Probe noi pentru mașini, la Euro NCAP. Ce teste sunt introduse anul acesta

Euro NCAP, programul european de evaluare a mașinilor noi, va introduce anul acesta noi teste de siguranță pentru autoturisme: simularea unui impact frontal între mașini care circulă cu 50 km/h și evaluarea tuturor pasagerilor după producerea unui accident.

În prezent, testele Euro NCAP constau în impact frontal la o viteză de 64 km/h, impact lateral cu o barieră mobilă deformabilă care lovește ușa șoferului la o viteză de 50 km/h, precum și propulsarea laterală a mașinii la 29 km/h într-un stâlp rigid.

Noile teste Euro NCAP

Mobile Progressive Deformable Barrier este unul dintre noile teste care vor fi făcute începând de anul acesta și simulează impactul frontal între două autovehicule.

La o viteză de 50 km/h, un model nou de autoturism va intra frontal într-o "altă mașină", care este defapt un dispozitiv pe roți cu masă de 1,4 tone, pentru a imita condițiile reale în care mașinile se lovesc în trafic. Ambele vehicule au 50 de km/h și se vor deforma.

Acest test de impact va înlocui testul frontal pe care Euro NCAP l-a practicat mai bine de 23 de ani. Până acum, mașinile de test intrau frontal într-o barieră staționară.

Citeste si:
Video: Cele mai sigure masini din clasa la testele Euro NCAP in 2019
Cele mai sigure masini din...

Far-Side Impact este încă un test nou de siguranță, care va fi aplicat începând de anul acesta. Euro NCAP va măsura efectele unui impact lateral pentru toți ocupanții din vehicul, nu doar pentru cei afectați de impact.

Citiți și 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro

Scenarii noi vizează și testele pentru sistemul de frânare automată de urgență (AEB), cum ar fi efectuarea unui viraj pe trecerea de pietoni.

Ușurința descarcerării persoanelor blocate în mașină după accident sau modul în care funcționează sistemul eCall sunt, de asemenea, pe lista Euro NCAP pentru testele de anul acesta.

Citeste si:
VIDEO: Masini de 5 stele, testate de Euro NCAP in iulie
Masini de 5 stele, testate de...

Euro NCAP spune că noile teste prin care mașinile vor primi 5 stele sunt diferite față de anii anteriori, prin urmare oamenii nu ar trebui să facă o comparație între cele din prezent și cele din trecut. Se pare că punctajul de 5 stele la accidente va fi mai greu de obținut începând din vara 2020.

Anul 2019 a fost unul dintre cei mai importanți în activitatea Euro NCAP fiind testate cele mai multe mașini noi. În urma evaluărilor privind siguranță, din 55 de modele noi de mașini testate, 41 de autoturisme au obținut punctajul maxim de 5 stele la protecția pasagerilor și a pietonilor în caz de accidente.

Citiți și România, fabrică de SUV-uri: Peste 80% din producție este din acest segment

Citeste si:
Viteză și adrenalină: 3 dintre cele mai bune filme cu mașini de...
Viteză și adrenalină: 3...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Bonusul de 55 de mil. de dolari al lui Elon Musk, motiv să fie dat afară
Setari Cookie-uri