Mercedes-Benz a prezentat toate cifrele aiuritoare ale noului Mercedes-AMG S63 E Performance, varianta sportivă a limuzinei ultra-luxoase a mărcii din Stuttgart. În spatele grilei împrumutate de la AMG GT se ascunde un V8 de patru litri care, cu ajutorul unui sistem hibrid, dezvoltă 791 cai putere și 1.430 Nm, cele mai mari cifre din istoria S-Class.

Vrei să știi care sunt tehnologiile care vor ajunge, peste câțiva ani, pe mașina ta? Urcă-te, atunci, într-un Mercedes S-Class. Acesta era, în trecut, dictonul când venea vorba de cea mai luxoasă limuzină a stelei în trei colțuri. Cu toate acestea, primul S-Class hibrid este modelul pe care-l vedeți în aceste imagini, Mercedes-AMG S63-ul din 2024 fiind și cel mai puternic S din istorie cu aproape 800 de cai putere cu ajutorul sistemului hibrid care susține motorul V8 de 4.000 cmc.

Patru evacuări - ultimul S cu aceste detalii?

Trebuie spus, însă, că aportul hibrid este însemnat, deși bateria ce ține în viață motorul electric de pe puntea spate este de doar 13,1 kWh (dublă față de cea de pe C63, dar tot mică). S63-ul lansat în urmă cu cinci ani era echipat cu același motor V8 de 4,0 litri care dezvolta 603 cai putere și 900 Nm. AMG nu s-a întrebuințat să mai scoată căluți din acest agregat, plusul de putere de pe noul model venind din motorul electric care dezvoltă 187 cai putere. Creșterea la capitolul cuplu este mult mai mare - 530 Nm în plus.

Toți acești cai putere reduc sprintul de la 0 la 97 km/h (0-60 mph) la doar 3,3 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decât modelul anterior. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar pachetul AMG Driver’s Package împinge ceva mai sus limitatorul electronic, la 290 km/h. Suspensia pneumatică cu bare anti-ruliu electromecanice este, însă, standard, la fel ca și tracțiunea integrală 4Matic. Cu amortizoare adaptive și rear-wheel steering, S63 hibrid este mai agil decât ar sugera dimensiunile generoase (aproape 5,3 metri lungime).

Agresiv, dar nu sare în ochi în mod excesiv

Mercedes-AMG S63 E Performance iese în evidență de la distanță

Grila „Panamericana”, inspirată din ce a lui AMG GT, care a debutat pe actuala generație S-Class (W223) nu este singurul element distinctiv pe acest model. Pachetul vizual este completat de bare în linie cu limbajul „jet-wing design” al AMG, limbaj ce se identifică și în interior. Jantele sunt mai mari, cu un diametru de 21 inch.

Interior fastuos, dar cu detalii sportive și fără sisteme autonome

În interior, S63-ul are cusături speciale și materiale diferite față de un S-Class obișnuit, iar siglele AMG sunt pete tot. Volanul este diferit, iar comenzile pentru a selecta modul de condus (unul dintre cele șapte disponibile prin Drive Select), respectiv cantitatea de energie recuperată la frânare, tehnologie preluată din F1. S63 este disponibil doar cu ampatament lung, iar echipamentele pe partea de siguranță, dar și toate funcțiile luxoase, sunt prezente pe acest model care ar putea să fie depășit doar dacă Mercedes-AMG ar pregăti un S65.

Mașina va putea fi achiziționată de anul viitor, din primăvară, dar sistemele de condus autonom de nivel 3 nu vor fi inițial disponibile pe S63. Merccedes-Benz lucrează la anumite limitări ale acestor sisteme și acesta pare să fie motivul pentru care această tehnologie inteligentă nu va fi disponibilă imediat după lansare, deși ea este disponibilă, deja, pe alte S-Class de ultimă generație. La Mercedes, acest sistem funcționează până la o viteză de 60 km/h, dar doar pe anumite secțiuni de drum.

4,0 litri biturbo cu opt cilindri în V - același motor ca în trecut, dar mai puternic cu sistemul hibrid

Prețurile pentru S63 n-au fost, încă, anunțate, dar vechiul model (W222), a fost retras de pe piață cu un preț de listă de peste 150.000 euro. În prezent, cel mai scump S-Class este ultra-luxosul Maybach S580 (185.000 euro), iar S63-ul se va apropia de acest preț.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri