Piata auto din Romania inregistreaza dupa primele 8 luni o crestere de 9% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 129.759 unitati, vanzarile migrand rapid spre clasa SUV.

"Daca Clasa SUV isi continua evolutia crescatoare (ceea ce este foarte posibil), aceasta va ocupa, in scurt timp, primul loc in preferintele clientilor, in detrimentul Clasei C, care multi ani a dominat acest top", au declarat reprezentantii APIA.

Dupa primele 8 luni ale anului, cele mai mari cresteri au fost inregistrate pe segmentele Sport (+40,1%), SUV(+19,9%), clasa B (+15,4%), clasa C (+5,2%), si scaderi pe F (-42,4%), D (-17,2%), MPV (-14,4%), E (-5,7%) si A (-1,3%).

Vanzarile sunt sustinute, in principal, de catre persoanele juridice, care realizeaza 58% din totalul achizitiilor de autoturisme din primele opt luni ale lui 2019. Este insa de remarcat faptul ca numarul de autoturisme achizitionate de catre persoanele fizice in aceste prime opt luni (47.167 unitati) este cu 30,8% superior celui din perioada similara a anului trecut (cand se inregistrau doar 36.066 unitati). Ca urmare, si ponderea achizitiilor realizate de catre persoanele fizice a crescut pe ansamblul perioadei analizate, de la 36% in 2018 la 42% in 2019.

Din totalul comenzilor de vehicule noi, 110.998 sunt autoturisme, cresterea fiind de 10,6% si 18.761 sunt vehicule comerciale, acestea avand o crestere de doar 0,1%.

Doar 25% dintre autoturismele noi au fost diesel

Ponderea la care ajung autoturismele cu motoare diesel dupa 8 luni din 2019 este 25,1% din total, 8 marci si respectiv, 8 modele avand o
pondere a vanzarilor de autoturisme peste acest procent. In schimb, la categoria vehicule comerciale usoare, ponderea motorizarilor diesel reprezinta 96,7% din total.

Motoarele diesel de ultima generatie au emisii poluante comparabile cu cele pe benzina, avand, in plus, emisii de CO2 mai mici (deci, co nsum mai redus) decat acestea la modele cu echipari similare (cca. -15%-20%). In plus, respectarea obiectivelor stabilite pentru urmatorii ani in ceea ce priveste reducerea emisiilor de CO2 (atat de catre constructorii de automobile, cat si de catre Statele semnatare ale acordului de la Paris-COP21), depinde, cel putin pe termen mediu, in mare masura, de o mai mare penetrare pe piata a autoturismelor dotate cu motoare diesel de ultima generatie.

In Romania, dar si in unele state europene (ex: Germania), ponderea motorizarii diesel cunoaste o evolutie pozitiva in ultima perioada, existand un optimism relativ in piata in ceea ce priveste continuarea acestei evolutii.

4.100 de masini hibride si electrice comandate de romani

Autoturismele “verzi“ (electrice si hibride) in luna august au inregistrat o cota de 5,4% din total, superioara celei din luna precedenta. Pe ansamblul celor 8 luni din 2019, aceasta categorie de autoturisme inregistreaza o crestere semnficativa de volum (4.166 fata de doar 2.603 in 2018), fapt ce face ca ponderea sa in ansamblul pietei sa fie una sa fie una semnificativ mai mare celei din anul trecut (3,8% in 2019 fata de doar 2,6% in 2018).

Pe subcategorii, a fost inregistrata o crestere de 129,5% (2,3 ori) la autoturismele full electrice si o scadere de 11,% la cele plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride inregistreaza o crestere de 54,6%. In primele 8 luni ale acestui an au fost achizitionate mai multe autoturisme cu incarcare electrica decat pe intreg anul trecut (1.064 unitati vs. 987 unitati).

300.000 de masini rulate, aduse in tara in primele 8 luni

In ceea ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele opt luni ale anului 2019 au fost inmatriculate 293.507 unitati, cu 6,0% mai putine decat in 2018, avand si o structura de varsta imbunatatita (cu scaderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani).

Sursa foto: By Africa Studio / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri