Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitatie, marti, 5 februarie, completarea studiului de fezabilitate al Autostrazii A8 Targu Mures-Targu Neamt, anunta Asociatia Pro Infrastructura, care avertizeaza ca pretul estimat este prea mic si exista riscul ca studiul sa nu fie calitativ.

Proiectantul va avea la dispozitie maximum 30 de milioane de lei si 14 luni pentru actualizarea studiului de fezabilitate (SF) si alte 4 luni de asistenta tehnica oferita de CNAIR in pregatirea documentatiei de lucrari.

"Din pacate nu este o veste buna, pretul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparand cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci fata de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Exista riscul major sa se faca rabat de la calitate sau, asa cum s-a intamplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitesti, sa se livreze doar o parte din servicii si apoi sa se rezilieze contractul!", scrie Pro Infrastructura.

"Mai mult, viteza de proiectare in zona de munte este 120 km/h, rezultand solutii tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizari de traseu si structuri, cat si implementarea etapizata (semi-profil). Fara aceste masuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodata realitate fiindca e prea scumpa!", transmite asociatia.

Pro Infrastructura spune ca in 2010-2011 s-au realizat studiile de fezabilitate pe cele trei sectiuni ale autostrazii (311 km), "dar au fost facute pe bani foarte, foarte putini si pe repede-inainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitatia de lucrari".

CNAIR a decis sa actualizeze studiile, insa din trei licitatii pornite in iunie 2014, doar una a fost finalizata: cea aferenta tronsonului Targu Mures-Ditrau, contractul fiind semnat cu Search Corporation in mai 2015. La inceputul anului 2018, CNAIR a reziliat contractul.

Autostrada A8, cunoscuta ca Autostrada Unirii, tronsonul Targu Mures – Targu Neamt, va beneficia anul acesta de 9,3 milioane de lei de la Ministerul Transporturilor pentru elaborarea documentatiilor tehnico – economice. Initial, in proiectul de buget pentru anul acesta nu era inclusa finantarea proiectului Autostrazii Unirii, aprobat printr-o lege in Parlament, la inceputul lunii noiembrie 2018. Insa, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis la Ministerul Transporturilor un text pentru a fi inclus in Legea Bugetului.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri