce observi plafonul panoramic Solarbay.

Cu sticlă ce se poate închide, pentru a limita cantitatea de lumină care intră în interior, acoperișul vine pe modelul Espirit Alpine care conferă interiorului un aspect sportiv. Scaunele profilate, cu piele și Alcantara, au și logouri Alpine iluminate, ca să nu uiți pe ce ai dat banii. În plus, lumina ambientală își schimbă intensitatea în funcție de momentul zilei, devenind mai puternică după lăsarea întunericului.

La capitolul practicalitate, Rafale propune un portbagaj care rivalizează cu cel al Espace-ului cu cinci locuri, respectiv cu 647 de litri. Oficialii Renault dau asigurări că forma de coupe nu-i va pune în dificultate pe pasagerii mai înalți care ar putea să stea în spate, deși spațiul pentru cap este ceva mai limitat decât în cazul SUV-urilor cu plafon drept. Nici vizibilitatea nu este perfectă, dar camerele și senzorii se asigură că nu vei simți lipsa unei priveliști cuprinzătoare prin lunetă. Renault nu face rabat de la Advanced Driver Assistance Systems (ADAS, dar și autonomia de nivel 2 vine pe echiparea Espirit Alpine.

Rafale propune performanțe interesante, dar nu de la început

Pe lângă alegerea unui SUV ca și vârf de gamă, Renault arată că este în ton cu vremurile și în materie de motoare. Astfel, Rafale va fi oferit doar cu motorizări hibride, sub umbrela E-Tech. La debut, SUV-ul care urmează trendul început de BMW în anii 2000 va veni cu un motor termic turbo de 1.200 cmc cu 129 de cai putere. Grație unui motor electric conectat la o baterie de 2 kWh, mașina dezvoltă în total 197 de cai putere și 205 Nm. Puterea este transmisă pe puntea față printr-o cutie automată.

Ulterior, o motorizare mai potentă E-Tech 4x4 cu 296 de cai putere în total va fi disponibilă. Diferența este că vorbim de un PHEV. Un motor electric va fi plasat pe puntea spate pentru a oferi tracțiune integrală. Renault nu a oferit alte detalii legate de cuplu pentru propulsorul plug-in hybrid, dar oficialii au confirmat că mașina va avea o autonomie crescută în modul pur electric nepoluant, pe lângă consumul mic din regim mixt.

Francezii au comunicat și că Rafale oferă direcție pe toate patru roțiile prin “4Control Advanced”, iar platforma CMF-CD permite suspensie de tip multi-link pe spate pentru un comportament mai sportiv și pe viraje. Se pare că modelele cu motorizări PHEV vor avea un șasiu cu setări alterate pentru un comportament diferit.

Mașina va ajunge în showroomuri din primăvara lui 2024, inițial în varianta cu hibrid clasic. Mașina va fi asamblată în uzina din Palencia, Spania, iar Renault ia în calcul, pe lângă rivalii tradiționali Peugeot 408 (de la 33.600 euro) și Citroen C5X (de la 35.700 euro), și clienți care ar fi optat pentru modele Mercedes-Benz și Audi. Nu știm care va fi prețul lui Renault Rafale, dar, cel puțin, acesta va fi mai ieftin decât ofertele germane în condițiile în care un GLC începe de la 62.500 euro.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri