Cererea pentru mașini electrice și hibride plug-in este în creștere în România pe o piață auto în scădere din cauza virusului Covid-19, care a lăsat aproape un milion de români fară joburi.

Primele 5 luni din an au adus încă 374 de mașini electrice pe străzile din România, fiind înregistrată o creștere de aproape 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, reiese din datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În luna mai au fost înmatriculate 59 de mașini electrice, dintre care trei au fost Tesla.

Citiți și Zece mașini electrice cu o autonomie reală de peste 400 km, la vânzare în România în 2020.

Top 10 mașini electrice înmatriculate în România

  1. Renault - 136 unități
  2. BMW - 55 unități
  3. Volkswagen - 43 unități
  4. Nissan - 34 unități
  5. Hyundai - 22 unități
  6. Skoda - 22 unități
  7. Smart - 20 unități
  8. Mercedes-Benz - 11 unități
  9. Jaguar - 10 unități
  10. Tesla - 10 unități

Citiți și Peste 30 de mașini electrice în showroom-uri în 2020.

Mașinile hibride plug-in sunt un alt segment cu o creștere foarte bună. În primele 5 luni au fost înmatriculate în țară peste 200 de unități, în creștere cu 59% față de anul trecut. Având cele mai multe modele electrificate, BMW se situează pe prima poziție, fiind urmat de Volvo și Porsche.

Top 10 mașini hibride plug-in înmatriculate în România

  1. BMW - 44 unități
  2. Volvo - 33 unități
  3. Porsche - 31 unități
  4. Mitsubishi - 15 unități
  5. Hyundai - 13 unități
  6. Mercedes-Benz - 8 unități
  7. Kia - 7 unități
  8. Land Rover - 7 unități
  9. MINI - 4 unități
  10. Volkswagen - 4 unități

Citiți și 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro.

Mașinile hibride simple au înregistrat o scădere de aproape 9% în primele cinci luni. Toyota și Lexus au fost cele mai căutate hibride cu 1.339 unități, respectiv 85 unități.

Sursa foto: buffaloboy / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri