Contractul de construire a Centurii Mihailesti cu firma spaniola Copisa Constructora va fi reziliat in cursul zilei de joi, a anuntat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, aflat la intr-o vizita de lucru. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat, in urma cu cateva saptamani, ca va face proiectul in regie proprie, fiind vorba de constructia a 3,2 kilometri, noteaza Agerpres.

"Constructorului de pe Centura Mihailesti i se va rezilia contractul in cursul zilei de astazi (joi, n.r.). Pentru Centura Mihailesti, domnul director Neaga (Narcis Neaga, seful companiei de drumuri, n.r.) m-a informat ca a chemat constructorul si i-a spus sa se mobilizeze. Probabil ca el reactioneaza la alt stimul, nu la stimulii Ministerului Transporturilor. Atunci sa se duca sa munceasca unde vor", a declarat ministrul de resort, potrivit Realitatea TV.

Sefului de la Transporturi a adaugat, in context, ca Centura Mihailesti ar fi trebuit realizata in 12 luni incepand din 2016.

"Nu avem nicio datorie la firma asta. Vorbim de 12 luni din 2016. Trebuia in 2017 sa fie terminata. Suntem in 2019. Am mai avut discutii si in mandatul meu din 2017. Pot sa inteleg ca nu termina in 12 luni, ne ducem in 16 luni. Dar nu pot sa inteleg ca trec 3 ani", a subliniat Razvan Cuc.

De altfel, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), Narcis Neaga, a anuntat, in 23 martie, ca va rezilia contractul cu firma spaniola Copisa Constructora pentru realizarea centurii orasului Mihailesti si va face in regie proprie aceasta lucrare.

Drumul expres Craiova-Pitesti...
Citeste si: Drumul expres Craiova-Pitesti, pustiu dupa inaugurarea lucrarilor

"Am chemat firma respectiva luni, este o firma spaniola. Intentia noastra este de a rezilia contractul. Ei au avut termen de incepere in iulie 2016 si termenul de executare a fost de 12 luni. Nu exista probleme cu exproprierile decat intr-o zona mica, care nu le afecteaza restul lucrarilor. Progresul lor fizic din 2016 pana acum este undeva la 30%. Stadiul financiar este de 34%, deci nu sunt probleme cu platile din partea noastra", a spus Neaga.

Potrivit acestuia, CNAIR va face lucrarea in regie proprie, fiind vorba de doar 3,2 kilometri.

"Cu aceasta firma am avut probleme si la centura Targu-Mures. Nu au resurse financiare, nu au resurse umane si invoca faptul ca nu am platit la zi. Insa platile sunt la zi. Ei invoca o clauza contractuala, o formula de escaladare a preturilor. Timp de 12 luni compania nu a considerat normal sa aiba o formula de actualizare a preturilor si, din acest motiv, nu a fost introdusa in contract. Ei si-au asumat aceasta situatie si au semnat contractul. Nu vii dupa trei ani sa spui ca nu ai formula de escaladare a pretului cand tu pe santier ai 10-15 oameni", a continuat oficialul CNAIR in martie.

Ministerul Transporturilor:...
Citeste si: Contractul pentru varianta ocolitoare a municipiului Tecuci, reziliat

Sursa foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Ce prevede proiectul de OUG pentru serviciile de ridesharing