Mazda a modificat semnificativ interiorul modelului Mazda6 odata cu lansarea faceliftului si a adus noi detalii exteriorului, care arata acum si mai sportiv, numind modelul ca fiind complet nou.

Am condus noua Mazda6 pe insula Mallorca, pe autostrada si pe drumuri superbe de coasta. Pentru cei care nu au mai condus aici, va spun ca nu prea puteti face depasiri, intrucat majoritatea soselelor au linie continua. Cum distanta dintr-un capat intr-altul al insulei este mica, te poti obisnui cu ritmul lent de a conduce cu 60-80 km/h. Majoritatea localnicilor au masini vechi, pentru ca le folosesc pe drumuri neasfaltate, pline de praf, precum in Romania. Sunt si segmente de autostrada, care te fac sa uiti ca esti pe o insula. Aici poti merge fara probleme cu 120 km/h.

Noi am condus, in prima zi, noua Mazda6 din Aeroportul Palma de Mallorca pana in Capdepera. Am traversat insula 80 de km, de la Est la Vest, mai mult pe autostrada. A doua zi, am preferat sa mergem pe drumurile de coasta din sudul insulei pentru a opri in cateva locuri cu plaja: Canyamel, Cala Bona, Cala Millor, Cala D'or. Cala in spaniola inseamna golf. Insula avand multe golfuri vezi pe aproape toate indicatoarele cuvantul Cala.

Sunt multe locuri cu plaje mici in Mallorca, nimeni nu se ingramadeste pe o singura plaja, asa ca este usor sa gasesti locuri de parcare pentru o masina de familie de 4,8 metri lungime. Parchezi aproape de plaja si nu iti bati capul cu plata parcarii, pentru ca aici este gratuita. In plus, noua Mazda6 are un sistem de camere care iti ofera o imagine de jur imprejurul masinii, 360 de grade, asa ca parchezi usor intre marcaje desi ai o masina mare. Camerele nu au o rezolutie senzationala, dar sunt foarte utile si asa.

Este foarte cald in Mallorca in luna iulie. Este o zapuseala incredibila, pentru ca este multa umiditate. De fiecare data cand reveneam in masina, porneam ventilatia in scaun (sistemul vine impreuna cu tapiteria din piele), pentru ca doar asa reuseam sa ma racoresc rapid.

Japonezii au schimbat forma scaunelor la noua Mazda6, acestea sunt acum ceva mai late si mai confortabile, insa sustinerea laterala este destul de mica. Totusi, ii inteleg pe japonezi de ce au luat aceasta decizie. Sunt putine persoane care ar intra cu viteza in curbe cu o masina de familie.

Mazda6 se conduce usor, merge lin, si are cinci motorizari (2,5 benzina 194 CP, 2 litri benzina 145 CP si 165 CP, 2,2 litri diesel 150 CP, 184 CP), mai degraba eficiente decat sportive. Suspensia noului model a fost reproiectata, inginerii dorind sa aduca masinii un comportament mai liniar.

Am condus varianta Wagon cu motorul diesel de 2,2 litri 184 CP, Biturbo, cu tractiune intregrala si cutie automata cu 6 trepte. Accelereaza frumos, dar treptat, deci nu simti vreun zvac. Pe diesel nu exista buton sport, asa ca daca vrei sa tragi putin de cei 184 CP, poti trece cutia automata in modul manual pentru a tine motorul in ture. Altfel, transmisia automata trece mereu intr-o treapta superioara si iti strica distractia in depasiri.

Pentru a ajunge dintr-o destinatie intr-alta am folosit sistemul de navigatie al Mazda6, care asa cum ne-au obisnuit brandurile japoneze are un design invechit si nu iti arata mereu cu precizie pe unde sa o iei. Noi ne-am ratacit intr-un sens giratoriu sub autostrada in primele 5 miunte dupa ce am luat masina. Din fericire, Mazda va oferi posesorilor de modele noi si vechi echipate cu MZD Connect, incepand din 6 august, posibilitatea de a utiliza Apple CarPlay sau Android Auto, pentru posesorii de telefoane iPhone sau cu Android.

Odata conectat la MZD Connect prin intermediul unui port USB sau prin Bluetooth, Apple CarPlay va putea fi operat cu ajutorul butonului rotativ Mazda HMI Commander si, cand vehiculul este stationar, prin intermediul ecranului tactil. Conectat in mod similar, Android Auto poate fi controlat doar prin intermediul butonului rotativ.

Exista flexibilitate totala pentru a comuta intre Apple CarPlay si sistemul propriu Mazda. Pentru siguranta, CarPlay foloseste Siri pentru a citi mesajele primite prin WhatsApp si iMessage. Android Auto foloseste Google Voice User Interface pentru a control un set similar de functii si ofera o tehnologie de navigatie imbunatatita cu mai multe puncte de interes (POI), actualizari constante ale hartii si alte functii aditionale.

Mazda6 2018 aduce un nou nivel de echipare de top, Takumi Plus, dar si un pachet bogat de dotari in echiparea de baza: lumini LED, jante de aliaj de 17 inchi, afisaj activ proiectat pe parbriz, 6 difuzoare, senzori de ploaie si de lumina, climatizare automata pe doua zone, geamuri fumurii, sistem de navigatie si 4 porturi USB (doua in fata si doua in spate), noul ecran de 8 inchi pentru zona de infotainment, care este insotit de un ecran de 7 inchi in zona instrumentelor de bord.

Takumi Plus ofera tapiterie maro Nappa, trapa, volan cu cusaturi speciale, oglinda interioara fara rama, ornamente de crom si lemn Sen pentru bord, capitonaj din piele intoarsa, dar si kit de lumini interioare cu LED.

Pentru noua Mazda6, culoarea Rosu Soul este inlocuita de Rosu Soul Crystal care a debutat pe Mazda CX-5.

Preturi noua Mazda6

Chiar daca este sedan sau combi, Mazda6 are acelasi pret, de la 25.190 euro pentru echiparea Challenge cu motorul de 2 litri benzina 145 CP si de la 27.190 euro pentru dieselul de 2,2 litri 150 CP.

Mai multe informatii despre noua Mazda6 sunt disponibile aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri