Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a fost actionata in instanta de Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania si compania Clever, potrivit unui comunicat emis marti.

"Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania si Clever, una dintre cele mai importante aplicatii de mobilitate din Romania, au demarat procedurile legale pentru a contesta in instanta reprezentativitatea la nivel national si de sector a Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) in dialogul cu autoritatile. Dosarul nr. 16992/3/2019 a fost depus la Tribunalul Bucuresti", se arata in comunicatul de presa.

FORT, Clever si Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania sustin ca COTAR nu promoveaza interesele industriei.

"Cele trei organizatii isi exprima astfel nemultumirea si ingrijorarea privind actiunile COTAR de promovare a unor interese nereprezentative la nivelul industriei. Prin demersurile juridice initiate, FORT, Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania si Clever urmaresc asigurarea unui cadru relevant de dialog intre autoritati si toate partile activ interesate de modernizarea activitatilor de transport din Romania. In acest context, statutul nereprezentativ al COTAR in dialogul cu autoritatile reprezinta o bariera pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual si de asigurare a unei concurente reale in industrie", potrivit comunicatului.

Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport, explica de ce COTAR nu indeplineste mai multe conditii legislative.

Citeste si:
Reactia lui Iohannis dupa decizia CCR privind revizuirea Constitutiei
Klaus Iohannis, prima reactie...

“Pentru a fi reprezentativa la nivel de industrie, confederatia ar trebui sa fie formata din cel putin doua federatii patronale, conform prevederilor in vigoare pentru constituirea unei confederatii, si sa aiba membri care sa activeze in toate tipurile de activitati din sector, criterii care nu sunt in acest moment indeplinite. In acelasi timp, o mare parte dintre membrii confederatiei nu mai sunt in activitate, nu mai activeaza in domeniul transporturilor sau sunt in prezent dezafiliati si inscrisi in alte federatii. Implicit, membrii ramasi activi nu insumeaza, prin angajatii lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT).

Anca Gherle, Public Affairs Clever, sustine ca COTAR a incercat in ultimii ani sa elimine orice aplicatie de tip agregator de taxi.

“COTAR nu doar ca nu indeplineste criteriile legale si de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din Romania, dar in ultimii ani a incercat de nenumarate ori sa elimine orice aplicatie de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primaria Bucuresti si trei propuneri de ordonante in detrimentul soferilor de taxi si aplicatilor, iar in acest moment urmaresc eliminarea totala a concurentei. In conditiile in care peste 70% dintre soferii de taxi folosesc aplicatiile agregatoare de tipul Clever ca principala sursa de preluare a comenzilor, consideram ca membrii COTAR ignora in mod voit dorinta taximetristilor”, precizeaza Anca Gherle, Public Affairs Clever.

"COTAR nu mai reprezinta interesele industriei de taximetrie in ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale caror initiative sustin instaurarea unui monopol pe piata de transport de persoane si care sunt mai degraba interesate sa protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, precizeaza Ioan Pugna, vicepresedinte al Asociatiei de Monitorizare Taxi Transilvania.

Citeste si:
100 de medici din Bucuresti, notificati ca datoreaza bani CASMB
Medicii de familie notificati...

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
PSD ameninta ca il da in judecata pe Florin Citu