ARVAL Romania, companie specializata in leasing-ul operational auto, testeaza in faza pilot car sharing-ul pentru companii, pe flota proprie de 20 de masini, pentru ca incepand de anul viitor serviciul sa fie disponibil pentru clienti, a declarat pentru wall-street.ro Dan Boiangiu, directorul general al companiei.

"Lucram foarte intens in a digitaliza relatia cu retelele noastre, lucram la niste platforme business to business care sa ne permita sa fim mai eficienti in modul de lucru, in reducerea costurilor. Am dezvoltat un sistem telematic care ne va ajuta sa facem si car sharing. Nu in sensul de retail, ci un car-sharing in cadrul companiei. O masina poate fi folosita de mai multi utilizatori, iar compania va sti exact cine a condus si intre ce ore prin aceasta solutie telematica", a precizat Dan Boiangiu.

Arval Romania si-a propus ca acest serviciu sa fie mai ieftin sau la acelasi pret cu solutiile telematice locale. Sistemul telematic a fost conceput special pentru companiile care au flote.

"In prezent, sistemul telematic este montat pe 20 de masini. Targetul nostru este ca acest serviciu sa fie mai ieftin decat solutiile locale. Ne-am dezvoltat singuri un produs telematic care sa raspunda exact nevoilor noastre. Solutia s-a nascut din realitatile flotelor si este gandita pentru flote", a mai spus managerul Arval.

Cum va functiona car sharing-ul pe masinile de leasing operational

O aplicatie dedicata va fi instalata pe smartphone-urile angajatilor. Acestia vor intra pe aceasta si vor seta modul “privacy”, daca vor sa li se stie sau nu pozitia atunci cand vor conduce.

Utilizatorii vor folosi pentru identificare cardul pe care il au pentru accesul in companie. Intr-o versiune ulterioara, Arval va introduce identificarea cu smartphone-ul.

Aceasta aplicatie ii va ajuta pe utilizatori sa isi perfectioneze stilul de condus, vor primi o nota pentru felul in care conduc. Si, spune managerul Arval, este foarte greu sa obtii nota 10, pentru ca aplicatia tine cont de accelerari, decelerari, schimbarile benzilor ( cu sau fara semnal), viteza in viraj, etc.

Singurul indicator pe care nu il va putea controla utilizatorul unei masini este kilometrajul. "Chiar daca face kilometri in interes personal, nu o sa stie nimeni pe unde i-a facut, dar o sa stie cati a facut. Pentru clienti este foarte important sa cunoasca kilometrajul real. Pentru noi este important ca vom sti kilometrajul la zi in orice secunda si vom putea avea o comunicare proactiva cu cel care utilizeaza masina. De exemplu, vom anunta compania ca este timpul pentru o revizie", a adaugat managerul.

Sistemul telematic Arval va oferi foarte multe informatii legate de tot ce poate fi masurat prin accelerometru: franare, pornire, schimbare de banda, va arata cati kilometri merge un angajat in interes de serviciu sau personal. Produsul va fi structurat pe mai multe zone: safety, sharing sau eficientizare.

In ceea ce priveste costurile unei flote in leasing operational, Dan Boiangiu mai spune ca business-urile care au cele mai multe avantaje din utilizarea leasing-ului operational sunt cele cu flote de 10-50 de masini.

Pana la finalul anului, compania de leasing operational se asteapta la o crestere de 10%, la 8.200 de masini finantate. Dintre acestea, circa 15% sunt autovehicule comerciale sub 3,5 tone.

In flota Arval Romania, cele mai multe modele sunt ale marcilor Dacia, Volkswagen, Ford si Skoda. Compania are in flota si masini hibride Toyota si Lexus, precum si sub zece masini electrice, majoritatea VW e-Golf si Mitsubishi i-Miev.

Dupa Bucuresti, cele mai multe masini in administrare sunt la Timisoara, Cluj, Constanta. In Bucuresti sunt 65% din masinile administrate de Arval. Compania are 56 de angajati in Romania.

Dan Boiangiu, a preluat conducerea Arval, de la 01 ianuarie 2014, dupa 8 ani de experienta in cadrul companiei, unde a coordonat strategiile comerciale, din functia de director comercial.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri