Guvernul a promis ca va pune in dezbatere publica un proiect de OUG pentru serviciile de ridesharing, pe 23 mai, spune Asociatia Coalitia pentru Economia Digitala, dupa intalnirea cu reprezentantii Ministerului Transporturilor de joi. Clever anunta si prevederile care au fost agreate, printre care obligatia soferilor de a avea cazier juridic, avize medicale si psihologice si achitarea taxei anuale in functie de numarul de masini.

"Am avut astazi o noua intalnire la Ministerul Transporturilor cu grupul de lucru pentru reglementarea serviciilor ridesharing. Guvernul a promis ca va pune in dezbatere publica astazi un proiect de OUG in acest sens. Am ajuns la un consens privind o parte din propunerile pe care le-am facut, dar asta nu inseamna nimic concret. Punerea in dezbatere publica nu schimba cu nimic faptul ca soferii sunt vanati pe strazi, iar pasagerii nu pot gasi o masina", anunta Coalitia pentru Economia Digitala.

"Credem ca e importanta adoptarea ordonantei in prima sedinta de Guvern. Numai in acest fel se poate corecta nedreptatea fata de soferi si pasageri. Cele aproape 300.000 de semnaturi ale petitiei #continuam, stranse in mai putin de 72 de ore arata, daca mai era nevoie, ca aceste servicii sunt dorite de romani si fac o diferenta in viata a zeci de mii de soferi care isi intretin astfel familiile", se arata in comunicatul Coalitiei.

Ce spune Clever?

Clever anunta, intr-un comunicat de presa, ca noile reglementari vor asigura conditii egale de autorizare intre aplicatiile de transport alternativ si companiile de taxi.

Potrivit Clever, printre prevederile agreate astazi cu privire la transportul alternativ si cuprinse in proiectul de ordonanta de urgenta se afla urmatoarele:

• Toti soferii trebuie sa fie autorizati pentru transport alternativ, sa detina cazier judiciar, avize medicale si psihologice, sa detina atestat de conducator auto profesionist, sa plateasca asigurari si sa detina o casa de marcat pentru tranzactiile efectuate cu plata in numerar;
• Toate aplicatiile de transport alternativ trebuie sa fie autorizate de catre Ministerul Comunicatiilor si sa achite o taxa anuala calculata in functie de numarul de masini inrolate;
• Autoturismele care desfasoara transport alternativ trebuie autorizate de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si sa respecte standarde de vechime.

Codreanu, Coalitia pentru...
Citeste si: Ce cred Uber, Bolt si Clever despre OUG de reglementare?

“Clever a reprezentat atat interesele soferilor de taxi, cat si dezvoltarea generala a serviciilor de transport, in contextul in care piata se confrunta cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut astazi un dialog constructiv cu autoritatile si ne asteptam ca ordonanta de urgenta pentru reglementarea aplicatiilor sa fie adoptata saptamana viitoare, pentru a putea reveni la conditiile optime de functionare a pietei”, a declarat Anca Gherle, Public Affairs Manager, Clever.

Aplicatiile de mobilitate urbana sunt folosite de circa 2,5 milioane de romani.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Clever Taxi si Star Taxi isi suspenda serviciile in semn de protest