Mercedes-Benz a organizat in Olanda un test drive cu a treia generatie a vehiculului comercial usor Sprinter, echipat cu tehnologii noi similare cu cele pe care le intalnim pe modele premium.

Cred ca pentru multi dintre noi Sprinter este sinonim cu transportul privat de persoane, pentru ca inca avem in trafic modele din prima generatie, fabricate in 1995. Desi au peste un milion de km, masinile sunt inca in uz, semn ca nemtii au proiectat un model fiabil.

Mercedes-Benz Sprinter

Cum asocierea Sprinter - vehicule de transport persoane era deja in mintea noastra, prima alegere din flota Mercedes-Benz a fost un Tourer cu 8+1 locuri. Modelul nostru, un Sprinter 319 CDI obsidian black metallic, a avut transmisia automata cu 7 trepte, tractiune spate si propulsorul de 3 litri 190 CP. Fiind cel mai puternic motor pe un Sprinter, va imaginati ca masina se misca destul de bine, dar si consumul a sarit de 11 litri la 100 km. Nu am mers la consum pentru ca nu ne-a permis timpul si in plus am rulat destul de mult pe autostrada, asa a fost setat traseul.

Mercedes-Benz Sprinter

La 120-130 km/h pe autostrada, cu vant cam puternic, am corectat destul de des traiectoria Tourer-ului. Am fost satisfacuti de cat de repede urca in ture dupa ce am intalnit zone in care incetineam si am fost multumiti de confortul scaunelor, nivelul mic de zgomot, mirosul aproape inexistent al plasticelor, sistemul multimedia care pe langa grafica deosebita se misca uluitor de rapid.

Mercedes-Benz Sprinter

Noul Sprinter Tourer poate transporta pana la 19 +1 persoane. Modelul are acum un nou sistem prin care randurile scaunelor se pot instala si indeparta mai usor. Intr-o echipare de varf, Sprinter are prize de incarcare USB si spatiu de depozitare pentru smartphone-uri pe fiecare rand de scaune din spate. Are si sistem de prindere pentru scaune de copii, noi am avut unul in masina.

A doua proba de condus a fost cea mai interesanta pentru ca in functie de model, Tourer, Furgon sau utilitara, am primit cate o misiune. In cazul nostru, care am trecut la Furgon, a fost sa mergem la o ferma de flori si sa facem curierat. Am deschis din aplicatia Mercedes PRO connect masina si am pornit catre De Tulperij cu noul Sprinter 314 CDI jupiter red.

Sprinter 314 CDI are un motor de 2,1 litri diesel 143 CP, transmisie automata cu 9 trepte si tractiune spate. Motorul mai mic si transmisia cu 9 trepte a scazut nivelul de zgomot la interior si bineinteles consumul de carburant, care a fost undeva la 9 litri.

La aproximativ 30 de km de Amsterdam, intr-o localitate frumoasa (Voorhout) cu case cochete, rasfirate, fara garduri, si stradute inguste pe care are loc doar o masina, se afla De Tulperij. Floraria este un depozit in mijlocul unui camp cu flori, cu multe exponate de vanzare, si un loc unde poti sa admiri peisajul si sa bei un ceai.

Dupa ce ne-am strecurat cu Sprinterul printre casele de la tara si am iesit in camp am zarit hectare cu flori si am fost uimiti de mireasma din aer. Am continuat drumul cu viteza redusa fiind atenti la biciclisti, pentru ca in Olanda sunt peste tot, si dupa putin timp am sosit la destinatie. Cand am sosit, am fost asteptati afara de o doamna care ne-a invitat sa intram si ne-a spus ca are un colet pentru noi pe care trebuie sa il livram. Dupa 10 minute am luat cutia cu planta si am plecat catre o alta destinatie.

Mercedes-Benz Sprinter

Am iesit cu spatele din parcarea florariei pentru ca asa a fost cel mai rapid, moment in care am vazut cat este de usor sa faci asta cu o masina asa de mare si fara geamuri. Sprinter Furgon se manevreaza usor si nu ai o problema cu vizibilitatea cand mergi in marsarier, te ajuta foarte mult o camera spate amplasata deasupra usilor.

Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Vans trece acum printr-o transformare, de la producator auto la furnizor de solutii integrate de transport si mobilitate. Aplicatia Mercedes PRO connect pe care am folosit-o sa deschid masina ajuta administratorul flotei sa vada unde este soferul, nivelul de combustibil sau intervalele de intretinere.

Mercedes-Benz Sprinter poate fi configurat in 1.700 de versiuni diferite

Noul Mercedes-Benz Sprinter este un model care ofera solutii pentru curierat, transportul marfurilor pe distante mai mari sau pentru tehnicienii de service care utilizeaza vehiculul lor ca un magazin de piese de schimb mobil.

Sprinter a primit acum si tractiune fata, pe langa tractiunea spate. Sarcina utila a masinilor cu tractiune fata creste cu 50 de kg fata de tractiunea spate. Sunt disponibile trei variante de greutate intre 3 si 4,1 tone in combinatie cu un ampatament de 3259 sau 3924 milimetri. Capacitatea maxima de incarcare variaza intre 3 tone si 5,5 tone.

Pentru ca nemtii au regandit integral masina au pus lumini LED in compartimentul de incarcare si au avut grija ca usile din spate sa se deschida si mai usor, pe peretii laterali.

Tehnologiile cele mai interesante disponibile pe noul Sprinter sunt sistemele Distronic, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist and Attention Assist, Traffic Sign Assist.

Motorizarile care echipeaza noul Sprinter sunt: pentru tractiune spate: 3 litri 190 CP, 2,1 litri diesel 114 CP, 143 CP, 163 CP; iar pentru tractiune fata 2,1 litri diesel 114 CP, 143 CP, 177 CP.

Caracteristicile principale ale zonei de incarcare Sprinter van:

- de la 3.980 mp la 7.606 mp. zona de incarcare

- de la 7.8 metri cubi la 17 metri cubi capacitate de incarcare

- de la 2732 mm pana la 4810 mm lungimea compartimentului de incarcare la nivelul podelei

- latimea maxima a compartimentului de incarcare 1787 mm

- de la 1719 mm pana la 2243 mm inaltimea compartimentului de incarcare

- peste 3000 kg sarcina utila maxima in varianta de greutate de 5500 kg

- spatiu pentru pana la sapte europaleti

De la lansarea pe piata in 1995, Mercedes-Benz Sprinter a redefinit segmentul autovehiculelor comerciale usoare de mari dimensiuni. In plus, cu vanzari totale de peste 3,3 milioane de unitati de la debut, Sprinter este unul dintre cele mai bine vandute autovehicule comerciale la nivel global si liderul de vanzari la nivel global al diviziei Mercedes-Benz Vans.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri