Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitatie, marti, 5 februarie, completarea studiului de fezabilitate al Autostrazii A8 Targu Mures-Targu Neamt, anunta Asociatia Pro Infrastructura, care avertizeaza ca pretul estimat este prea mic si exista riscul ca studiul sa nu fie calitativ.

Proiectantul va avea la dispozitie maximum 30 de milioane de lei si 14 luni pentru actualizarea studiului de fezabilitate (SF) si alte 4 luni de asistenta tehnica oferita de CNAIR in pregatirea documentatiei de lucrari.

"Din pacate nu este o veste buna, pretul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparand cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci fata de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Exista riscul major sa se faca rabat de la calitate sau, asa cum s-a intamplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitesti, sa se livreze doar o parte din servicii si apoi sa se rezilieze contractul!", scrie Pro Infrastructura.

"Mai mult, viteza de proiectare in zona de munte este 120 km/h, rezultand solutii tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizari de traseu si structuri, cat si implementarea etapizata (semi-profil). Fara aceste masuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodata realitate fiindca e prea scumpa!", transmite asociatia.

Pro Infrastructura spune ca in 2010-2011 s-au realizat studiile de fezabilitate pe cele trei sectiuni ale autostrazii (311 km), "dar au fost facute pe bani foarte, foarte putini si pe repede-inainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitatia de lucrari".

Metrorex lanseaza o licitatie...
Citeste si: Licitatie pentru trenurile magistralei de metrou Drumul Taberei

CNAIR a decis sa actualizeze studiile, insa din trei licitatii pornite in iunie 2014, doar una a fost finalizata: cea aferenta tronsonului Targu Mures-Ditrau, contractul fiind semnat cu Search Corporation in mai 2015. La inceputul anului 2018, CNAIR a reziliat contractul.

Autostrada A8, cunoscuta ca Autostrada Unirii, tronsonul Targu Mures – Targu Neamt, va beneficia anul acesta de 9,3 milioane de lei de la Ministerul Transporturilor pentru elaborarea documentatiilor tehnico – economice. Initial, in proiectul de buget pentru anul acesta nu era inclusa finantarea proiectului Autostrazii Unirii, aprobat printr-o lege in Parlament, la inceputul lunii noiembrie 2018. Insa, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis la Ministerul Transporturilor un text pentru a fi inclus in Legea Bugetului.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
CNAIR a semnat contractul pentru Lotul 2 al Centurii Sud a Capitalei