BMW prezintă noua generație a modelului Seria 4 Cabriolet, pentru care nemții au pregătit lansarea în martie 2021. Noul model va avea motorizări hibride.

Partea frontală a noului BMW Seria 4 Cabriolet este cea care evidenţiază cu adevărat caracterul individual şi îl distinge cel mai clar de noul BMW Seria 3 Sedan. Elementul definitoriul este grila BMW mare, accentuată vertical, care – la fel ca şi la noul BMW Seria 4 Coupé - ocupă poziţia centrală a părţii frontale. Grila are o înclinare pronunţată spre înainte şi utilizează prize de aer (standard cu structură mesh) care sunt un indiciu al cerinţei ridicate de aer de răcire a motorului puternic din spatele ei.

Farurile subţiri ale noului BMW Seria 4 Cabriolet pătrund adânc în pasajele roţilor frontale. Farurile LED integrale reprezintă o echipare standard. De asemenea, există şi opţiunea farurilor LED adaptive sau BMW Laserlight, printre ale căror caracteristici se numără lumina de viraje adaptivă cu iluminare variabilă a drumului optimizată pentru condus în oraş şi pe autostradă. La viteze de peste 60 km/h, BMW Laserlight extinde raza fazei lungi la un maximum de 550 de metri şi urmează traseul în mod dinamic.

Soft topul inovator, „panel bow”, al noului BMW Seria 4 Cabriolet reuneşte punctele forte ale unui hard top retractabil cu atracţia puristă a unui acoperiş din stofă, combinând astfel cei mai bun din ambele experienţe. Cuprinde elemente mari cu o lunetă de sticlă potrivită coloristic, mai multe straturi de izolaţie şi un capac de stofă disponibil standard în negru şi opţional în argintiu antracit. Confortul acustic şi cel termic ale soft topului panel bow sunt mult superioare unui soft top convenţional. În acelaşi timp, este mai uşor cu 40% decât hard topul retractabil al actualului model.

Acoperişul este acţionat de un motor electric care permite deschiderea sau închiderea în doar 18 secunde, prin apăsarea unui buton, inclusiv în mişcare la viteze de până la 50 km/h. Compartimentul variabil al soft topului permite extinderea capacităţii portbagajului de la 300 la 385 de litri atunci când acoperişul este închis.

Motoare cu patru şi cu şase cilindri

Tehnologia mild-hybrid 48V este prezentă al noul BMW M440i xDrive Cabriolet şi la toate variantele diesel pentru a impulsiona dinamica şi eficienţa. Generatorul-starter 48V şi cea de-a doua baterie permit generarea unei cantităţi mai mari de energie la frânare şi stocarea ulterioară. Această energie este utilizată pentru alimentarea sistemului electric, uşurarea sarcinii motorului termic şi creşterea puterii acestuia. Generatorul-starter produce un efect de impuls electric care oferă instantaneu un plus de 8 kW/11 CP pentru depăşiri sau demaraje mai dinamice. Mai mult, cu efecte importante asupra consumului, generatorul-starter permite funcţionarea sistemului start-stop şi în timpul deplasării, la viteze de până la 160 km/h, în modul coasting (la ridicarea piciorului după pedala de acceleraţie), precum şi la deplasări sub 3 km/h, ultimii metri înainte de oprire.

Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, care oferă 275 kW/374 CP, prezent la vârful de gamă este acompaniat de două motoare pe benzină, cu patru cilindri, ce generează puteri de 135 kW/184 CP la noul BMW 420i Cabriolet, respectiv de 190 kW/258 CP la noul BMW 430i Cabriolet. Un propulsor diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 140 kW/190 CP, propulsează noul BMW 420d Cabriolet. Acest motor special, asemenea celui cu şase cilindri dispuşi în linie de la noul BMW 430d Cabriolet, dispune acum de tehnologie BMW TwinPower Turbo cu două turbine. Cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite asigură şi o livrare foarte rapidă a puterii la noul BMW M440d xDrive Cabriolet. Toate modelele îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d.

Transmisie Steptronic cu opt trepte disponibilă standard pentru toate variantele de model, cu opţiunea unor clapete de schimbare a vitezelor şi noua funcţie Sprint.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri