Asociatia Pro Infrastructura sustine ca studiul de fundamentare al Parteneriatului Public-Privat (PPP) pentru Autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov "este un dezastru", din cauza faptului ca traseul a fost stabilit prin mijlocul raului Prahova si a statiunilor de pe Valea Prahovei, existand riscuri si restrictii financiare, tehnice si de impact asupra mediului.

Guvernul a aprobat pe 29 august 2018 studiul de fundamentare al Parteneriatului Public-Privat (PPP) pentru Autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov care va sta la baza viitorului contract pentru proiectarea, executia si operarea tronsonului Ploiesti-Brasov si operarea sectorului Bucuresti-Ploiesti.

"Credem cu tarie ca solutia PPP descrisa de acest studiu este un DEZASTRU iminent si arunca in derizoriu construirea unei autostrazi extrem de importante. Motivele? Stabilirea traseului prin mijlocul Raului Prahova si a statiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adauga riscurile si restrictiile financiare, tehnice si de impact asupra mediului. In aceasta forma, proiectul nu este demn de o tara europeana civilizata", se arata in mesajul publicat de asociatia Pro Infrastructura.

Asociatia sustine ca PPP nu este cea mai buna metoda de finantare: "Adoptarea din start a variantei PPP este bizara, stiindu-se ca o finantare prin PPP este semnificativ mai scumpa decat cele clasice, adaugand statului o povara constanta pentru multi ani dupa inaugurare, fiind inclusa in totalitate pe deficitul bugetar din primul moment".

Pro Infrastructura atrage atentia asupra dezastrului ecologic pe care l-ar genera construirea autostrazii pe traseul stabilit in proiect: "Descrierea traseului autostrazii este dificil de analizat din cauza greselilor grosolane de gramatica, logica si a limbajului de lemn. Intelegem ca se doreste construirea pe aliniamentul dat de studiul de fezabilitate din 2002. O astfel de varianta va duce la un dezastru ecologic pe Valea Prahovei, cu un puternic impact negativ asupra turismului".

Citeste si:
Studiu: aproape trei sferturi din romani aleg mancarea naturala
Studiu: aproape trei sferturi...

"Astfel, traseul "croseteaza" de-a lungul albiei Raului Prahova, cu numeroase traversari ale acestuia, fiind necesare regularizari si devieri ale raului, defrisari si demolari ale multor proprietati ridicate in ultimii ani. Chiar si prin instalarea de panouri fonoabsorbante, zgomotul produs de vehicule va crea un disconfort continuu (valea nu permite disiparea sunetului)", evidentiaza Pro Infrastructura.

Reprezentantii asociatiei atrag atentia ca modalitatea de ofertare este ingrijoratoare. "Constructorii interesati vor oferta o lista de cantitati pe baza solutiei tehnice din studiul de fezabilitate din 2002. Dupa semnarea contractului, castigatorul, impreuna cu CNAIR, va desemna un expert independent care va realiza o serie de investigatii in teren pentru actualizarea informatiilor. Eventualele modificari vor duce la RECALCULAREA pretului. Ulterior, constructorul va trebui sa realizeze proiectul tehnic din care sa rezulte listele de cantitati deja identificate de catre expertul independent", se arata in mesajul publicat.

"Un asemenea mecanism intortocheat a mai fost experimentat o singura data in Romania, cu urmari previzibile: contractul cu Bechtel, unde estimarea initiala de 2,2 miliarde de euro pentru intreaga autostrada de 450 de km intre Brasov si Bors s-a transformat in 1,3 miliarde de euro pentru doar 52 de km intre Campia Turzii si Gilau, plus lucrari nefinalizate intre Suplacu de Barcau si Bors", explica Pro Infrastructura.

Citeste si:
Studiu: Romanii cred ca IT-ul va fi cel mai cautat domeniu in viitor
Studiu: 77% dintre romani...

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Paypoint: Romanii prefera sa plateasca facturile in numerar