Prin aceasta masura se doreste limitarea poluarii, cetatenii fiind incurajati sa mearga pe jos sau cu vehicule pe doua roti. In schimb, soferii sunt nemultumiti ca masinile nu sunt optimizate sa ruleze cu o viteza atat de mica.
Unii spun ca limita de viteza de 30 km/h ar fi benefica doar in timpul orelor de varf, nu si in afara acestui interval. Pentru circulatia in tunelurile din capitala belgiana limta de viteza ar putea ramane la 50-70 km/h.
Primarul ecologist doreste sa reduca poluarea si riscurile asociate cu viteza excesiva pe strazile mici, in special. Un pieton lovit de o masina la 30 km/h are sanse de trei ori mai mari sa supravietuiasca decat la o viteza de 50 km/h.
Limita de viteza de 30 de km/h este o modalitate de a contracara aplicatiile de conducere precum Waze, pentru a reduce traficul in oras. In Bruxelles, exista in prezent zone cu limita de viteza de 30 de km/h pe aproape jumatate din strazile orasului.
Citeste si:
In Berlin sau Madrid, 80% din retea este cu zone unde limita de viteza este de 30 km/h pentru masini. Orasul Lille din nordul Frantei vrea sa impuna limite de viteza de 30 km/h.
Sursa foto: By David Peperkamp / Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: