Asociatia Coalitia pentru Economie Digitala: Reglementarea ridesharingului trrebuie urgentata!

Asociatia Coalitia pentru Economie Digitala, organizatie independenta care reprezinta principalele companii de ridesharing si e-hailing din Romania, Uber, Clever si Bolt, solicita Guvernului urgentarea procedurii de adoptare a ordonantei de urgenta promisa cu mai bine de doua luni in urma.

„Mai sunt doar doua sedinte de guvern in care aceasta ordonanta, promisa cu aproape trei luni in urma, poate fi adoptata si inregistrata in Parlament inainte ca acesta sa intre in vacanta. Situatia este critica atat pentru soferii colaboratori ai platformelor noastre cat mai ales pentru utilizatorii care gasesc din ce in ce mai greu masini prin intermediul aplicatiilor. Mai putin de jumatate dintre soferii celor trei aplicatii sunt pe traseu - acest lucru face ca timpul de asteptare sa fie foarte mare iar cursele mult mai scumpe. Solicitam urgentarea procedurii de adoptare a Ordonantei de urgenta care ne-a fost promisa inca din 29 martie”, a declarat Catalin Codreanu, presedintele Asociatiei Coalitia pentru Economia Digitala.

In continuare utilizatorii celor trei aplicatii intampina probleme in a gasi o masina disponibila. Timpii de asteptare sunt in continuare foarte mari comparativ cu o zi normala. Sunt situatii in care se asteapta chiar si de trei ori mai mult comparativ cu timpii de asteptare dinainte de 16 mai - data intrarii in vigoare a modificarilor la legea taximetriei.

"Suntem la o luna de la intrarea in vigoare a modificarilor la legea taximetriei si efectele acesteia asupra industriei de ridesharing se vad de la o zi la alta. Sunt, la nivel national peste 250 de soferi colaboratori ai celor trei platforme sanctionati. Majoritatea dintre sunt in imposibilitatea de a-si mai folosi masinile personale pentru urmatoarele 6 luni. Este necesara adoptarea acestei ordonante de urgenta mai ales ca la nivelul Parlamentului European un nou regulament dedicat economiei digitale, inclusiv platformelor de transport alternativ, a fost adoptat si urmeaza sa fie publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene", a mai spus Catalin Codreanu.

Reglementarea serviciilor de ridesharing este vitata pentru mai mult de 2,5 milioane de utilizatori ai acestor platforme si pentru peste 20.000 de romani care au o sursa de venit din prestarea acestor servicii. Unii dintre ei au ramas fara masina personala din 16 mai si pana acum.

Citeste si:
Gigantul Toyota cumpără divizia autonomă a Lyft, principalul...
Tranzacție majoră pe piața...

La nivelul Uniunii Europene sunt 25 tari in care aceste servicii sunt deja reglementate sau in curs de reglementare.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri