Transportul rutier de marfuri a fost in 2017 principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei

Transportul rutier de marfuri a fost in 2017 principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei, peste intreaga ramura de servicii telecom si IT, considera UNTRR si solicita autoritatilor romane solutii viabile de dezvoltarea durabila a industriei de transport rutier.

Aproape un sfert din exportul total de servicii al Romaniei din 2017, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier de marfuri, fiind principala ramura contributoare la exportul de servicii, arata datele Bancii Nationale a Romaniei, analizate de Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).

In 2017, transportul rutier de marfuri a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al Romaniei, in conditiile in care transportul aerian a reprezentat 758 milioane euro, transportul maritim - 167 milioane euro, transportul feroviar - 122 milioane euro, alte servicii auxiliare de transport – 93 milioane euro.

In analiza principalelor ramuri contributoare la exportul de servicii, serviciile de transport au totalizat 6,1 miliarde euro, de 1,5 ori mai mult decat serviciile de telecom, informatice si informationale (3,9 miliarde euro). Defalcat, cu 4,75 miliarde euro, serviciile de transport rutier de marfuri au avut o contributie cu 22% mai mare decat intreaga ramura de servicii telecom si IT la exportul de servicii al Romaniei.

Avand in vedere contributia importanta a transporturilor rutiere la economia Romaniei, UNTRR solicita solutii viabile care sa asigure mentinerea competitivitatii si continuarea dezvoltarii industriei de transport rutier din Romania, prin adresarea cu prioritate a problemelor urgente cu care se confrunta companiile romanesti de transport rutier:

Citeste si:
Transportatorii rutieri solicită Guvernului măsuri urgente de...
Transportatorii rutieri...

- Recunoasterea actualei crize a soferilor profesionisti ca fiind o prioritate nationala si alocarea de fonduri europene pentru cresterea angajarii in sectorul transporturilor rutiere, concomitent cu armonizarea legislatiei romanesti cu prevederile legislatiei europene, favorabile angajarii tinerilor de 18 ani ca soferi profesionisti si de asemenea, recrutarii de soferi din afara UE.

- Implementarea unei noi scheme de rambursare a accizei suplimentare, dupa ce pretul motorinei a crescut cu peste 1 leu/litru fata de luna august 2017, ultima luna inainte de majorarea accizei la carburanti.

- Actiunea ferma a autoritatilor romane pentru excluderea transporturilor rutiere din cadrul de aplicare al Directivei Detasarii Lucratorilor, ale carei interpretari protectioniste in Statele vest-europene au condus la impunerea salariilor minime din aceste tari transportatorilor romani, pentru transporturile rutiere internationale operate de soferii lor pe teritoriul acestora.

- Sprijin si o interventie urgenta pentru reducerea perioadei nejustificat de lungi de inmatriculare a autovehiculelor comerciale in Romania, afectand activitatea transportatorilor rutieri pentru care autovehiculele comerciale reprezinta principalele mijloace de productie.

Citeste si:
Câți români s-au vaccinat azi și câte reacții adverse au fost...
Vaccinare COVID: Câți români...

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 14.000 membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

Sursa foto: By Milos Muller / Shutterstock
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri