Accidentele rutiere pe glob sunt mai numeroase decat decesele din cauza virusului HIV sau a crimelor considera analistii. Decesele din traficul rutier sunt acum a opta principala cauza de deces pentru toate grupele de varsta si principala cauza de deces pentru copii si adulti tineri cu varste cuprinse intre 5 si 29 de ani.

The Economist da ca exemplu Thailanda, unde in 2018, aproximativ 20.000 de persoane au murit in accidente rutiere, intre care 837 de persoane in capitala, Bangkok. Comparativ cu media globala, rata anuala de decese este aproape dubla. In comparatie cu tara vecina Singapore, cifra este de peste sapte ori mai mare.

Potrivit World Economic Forum, ratele de deces cauzate de accidentele de trafic sunt mai mari in Africa decat in ​​orice alta parte a globului. In 2016, numarul deceselor din traficul rutier a crescut la 1,35 milioane.

Exista o legatura semnificativa intre riscul de deces rutier si nivelul veniturilor unei tari. In timp ce decesele din traficul rutier in tarile cu venituri mari sunt in medie de 8,3 decese la 100.000 de persoane, in tarile cu venituri mici, media este de 27,5 decese la 100.000 de locuitori, o crestere de peste trei ori.

In timp ce 13% din decesele din traficul rutier apar in tari cu venituri mici, aceste tari au doar 1% din vehiculele inmatriculate pe glob.

Citeste si:
Traficul si scolile: "Back to school"? Mai degraba "back in the car"
Ce inseamna redeschiderea...

O problema in aceste tari sunt si in domeniul medical. Cei care supravietuiesc accidentelor nu primesc ingrijiri adecvate. Proportia pacientilor care mor inainte de a ajunge la un spital din tarile cu venituri mici este peste doua ori mai mare decat in tarile cu venituri mari.

Uniunea Europeana are cele mai sigure drumuri din lume. Cu toate acestea, peste 25.000 de oameni isi pierd viata pe drumurile UE in fiecare an. In 2018 fata de 2010, numarul de decese rutiere a scazut cu peste 20%.

Accidente rutiere in Romania

In Romania, Croatia, Grecia, Portugalia, Malta si Cipru, mai multe persoane au fost ucise in zonele urbane decat pe drumurile rurale, in special pietonii.

In Europa, in zonele urbane, 40% din decese sunt pietoni, 12% sunt biciclisti si 18% sunt vehicule cu motor si doua roti. In Romania, siguranta rutiera s-a imbunatati cu 4% intre 2017 si 2018. Cu toate acestea, Romania se afla in continuare pe ultimele locuri in UE, cu 96 de decese la un milion de locuitori in 2018.

Citeste si:
Carnagiul de pe soselele Romaniei, sustinut prin lege de politicieni
Romania, cele mai multe...

Sursa foto: Photographee.eu / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Romania, primul loc la decesele biciclistilor pe sosele