Lucrarile la metroul din Drumul Taberei vor fi gata in luna octombrie a acestui an, dar inca nu este sigura data la care va putea fi folosit de calatori, pentru ca a doua contestatie a sistemului de automatizare si siguranta a circulatie este suspendata de Curtea de Apel Bucuresti. Daca instanta va solutiona dosarul in regim de urgenta, in maximum doua luni, si va da o decizie favorabila Metrorex, iar constructorul va reduce termenul de implementare a sistemului de automatizare a traficului de la noua la sase luni, Magistrala 5 va putea fi data in functiune pana la finalul acestui an. In caz contrar, bucurestenii mai au de asteptat.

Directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a declarat, luni, in cadrul unei vizite pe santier, ca se incearca inca de anul trecut sa se grabeasca solutionarea dosarului.

„Lucrarile vor fi finalizate pana in septembrie-octombrie, in totalitate. Avem finantarea asigurata pentru absolut toate lucrarile, mai putin finalizarea sistemului de automatizare, care face obiectul unei contestatii aflate in instanta. De fapt, au fost doua contestatii. Prima a fost finalizata in 15 noiembrie. Al doilea dosar, cu a doua contestatie, a fost suspendat. Noi am facut demersuri inca de anul trecut la tribunal pentru a repune pe rol al doilea dosar, doua interventii, anul trecut, inca una, anul acesta, soldate fara rezultat. Apoi, am facut saptamana trecuta inca o interventie. Am trimis si la tribunal, am trimis si la CSM, am trimis si domnului ministru Tudorel Toader si s-au vazut unele rezultate, in sensul ca am primit motivarea pentru decizia din 15 noiembrie. Acum, sunt create premisele pentru ca cel de-al doilea dosar sa fie repus pe rol. Noi speram ca se va judeca in regim de urgenta, asa cum am solicitat. Inca nutrim speranta ca vom putea da in exploatare Magistrala 5 daca instanta de judecata va solutiona acest dosar in regim de urgenta, asa cum am cerut noi”, a declarat Sodolescu.

Directorul Metrorex a precizat ca termenul de instalare al sistemul de automatizare poate fi scurtat pentru ca metroul sa fie dat in functiune in acest an.

„Termenul de la licitatie (n.r. al sistemului de automatizare) e de 9 luni de zile. Noi credem ca putem sa scurtam acest termen pana undeva la 6 luni de zile. Inca sunt sperante ca daca in doua luni de zile se finalizeaza dosarul, sa terminam lucrarile pana la sfarsitul anului si sa dam in exploatare”, a subliniat Sodolescu.

Traficul de pasageri pe...
Citeste si: Crestere de un milion de pasageri pe aeroporturile din tara, in 2018

In ceea ce priveste stadiul lucrarilor, partea de infrastructura este finalizata in procent de 99,3%, iar peste 99% din calea de rulare este gata. La sfarsitul lunii martie, calea de rulare va fi finalizata in totalitate, iar sina a treia va fi gata in luna aprilie. Circa 70% din finisaje sunt gata, a declarat Sodolescu.

„Am facut o analiza forte detaliata cu asocierea Astaldi si vor fi finalizate (n.r. lucrarile) pana in septembrie-octombrie, cu un amendament: pasajul de legatura cu tramvaiul 41. S-ar putea sa mai intarzie. Sunt noua devieri de facut. Suntem la devierea a treia si este putin mai coplicat, dar asta nu va afecta functionarea metroului”, a completat reprezentantul Metrorex.

Cele zece trenuri Bombardier care vor circula pe Magistrala 5 Valea Ialomitei – Eroilor vor putea transporta circa 300.000 de calatori pe zi. Metrorex va lansa saptamana aceasta, in SEAP, licitatia pentru achizitia a 13 trenuri noi pentru M5, cu bani de la Banca Europeana de Investitii.

In 2011 s-a semnat primul contract pentru M5. Termenul era de 36 de luni, la care se adaugau si alte termene, printre care cel pentru sistemul de automatizare. In 2015 era primul termen avansat pentru darea in functiune a metroului Drumul Taberei. Patru ani mai tarziu, inca exista un semn de intrebare.

Metrorex vrea sa dezvolte o...
Citeste si: Metrorex vrea sa dezvolte o aplicatie pentru utilizatori

Magistrala 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (Opera), inclusiv Valea Ialomitei, este compusa din 10 statii de metrou si un depou, avand o lungime totala de 6,8 km. Valoare totala reactualizata conform devizului general este de 3,2 miliarde de lei. O parte din bani vin de la Banca Europeana de Investitii (BEI), mai exact 1,8 miliarde de lei (395 de milioane de euro), in urma semnarii contractului de co-finantare a proiectului.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Licitatie pentru trenurile magistralei de metrou Drumul Taberei