Probe noi pentru mașini, la Euro NCAP. Ce teste sunt introduse anul acesta

Euro NCAP, programul european de evaluare a mașinilor noi, va introduce anul acesta noi teste de siguranță pentru autoturisme: simularea unui impact frontal între mașini care circulă cu 50 km/h și evaluarea tuturor pasagerilor după producerea unui accident.

În prezent, testele Euro NCAP constau în impact frontal la o viteză de 64 km/h, impact lateral cu o barieră mobilă deformabilă care lovește ușa șoferului la o viteză de 50 km/h, precum și propulsarea laterală a mașinii la 29 km/h într-un stâlp rigid.

Noile teste Euro NCAP

Mobile Progressive Deformable Barrier este unul dintre noile teste care vor fi făcute începând de anul acesta și simulează impactul frontal între două autovehicule.

La o viteză de 50 km/h, un model nou de autoturism va intra frontal într-o "altă mașină", care este defapt un dispozitiv pe roți cu masă de 1,4 tone, pentru a imita condițiile reale în care mașinile se lovesc în trafic. Ambele vehicule au 50 de km/h și se vor deforma.

Acest test de impact va înlocui testul frontal pe care Euro NCAP l-a practicat mai bine de 23 de ani. Până acum, mașinile de test intrau frontal într-o barieră staționară.

Citeste si:
Dacia Logan și Sandero Stepway au primit 2 stele la testele de...
Dacia Logan și Sandero...

Far-Side Impact este încă un test nou de siguranță, care va fi aplicat începând de anul acesta. Euro NCAP va măsura efectele unui impact lateral pentru toți ocupanții din vehicul, nu doar pentru cei afectați de impact.

Citiți și 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro

Scenarii noi vizează și testele pentru sistemul de frânare automată de urgență (AEB), cum ar fi efectuarea unui viraj pe trecerea de pietoni.

Ușurința descarcerării persoanelor blocate în mașină după accident sau modul în care funcționează sistemul eCall sunt, de asemenea, pe lista Euro NCAP pentru testele de anul acesta.

Citeste si:
Euro NCAP a testat 7 modele noi. O mașină de oraș a obținut 3 stele...
Euro NCAP a testat 7 modele...

Euro NCAP spune că noile teste prin care mașinile vor primi 5 stele sunt diferite față de anii anteriori, prin urmare oamenii nu ar trebui să facă o comparație între cele din prezent și cele din trecut. Se pare că punctajul de 5 stele la accidente va fi mai greu de obținut începând din vara 2020.

Anul 2019 a fost unul dintre cei mai importanți în activitatea Euro NCAP fiind testate cele mai multe mașini noi. În urma evaluărilor privind siguranță, din 55 de modele noi de mașini testate, 41 de autoturisme au obținut punctajul maxim de 5 stele la protecția pasagerilor și a pietonilor în caz de accidente.

Citiți și România, fabrică de SUV-uri: Peste 80% din producție este din acest segment

Citeste si:
Care sunt mașinile scoase la vânzare de către ANAF în iunie
Care sunt mașinile scoase la...
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri