Romania se apropie de vanzari de 1.000 de masini electrice anual

Romania se apropie de vanzari de 1.000 de masini electrice (plug-in: full electric si hibrid) anual, datorita stimulentelor acordate prin Programul “Rabla Plus”, care reduc semnificativ preturile unor astfel de autoturisme noi, cu peste 10.000 euro pentru cele 100% electrice.

"Autoturismele “verzi“ (electrice si hibride), continua si in acest an sa prezinte un inters ridicat, aceasta si datorita stimulentelor acordate prin Programul
“Rabla Plus”. Ca urmare, dupa primele 9 luni din 2018, acestea au o pondere de 2,6% din total, superioara celei de anul trecut, cand aceasta era de doar 1,9%", potrivit APIA.

Chiar daca volumele sunt inca destul de mici comparativ cu masinile pe combustibili, cresterea inregistrata in acest an pe segmentul celor electrice (full si plug-in) este una semnificativa, de 165,6%.

In primele 9 luni, au fost vandute 648 de masini electrice, de circa 2,5 ori mai multe comparativ cu anul trecut, cand au fost livrate 244 unitati. In timp ce cele hibride au depasit un volum de 2.274 unitati fata de 1.541 in urma cu un an, cresterea fiind de 47%.

Aceste date demonstreaza, in mod elocvent, interesul tot mai mare al persoanelor juridice si fizice din Romania pentru aceasta categorie de autoturisme, care, sustinute corespunzator (inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de incarcare), au devenit tot mai prezente in trafic, contribuind, astfel, la reducerea nivelului de poluare din marile orase.

Citeste si:
Renault vrea să producă 400.000 vehicule la noul hub electric din...
Renault vrea să producă...

Sutinerea de care se bucura in tara noastra autovehiculele electrice, face ca Romania sa inregistreze in acest an cea mai mare crestere procentuala din UE in ceea ce priveste achizitia de astfel de autovehicule.

Volkswagen (182 unitati), BMW (121 unitati) si Smart (95 unitati) sunt cele mai cautate branduri de masini plug-in in Romania.

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri