Manageri din transportul alternativ considera ca transportul in comun ar trebui sa fie gratuit intre anumite ore, Bucurestiul ar trebui sa aiba o banda unica pentru autobuze, iar masinile companiilor ar trebui taxate foarte mult pentru a nu ajunge la 2 milioane de masini in Capitala, sunt concluziile unei discutii in cadrul conferintei Smart Future, organizata de wall-street.ro si Start-up.ro.

"Transportul in comun ar trebui sa fie gratuit" - Bogdan Enoiu, fondator Flow

Fondatorul companiei Flow, serviciu de inchiriere de trotinete electrice, Bogdan Enoiu, este de parere ca "transportul in comun ar trebui sa fie gratuit in intervalul orar 7:00 - 9:00 si 17:00 - 20:00". De asemenea, "ar trebui taxate foarte mult masinile companiilor. Ce inseamna sa le dai la pachet? Pai 90% stau. O companie ar trebui sa puna o masina la dispozitie pentru mai multi angajati. Cum am ajuns la 1,2 milioane masini? Pai fiecare vrea masina. La aceasta cifra am ajuns si din lipsa de educatie", mai spune managerul.

Referitor la concurenta si la numarul de trotinete electrice existente pentru inchirieri in Bucuresti, Bogdan Enoiu spune ca inca nu sunt suficiente: "de abia de la 30.000 de trotinete ar trebui sa inceapa sa se simta".

Bogdan Enoiu a investit in trotinete electrice 400.000 de euro si urmeaza sa mareasca investitia la un milion de euro. In prezent, sunt peste 300 de trotinete in aplicatie, insa numarul va creste la 2.000 de trotinete. Cluj si Timisoara sunt alte orase tinta pentru dezoltare.

"Bucurestiul are nevoie de banda unica" - Radu Papuc, managing partener eGo

Radu Papuc, managing partener al BCR eGO, serviciul de inchiriere de masini electrice care a luat nastere in 2017, spune ca in Capitala normele medii ale poluarii sunt depasite de 7-9 ori in orele de varf.

Citeste si:
"Este mult prea ieftin sa ai o masina in Bucuresti, de-aici traficul"
De ce Bucurestiul are o...

Taxa Oxigen este doar o parte dintre masurile pe care Primaria ar trebui sa le ia. Orasul are nevoie si de o banda unica pentru transportul in comun.

Managerul a dat exemplu Varsovia, un oras de doua ori mai mare decat Bucurestiul, unde de la hotel pana la aeroport poti face 25 de minute cu transportul in comun, intrucat exista banda unica pentru acestea.

Referitor la aglomeratie, Radu Papuc mai spune ca majoritatea masinilor care traverseaza Bucurestiul sunt cu o persoana. Persoanele in tranzit ar trebui sa lase masinile in parcarile de la intrarea in oras si sa foloseasca metroul.

BCR eGO, Compania Municipala Managementul Transportului si FLOW asteapta aprobarea pentru a crea impreuna un serviciu integrat de ridesharing, denumit BECAR. Serviciul BECAR va ajunge la 500 de masini pentru ridesharing in urmatorii 5 ani.

Citeste si:
eMAG: 20% din livrarile din Bucuresti au loc prin easybox
eMAG: 20% din livrarile din...

In prezent, orice utilizator de card bancar care are permis de cel putin un an poate sa conduca masinile de ridesharing eGO in Bucuresti, Constanta si Timisoara.

"Este foarte ieftin sa cumparam si sa utilizam o masina" - Alexandru Nen, Telekom Romania

Alexandru Nen, Arhitect Solutii IoT, Smart City, Telekom Romania, spune ca motivul pentru care Bucurestiul este plin de masini este faptul ca sunt costuri mici.

"Sunt prea multe masini in trafic. Este foarte ieftin sa cumparam si sa utilizam o masina, de aceea sunt multe masini in trafic. Autobuzele sunt goale pentru ca ele stau in trafic, toata lumea ia metroul si 41, de aceea sunt aglomerate", spune managerul.

Referitor la traficul rutier din Capitala si la soferii indisciplinati, Alexandru Nen, da ca exemplu orasul Timisoara, unde soferii primesc amenzi daca trec pe rosu. Acest sistem a fost decizia municipalitatii.

Citeste si:
Retelele de internet din Bucuresti, mai stabile decat in Olanda
Retelele de internet din...

Managerul se asteapta ca anul viitor sa apara pe piata mai multe companii de mobilitate infiintate cu fonduri europene.

"Ar trebui folosite gratuit mai multe alternative de transport" - Marian Panait, city manager Sinaia

Spre deosebire de Bucuresti, lucrurile merg mult mai bine in Sinaia, un oras mic, unde de 5 ani exista un sistem de camere video cu dispecerat.

Mangerul spune ca in Bucuresti, pentru a schimba ceva, pentru a scapa de aglomeratie, trebuie sa existe un cost aproape zero pentru mijloacele alternative de transport.

"Ar trebui folosite gratuit mai multe alternative de transport, trotinete, masini de ridesharing, transportul in comun, macar o perioada de timp pentru ca persoanele sa renunte la masina personala", este de parere Marian Panait.

In prezent, transportul in comun in Bucuresti este gratuit pentru elevi si pensionari.

Foto: Ovidiu UDR


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Primaria Bucuresti vrea 8,5 mil. lei pentru a reface Parcului Unirii