Top 10 branduri auto care adoptă cele mai multe tehnologii pe noile modele

Cumpărătorii de vehicule noi au acum un număr din ce în ce mai mare de funcții tehnologice avansate pe care le primesc standard pe mașinile lor sau contra cost, fiind funcții opționale. Acest lucru are un rol foarte important în decizia de cumpărare a unei mașini noi, reiese din studiul J.D. Power 2020 U.S. Tech Experience Index.

„Noua tehnologie continuă să fie un factor principal în decizia de cumpărare a vehiculului. Cu toate acestea, este important ca producătorii de automobile să ofere funcții pe care proprietarii le consideră intuitive și de încredere. Experiența utilizatorului joacă un rol major. Contează foarte mult dacă un proprietar va folosi tehnologia în mod regulat sau o va abandona și va simți că a irosit banii," spune Kristin Kolodge, director executiv al unei divizii a J.D. Power.

Studiul a luat în calcul 34 de sisteme împărțite în patru categorii: confort, sisteme automatizate, eficiența energetică și conectivitate. Indicele de inovație TXI măsoară cât de eficiente sunt sistemele aduse de fiecare marcă auto pe piață, măsurate pe o scară de 1.000 de puncte. Indicele combină nivelul de adoptare a noilor tehnologii pentru fiecare marcă cu excelența în execuție. Măsurarea execuției examinează cât de mulți proprietari apreciază tehnologiile și câte probleme întâmpină în timpul utilizării acestora.

Citiți și Top 10 cele mai fiabile mașini la nivel european.

Iată cine sunt liderii de piață

Citeste si:
Ce tehnologii auto îți fac mașina "inteligentă"
Ce tehnologii auto îți fac...

Volvo este pe primul loc cu un scor al indicelui de inovație de 617 și oferă un nivel ridicat de tehnologii avansate pe întreaga gamă de modele. În segmentul premium BMW (583) ocupă locul doi, urmat de Cadillac (577), Mercedes-Benz (567) și Genesis (559).

Tesla primește un scor al indicelui de inovație de 593. Producătorul auto nu este clasat oficial în rândul celorlalte mărci din studiu, deoarece nu îndeplinește criteriile de clasare pentru că în 15 state americane Tesla nu permite efectuarea de studii pe proprietari.

Hyundai ocupă cel mai mare loc pe segmentul pieței de masă, cu un scor de 556. Hyundai oferă un nivel peste tehnologii și are un punctaj bun pentru excelență în execuție. Subaru (541) ocupă locul doi, urmat de Kia (538), Nissan (534) și Ram (520).

Citeste si:
Cele mai profitabile modele de masini pentru brandurile auto
Acestea sunt cele mai...

Constatări în urma studiului:

- proprietarii se gândesc foarte mult la tehnologii care oferă un „set suplimentar de ochi” care să-i ajute să conducă vehiculul. Majoritatea proprietarilor care au aceste funcții pe mașini le doresc și în următorul lor vehicul.

Citiți și Conducătorii de trotinete, inclusiv Bolt, verificați de Poliție.

- controale prin gesturi. Tehnologia care îi permite utilizatorului să controleze diverse caracteristici ale vehiculului folosind gesturi făcute cu mână în loc să atingă butoane îi dezamăgește cel mai mult pe posesorii de mașini. Proprietarii care au această caracteristică pe vehicul se confruntă cu o rată ridicată de probleme (36 de probleme la 100 de vehicule).

Citeste si:
Primele imagini cu noul Opel Crossland
Primele imagini cu noul Opel...

- conducerea automată. Mulți proprietari nu au încredere în tehnologiile necesare pentru o conducere mai automată: asistența la conducere activă este proiectată astfel încât vehiculul să poată îndeplini funcții precum accelerare, frânare și direcție, în timp ce șoferul rămâne angajat în sarcina de conducere.

Unii șoferi menționează experiența pozitivă pe care o au în ceea ce privește utilizarea sistemului (de exemplu, reducerea stresului), totuși acest pas necesar pentru atingerea unor niveluri mai ridicate de conducere automată nu reușește să câștige încrederea majorității șoferilor care consideră că este enervant sau distractiv.

Sursa foto: Viktoriia Hnatiuk / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri