Decizia Volkswagen de a amana construirea fabricii in Turcia a declansat o noua rivalitate intre statele balcanice pentru gazduirea investitiei de 1,3 miliarde de euro (1,4 miliarde de dolari), transmit Reuters si Bloomberg.

Volkswagen analizase mai multe posibile locatii pentru noua sa uzina din Europa de Est, inclusiv Romania, Serbia si Bulgaria, dar pana la urma grupul german a optat pentru Turcia, scrie Agerpres.

Volkswagen a amanat decizia finala privind construirea unei fabrici in Turcia, a afirmat marti un purtator de cuvant al producatorului auto german, pe fondul criticilor internationale la adresa operatiunilor militare derulate de Ankara in Siria si al temerilor legate de efectele potentiale asupra imaginii VW.

Bulgaria, Romania si Serbia spera ca Volkswagen va reveni la lista scurta discutata anterior pentru noua sa fabrica, care cuprindea state din Balcani si din Africa de Nord (unde sunt prezenti producatori auto importanti). Ar fi una dintre cele mai mari investitii realizate in oricare dintre cele trei tari, care de mult timp se lupta sa combata coruptia si sa-si imbunatateasca infrastructura, apreciaza Bloomberg.

"Am acoperit toate cerintele investitorului si am oferit mai mult decat atat. Suntem perceputi ca un factor de stabilitate in regiune, ca un partener loial si asteptam decizia finala", a afirmat Stamen Yanev, directorul Agentiei InvestBulgaria.

Citeste si:
Renault "made in China": cand si de ce incepe productia de masini...
Renault "made in China": cand...

Cel mai mare producator auto din lume nu reuseste sa-si depaseasca rivalii din Asia din cauza costurilor ridicate cu forta de munca la fabricile sale din Europa Occidentala, ceea ce a determinat o schimbare de directie, spre Europa de Est.

Volkswagen are uzine in regiune, care produc pentru diferitele sale branduri, in Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria si Bosnia-Hertegovina.

Bulgaria, Romania si Serbia au inca forta de munca disponibila si sunt relativ stabile fata de Turcia, care se confrunta acum cu turbulente, sustin oficialii.

Investitia VW in Serbia "ar ajuta la stabilizarea intregii regiuni", pe langa beneficiile pentru grupul german, in conditiile in care statul balcanic dispune de forta de munca calificata pentru industria auto, a afirmat Marko Cadez, seful Camerei sarbe de Comert.

Citeste si:
Dacia cu motoare Made in Rusia
Dacia cu motoare Made in Rusia

Spre deosebire de Bulgaria si Romania, Serbia nu este stat membru al UE, iar angajatii sai nu au acces la locurile de munca din blocul comunitar, subliniaza Bloomberg.

Rosen Plevneliev, fostul presedinte al Bulgariei, care in prezent conduce echipa de negociatori de la Sofia, a dezvaluit ca tara sa a propus dublarea subventiilor oferite grupului Volkswagen pana la 260 milioane de euro.

"Bulgaria a pregatit o propunere minunata, care ofera maximul posibil conform legislatiei Uniunii Europene", a spus Plevneliev.

Acesta si-a exprimat speranta ca board-ul Volkswagen va amana luarea unei decizii finale pentru luna noiembrie si isi va revizui planurile privind locul in care va fi construita viitoarea sa uzina. Fostul presedinte a subliniat ca autoritatile de la Sofia au mai multe idei cu privire la modul in care pot sprijini Volkswagen cu masuri suplimentare in domeniul infrastructurii si educatiei.

Citeste si:
Companiile auto germane, 25 mld. dolari pentru cresterea productiei
Companiile auto germane vor...

In Romania, fostul primar al Aradului, Gheorghe Falca, a anuntat marti ca Volkswagen a analizat municipiul Arad ca varianta pentru amplasarea unei fabrici in regiune.

"Compania Volkswagen a anuntat ca intrerupe etapa de negociere cu Turcia pentru realizarea unei fabrici de automobile acolo. Compania analizase mai multe state din Estul Europei, intre care si Romania. Romania a facut doua oferte firmei de consultanta iar Primaria Arad a facut o oferta pentru o locatie. In final, locatia propusa de Primaria Arad a fost acceptata de consultant si am fost in procedura de negociere pe patru directii la nivelul municipiului Arad, am avut o asistare a doamnei secretar de stat si sprijin al ministrului IMM-urilor", a declarat, marti, pentru AGERPRES, fostul primar al Aradului, europarlamentarul Gheorghe Falca.

El a adaugat ca municipalitatea avea in plan sa acorde 1.100 de hectare pentru aceasta investitie, care ar fi creat 4.000 de locuri de munca, si ca spera ca Aradul va fi luat din nou in calcul.

"In acest moment, sper ca cei de la Volkswagen sa reia negocierea cu statele si, evident, la nivelul Romaniei, Aradul este locatia agreata", a mai spus fostul primar.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Volkswagen spune ca nu cauta locatii alternative la fabrica din Turcia