Ce performanțe are Yangwang U9 Track Edition
Yangwang este unul dintre brand-urile exclusiviste ale BYD, alături de Denza, iar modelul său cel mai performant este U9, un supercar pe care chinezii nu-l vând și pe Bătrânul Continent. Chiar și așa, o echipă de ingineri și tehnicieni ai BYD au „aterizat” pe pista de testare ATP Automotive Testing Papenburg din Germania pentru a vedea cât de rapid este EV-ul în versiunea Track Edition.
Pe hârtie, mașina impresionează: platforma de 1.200V este cam de trei ori mai performantă decât în cazul unei electrice obișnuite, iar fiecare roată are propriul ei motor. Puterea maximă a fiecărui motor este de 555 kW (744 cai putere), ceea ce înseamnă că întreg sistemul dezvoltă până la 3.000 de cai putere.
Cu un raport putere-greutate de 1.217 cai putere/tonă, BYD susține că U9 Track Edition se numără printre cele mai performante supercar-uri, dar modelul chinezesc este încă departe de recordul la acest capitol care aparține americanilor de la SSC, al căror Tuatara are un raport putere-greutate de 1.272 cai putere/tonă.
Cu aceste cifre, pe 8 august, un U9 Track Edition a atins 472,41 km/h, mult peste vechiul record de 412 km/h reușit de Rimac Nevera, Modelul croat al proprietarilor mărcii Bugatti accelerează de la 0 la 100 km/h în 1,81 secunde, în timp ce Yangwang U9 Track Edition are nevoie de 2,36 secunde.
Ce secrete ascunde supercarul din China
Sistemul de vectorizare a cuplului independent al platformei e4 quad-motor analizează în timp real reacțiile suprafeței de rulare, ajustând cu precizie cuplul fiecărei roți la o frecvență ultra-înaltă, de peste 100 de ori pe secundă. Suspensia inteligentă permite și rularea pe trei roți, în anumite condiții.
Sistemul inteligent de control al caroseriei DiSus-X optimizează individual suspensia pentru fiecare roată în timpul accelerației și virajelor agresive sau pe suprafețe denivelate. Pe lângă reducerea ruliului si tangajului, ceea ce sporește confortul și încrederea șoferului - optimizează constant contactul anvelopelor cu suprafața de rulare, maximizând astfel aderența.
Yangwang U9 Track Edition este echipat cu un splitter frontal opțional din fibră de carbon, care este deja în producție în masă, pe versiunea standard. Wall-Street.ro a aflat de la Andrei Duică, Country Manager BYD România, că mai mulți clienți de la noi din țară ar fi vrut deja să comande un U9 în versiunea pentru China.
Noul record a fost setat de pilotul profesionist german Marc Basseng. După finalizarea testului de mare viteză, acesta a declarat: "Anul trecut, am crezut că am atins apogeul. Nu m-am așteptat niciodată să-mi dobor propriul record atât de repede - dar iată-ne, pe aceeași pistă, cu noile tehnologii care au făcut acest lucru posibil."