"Daca Clasa SUV isi continua evolutia crescatoare (ceea ce este foarte posibil), aceasta va ocupa, in scurt timp, primul loc in preferintele clientilor, in detrimentul Clasei C, care multi ani a dominat acest top", au declarat reprezentantii APIA.
Dupa primele 8 luni ale anului, cele mai mari cresteri au fost inregistrate pe segmentele Sport (+40,1%), SUV(+19,9%), clasa B (+15,4%), clasa C (+5,2%), si scaderi pe F (-42,4%), D (-17,2%), MPV (-14,4%), E (-5,7%) si A (-1,3%).
Vanzarile sunt sustinute, in principal, de catre persoanele juridice, care realizeaza 58% din totalul achizitiilor de autoturisme din primele opt luni ale lui 2019. Este insa de remarcat faptul ca numarul de autoturisme achizitionate de catre persoanele fizice in aceste prime opt luni (47.167 unitati) este cu 30,8% superior celui din perioada similara a anului trecut (cand se inregistrau doar 36.066 unitati). Ca urmare, si ponderea achizitiilor realizate de catre persoanele fizice a crescut pe ansamblul perioadei analizate, de la 36% in 2018 la 42% in 2019.
Citeste si:
Din totalul comenzilor de vehicule noi, 110.998 sunt autoturisme, cresterea fiind de 10,6% si 18.761 sunt vehicule comerciale, acestea avand o crestere de doar 0,1%.
Doar 25% dintre autoturismele noi au fost diesel
Ponderea la care ajung autoturismele cu motoare diesel dupa 8 luni din 2019 este 25,1% din total, 8 marci si respectiv, 8 modele avand o
pondere a vanzarilor de autoturisme peste acest procent. In schimb, la categoria vehicule comerciale usoare, ponderea motorizarilor diesel reprezinta 96,7% din total.
Motoarele diesel de ultima generatie au emisii poluante comparabile cu cele pe benzina, avand, in plus, emisii de CO2 mai mici (deci, co nsum mai redus) decat acestea la modele cu echipari similare (cca. -15%-20%). In plus, respectarea obiectivelor stabilite pentru urmatorii ani in ceea ce priveste reducerea emisiilor de CO2 (atat de catre constructorii de automobile, cat si de catre Statele semnatare ale acordului de la Paris-COP21), depinde, cel putin pe termen mediu, in mare masura, de o mai mare penetrare pe piata a autoturismelor dotate cu motoare diesel de ultima generatie.
Citeste si:
In Romania, dar si in unele state europene (ex: Germania), ponderea motorizarii diesel cunoaste o evolutie pozitiva in ultima perioada, existand un optimism relativ in piata in ceea ce priveste continuarea acestei evolutii.
4.100 de masini hibride si electrice comandate de romani
Autoturismele “verzi“ (electrice si hibride) in luna august au inregistrat o cota de 5,4% din total, superioara celei din luna precedenta. Pe ansamblul celor 8 luni din 2019, aceasta categorie de autoturisme inregistreaza o crestere semnficativa de volum (4.166 fata de doar 2.603 in 2018), fapt ce face ca ponderea sa in ansamblul pietei sa fie una sa fie una semnificativ mai mare celei din anul trecut (3,8% in 2019 fata de doar 2,6% in 2018).
Pe subcategorii, a fost inregistrata o crestere de 129,5% (2,3 ori) la autoturismele full electrice si o scadere de 11,% la cele plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride inregistreaza o crestere de 54,6%. In primele 8 luni ale acestui an au fost achizitionate mai multe autoturisme cu incarcare electrica decat pe intreg anul trecut (1.064 unitati vs. 987 unitati).
Citeste si:
300.000 de masini rulate, aduse in tara in primele 8 luni
In ceea ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele opt luni ale anului 2019 au fost inmatriculate 293.507 unitati, cu 6,0% mai putine decat in 2018, avand si o structura de varsta imbunatatita (cu scaderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani).
Sursa foto: By Africa Studio / Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: