Cele doua loturi de autostrada, Campia Turzii - Chetani si Chetani - Iernut, in lungime de peste 38 de kilometri, sunt programate pentru finalizare in trimestrul al patrulea al acestui an, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat de presa emis dupa vizita pe santier a ministrului Alexandru Cuc.

Dupa finalizarea constructiei si receptionarea celor doua loturi se va putea circula continuu de la Ungheni la Nadaselu pe un tronson al A3, in lungime de 108 km.

Anul trecut a fost deschisa circulatia pe alte doua loturi ale acestui tronson de autostrada si anume Ungheni - Ogra si Ogra - Iernut, care au o lungime totala de 14 km.

”Eu am primit o estimare de la domnul director general Neaga. Eu voi face tot ce pot pentru ca acesti kilometri sa fie dati in folosinta, sa fie pusi in circulatie. Inteleg supararea romanilor. Tocmai de aceea trebuie sa fim mai performanti decat am fost pana acum si sa aratam ca s-au facut pasi foarte importanti in infrastructura rutiera: proiecte, stadiu fizic avansat, kilometri dati in folosinta. Trebuie sa acceleram procedurile astfel incat sa nu mai existe astfel de nemultumiri. Totodata va anunt semnarea de catre CNAIR a contractului pentru lotul 1 Boita – Sibiu, parte a autostrazii Pitesti – Sibiu. In ceea ce priveste lotul 4 Curtea de Arges – Tigveni din aceeasi autostrada, documentatia a fost transmisa la ANAP, pentru validare” a declarat Razvan Cuc, Ministrul Transporturilor.

Modificari la legea achizitiilor publice

Ministrul Cuc a anuntat ca intentioneaza sa aduca modificari la legea achizitiilor publice, care va intra saptamana viitoare in Comisia de industrii a Camerei Deputatilor, dupa ce instanta a anulat licitatia pentru doua din cele patru loturi ale drumului expres Craiova – Pitesti:

Galerie foto: Protestul...
Citeste si: Galerie foto: Protestul national #sieu in imagini - va schimba ceva?

"Acolo este o problema pe care o vom reglementa. Saptamana viitoare voi intra la Comisia de industrii pentru a propune modificari la aceasta lege. Pentru ca Pitesti-Craiova, din pacate, este strict legat de modul in care firmele inteleg sa isi desfasoare activitatea in Romania. O firma care nu a participat la licitatie a contestat cele patru loturi, doua loturi nu au avut nicio problema, lotul 1 si 2 unde s-au desemnat castigatorii, s-au semnat contractele. Contestatia a fost facuta pe rezervele de implementare. Rezervele de implementare constituie un concept care vin sa ajute constructorul sa nu ne mai blocam pe un cuantum de 10% pentru cheltuieli neprevazute. Avem rezerve de implementare ca sa nu mai incheiem acte aditionale ulterioare la contractele dintre beneficiar si constructor. Ei tocmai acest lucru l-au contestat, din pacate un complet de judecata a spus ca pentru doua loturi e ok, pentru doua loturi le-a admis contestatia si acum trebuie relicitate, compania le va relicita in cel mai scurt termen", a precizat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.

Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Compania TAROM are un nou director general