Noul BMW X5 a fost prezentat la Bucuresti. Modelul vine cu tehnologii noi in standard, precum asistentul pentru mersul inapoi, controlul radio prin gesturi, avertizarea de coliziune si pietoni cu franare automata, etc.

Noua generatie BMW X5 costa de la 68.800 euro cu TVA. Cu o luna inainte de lansare au fost inregistrate peste 100 de comenzi ferme.

Distributia pe motorizari la lansare: aproximativ 50% sunt comenzi X5 xDrive30d, 30% sunt X5 M50d si 20% sunt X5 xDrive40i.

„Peste 100 de comenzi ferme au fost facute cu peste o luna inainte lansarea oficiala”, a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group Romania.

VIDEO: BMW X5 Reversing Assistant

Asistentul pentru mersul inapoi, oferit standard, („Reversing Assistant”), inregistreaza ultimii 50 m din traseul parcurs inainte cu o viteza de sub 35 km/h. In marsarier va prelua controlul directiei si va ghida inapoi automobilul pe acelasi traseu.

Sistemul de control prin gesturi este acum, in premiera pentru BMW, oferit standard. Au fost adaugate si trei gesturi noi. Acum utilizatorul poate schimba melodia sau postul de radio si are la dispozitie doua gesturi care pot primii functii predefinite – de la oprirea sunetului, la navigatie catre casa.

Echiparea standard include avertizare de coliziune si pietoni cu functie de franare, a carei cea mai recenta versiune avertizeaza conducatorul si atunci cand este detectat un biciclist, toate bazate pe un sistem video. Tot standard este disponibil si sistemul Cruise Control cu functie de franare.

Preturi noul BMW X5

Dupa o pauza de doua generatii, suspensia pneumatica este disponibila pe cea de-a patra generatie X5.

Sistemul Active Cruise Control cu functie Stop & Go este disponibil optional si functioneaza intre 0 km/h si 210 km/h si poate regla viteza automat dupa limitele legale (cu o marja +/-15 km/h). Timpul maxim pana la care automobilul poate stationa cu pornire automata este de 30 de secunde. Pentru intervale mai mari, automobilul porneste numai la apasarea pedalei de acceleratie, asigurandu-se astfel ca soferul nu este surprins de startul masinii.

Noul BMW X5 poate oferi clientilor o libertate si mai mare de a configura automobilul care ii reprezinta si de care au nevoie.Cea mai importanta modificare in proportiile noului model a fost cresterea de ecartament cu impact asupra dinamicii, prezentei sportive si a spatiului la interior.

Interiorul vine cu un plus de rafinament, subliniat si de noile echipamente cum ar fi pachetul Ambient Air, care permite ionizarea aerului si infuzeaza interiorul cu opt arome selectabile individual, ornamentele „CraftedClarity”, cu insertii de sticla prelucrata manual pentru schimbatorul de viteze si o serie de butoane la interior sau plafonul de sticla

BMW xLine si BMW M Sport vin cu elemente proprii de design atat la interior, cat si la exterior. O nota distincta o are si modelul BMW M Performance care se remarca, de exemplu, prin finisajele specifice ale grilei, oglinzilor si elementului „air breather”. Gama de optiuni de design este completata cu un plus de eleganta de elementele BMW Individual (culori exterioare si tapiterie si finisaje de interior) sau cu sportivitate exacerbata prin accesoriile originale de tuning BMW M Performance.

Trenul de rulare a fost puternic optimizat pentru un plus de sportivitate si confort, in egala masura, sustinut de amortizoarele controlate electronic, oferite standard. Suplimentar, prin configuratia automobilului, se poate amplifica orientarea automobilului catre sport, confort sau performante off-road.

Dupa o pauza de doua generatii, suspensia pneumatica a fost rafinata si este acum din nou disponibila. Conectata la sistemul de control al tractiunii DSC, suspensia pneumatica este controlata pe franare pentru a preintampina inclinarea automobilului. Cu suspensia pneumatica garda la sol poate varia cu 80 mm, intre modul de ridicare maxima (+40 mm fata de nivelul normal, disponibil la viteze de pana la 30 km/h) si modul de incarcare a portbagajului (-40 mm fata de nivelul normal). Cand este selectat modul sport sau automobilul ruleaza peste 120 km/h, garda la sol coboara cu 20 mm fata de nivelul normal. Suplimentar, sistemul de control al stabilitatii, DSC, controleaza suspensia pentru a elimina miscarile caroseriei, de exemplu pe franari puternice.

Pentru mai multa sportivitate, Suspensia adaptiva M si Suspensia adaptiva M Profesional dispun de un set-up mai sportiv, cu arcuri elicoidale de otel. Suplimentar, suspensia Adaptive M Sport Professional include barele stabilizatoare active Dynamic Drive si diferentialul M Sport pentru puntea spate, cu variatie continua a cuplului de pana la 1500 Nm intre cele doua roti. Modelul BMW M Performance vine cu o configuratie proprie a suspensiei cu arcuri elicoidale si a amortizoarelor, pentru orientare mai sportiva.

Pachetul xOffroad, disponibil doar in configuratie cu suspensia pneumatica si diferentialul M Sport, este oferit in premiera pe un model BMW. Pachetul xOffroad asigura programe speciale de rulare pe diferite suprafete cum ar fi nisip, pietris sau zapada. Tot o premiera pentru marca este disponibilitatea in echiparea oficiala a jantelor cu pneuri off-road, cu profil special cu crampoane.

Directia integrala poate fi comandata optional impreuna cu orice configuratie a trenului de rulare. Sistemul permite bracarea rotilor spate cu pana la 3 grade. La viteze de pana la 60 km/h, acestea sunt orientate in sens opus fata de pe puntea fata pentru mai multa agilitate, prin reducerea razei de bracare cu pana la 1 metru. La viteze de peste 80 km/h, acestea sunt orientate in acelasi sens, pentru mai multa stabilitate in viraje. Suplimentar, sistemul de control al tractiunii, DSC, corecteaza directia puntii spate pentru stabilitate mai mare in viraje.

In pregatirea „BMW Inteligent Personal Assistant”, utilizatorul poate activa sistemul de comanda vocala prin mesajul „Hey, BMW!” sau poate configura un mesaj propriu.

Pachetul Driving Assistant, disponibil optional, include info limita de viteza si zone interzicere a depasirii. Sistemul de avertizare la parasirea benzii de circulatie, dar si functiile de avertizare coliziuni, avertizare la schimbarea benzii de circulatie si prevenirea tamponarilor cu franare activa se bazeaza pe sisteme radar.

Driving Assistant Professional, adauga la functiile standard si cele oferite de Driving Assistant si pilotul automat activ cu functia Stop&Go si Asistentul de pastrare a directiei si a benzii de rulare, ambele functionand la viteze de pana la 210 km/h. Pachetul este completat de asistentul de mentinere a benzii cu protectie activa la coliziune din lateral, asistentul de evitare cu schimbarea benzii si de sistemul de avertizare la traficul transversal.

Hayonul din doua componente este acum operat integral electric. Optional, ruloul portbagajului poate functiona automat, electric, la deschiderea si inchiderea hayonului. Suplimentar, acesta poate fi retras electric integral in podeaua portbagajului, eliberand spatiul de incarcare printr-o comanda foarte usoara. Pentru o incarcare usoara, optional, un set de sine de aluminiu permite alunecarea bagajelor in portbagaj. Incadrate de sine, o serie de membrane de cauciuc se extind imediat ce automobilul incepe deplasarea sau se inclina, pentru fixarea ulterioara a bagajelor in portbagaj.

In fata, atat soferul, cat si pasagerul pot beneficia optional, alaturi de incalzirea in volan, si de cotiere incalzite. Pozitionate central, doua suporturi de pahare pot fi incalzite sau racite, pentru mentinerea temperaturii bauturii.

De la lansarea din 1999 si pana in prezent s-au livrat peste 2,2 milioane de exemplare X5, ceea ce il pozitioneaza ca cel mai de succes SUV premium din istorie. Ultima generatie, in contextul in care a fost disponibila pe piata cea mai mica perioada (cinci ani), a inregistrat si cel mai mare succes de vanzari – peste 875.000 unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri