Franta va pune capat vanzarilor de masini noi pe benzina si diesel pana in 2040, ca parte a unui plan ambitios de a-si indeplini tintele in conformitate cu acordul climatic de la Paris, a anuntat guvernul lui Emmanuel Macron, scrie theguardian.com.

Din acest anunt putem trage concluzia ca in 20 de ani nu vom mai vedea in showroom-uri masini noi cu motoare termice in majoritatea tarilor europene.

Mai multi producatori de masini au anuntat ca in curand vor avea in gama numai masini hibride, Volvo fiind unul dintre primii constructori auto care face aceasta trecere incepand din 2019.

„Anuntam incetarea vanzarilor de masini pe benzina si motorina pana in 2040”, a declarat ministrul francez Nicolas Hulot.

Oficialul spune ca este un obiectiv dur pentru producatorii de automobile, insa industria auto din Franta este pregatita pentru a face trecerea la masini electrice. „Producatorii nostri de masini au suficiente idei pentru a implementa aceasta strategie ... care este si o problema de sanatate publica,” a mai spus acesta.

Citeste si:
Cea mai vizitata tara din lume, "dezamagita" de veniturile din turism
Franta, cea mai vizitata tara...

Hulot sustine ca decizia este o modalitate de a lupta impotriva poluarii aerului.

Norvegia, care are cea mai mare penetrare a automobilelor electrice din lume, si-a stabilit ca obiectiv sa permita doar vanzari de autovehicule 100% electrice sau hibride plug-in pana in 2025.

Alte tari s-au gandit sa interzica masinile actionate de un motor cu ardere interna in centrul oraselor pentru a indeplini obiectivele privind calitatea aerului si schimbarile climatice, dar nu au stabilit tinte concrete.

Olanda vrea sa interzica din 2025 autoturismele diesel si pe benzina, iar unele orase din Germania vor acelasi lucru din 2030. Si India, unde zeci de orase sunt poluate de numarul mare de masini, vrea sa interzica vanzarile diesel sau pe benzina pana in 2030.

Citeste si:
Vor fi 40 de grade Celsius joi in Franta, Belgia, Germania si Olanda
Vor fi 40 de grade Celsius...

Doar 0,6% din inmatricularile de masini noi pe intreg teritoriul UE au fost anul trecut pentru vehicule electrice pure, comparativ cu 1,1% din masinile noi vandute in Franta. Renault-Nissan are o cota de 14,6% in UE din piata de masini electrice. Grupul a construit 425.000 de masini din cele peste doua milioane de masini electrice vandute la nivel global.

Sursa foto: Orlando_Stocker / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
TOP 10 cele mai vandute masini noi vs. second-hand in Romania