Structura de rezistenta a magistralei 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei, este aproape gata, iar lucrarile la finisaje si instalatii sunt finalizate in procent de 60%. Pana in martie 2019, termenul estimat pantru darea in functiune a celei mai asteptate sectiuni de metrou, Metrorex si constructorul magistralei trebuie sa finalizeze lucrarile.

La finalul lunii august a acestui an, structura de rezistenta era finalizata in procent de 97,86%, fundatia la calea de rulare era gata in procent de 86,3%, in timp ce finisajele erau gata in procent de 58,91%, informeaza metrorexm5.ro.

Cel mai bun progres l-au inregistrat statiile Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Romancierilor, Brancusi si Valea Ialomitei. Cel mai slab progres il au statiile Academia Militara si Raul Doamnei.

Statia si depoul Valea Ialomitei au structura executata in procent de 99,5%, iar finisajele si instalatiile, in procent de 92%. Statiile Romancierilor si Brancusi au structura executata in procent de 97%, iar finisajele si instalatiile in procent de 90%. Singura statie a carei structura este gata este Orizont, avand, de asemenea, si cel mai avansat stadiu al lucrarilor de finisaje si instalatii, 92%.

Structura statiei Raul Doamnei este finalizata in procent de 89%, in timp ce lucrarile la finisaje si instalatii abia au inceput (2,5%). Structura statiei Academia Militara este gata in procent de 90%, iar finisajele si instalatiile sunt gata in procent de 3,5%.

Sursa: metrorexm5.ro

La inceputul lunii august, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, declara, la Digi24, ca termenul estimat pentru darea in functiune a liniei Eroilor-Valea Ialomitei este luna martie 2019. Pana atunci, Metrorex trebuie sa finalizeze achizitia sistemului de siguranta a traficului si sa gaseasca o solutie pentru trenurile care vor circula pe noua magistrala.

Proiectul de automatizare a traficului si informare dinamica este in procedura de achizitie. Initial, contractul era estimat sa se semneze in al doilea trimestru al anului 2018, dar achizitia sistemului de siguranta a traficului, in valore de 121,4 milioane de lei, a fost intarziata.

Magistrala 5 de metrou va contine 10 statii

„Avand in vedere problemele intampinate pe parcursul derularii procedurii de achizitie pentru trenurile noi aferente magistralei 5 (Ancheta D.N.A. si contestatiile depuse la C.N.S.C.), perioada mare de timp scursa de la momentul suspendarii analizei contestatiilor si pana la decizia finala a CNSC (prin care s-a anulat procedura de trenuri in integralitatea ei) si tinand cont de faptul ca partea imbarcata a sistemului de siguranta a traficului se monteaza pe trenuri, a fost nevoie pe de-o parte adoptarea unei noi strategii de achizitie a materialului rulant si pe de alta parte modificarea caietului de sarcini aferent sistemului. Acest lucru a condus la intarzierea demararii achizitiei sistemului de siguranta a traficului”, sustin reprezentantii Metrorex.

In ceea ce priveste achizitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, Metrorex lucreaza la actualizarea Caietului de Sarcini, urmand sa initieze o noua procedura de achizitie publica, dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a anulat anterioara procedura de achizitie a trenurilor noi de metrou, in urma unor contestatii.

Magistrala 5 de metrou, Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (Opera), inclusiv Valea Ialomitei, este compusa din 10 statii de metrou si un depou, avand o lungime totala de 6,8 km. Valoare totala reactualizata conform devizului general este de 3,2 miliarde de lei. O parte din bani vin de la Banca Europeana de Investitii (BEI), mai exact 1,8 miliarde de lei (395 de milioane de euro), in urma semnarii contractului de co-finantare a proiectului.

Sursa foto: www.metrorexm5.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri