Temperaturile au coborât sub 7 grade noaptea în unele regiuni din România, prin urmare ar cam fi momentul să montați pe mașini anvelopele de iarnă. Acestea ar trebui montate dacă temperaturile scad sub 7°C întrucât vor avea performanțe mult mai bune decât cele de vară.

Anvelopele de iarnă sunt diferite față de cele de vară fiind create cu ajutorul unui compus mai moale pentru a rămâne flexibile la temperaturi scăzute. În plus, profilul special al benzii de rulare asigură o aderență mult mai bună pe drumuri înghețate sau acoperite de zăpadă oferind un control mai bun asupra direcției.

Citiți și Nissan Ariya, un nou SUV electric japonez

Frânarea este marele avantaj al pneurilor de iarnă pentru că în comparație cu cele de vară vor reduce cu 50% distanța de frânare.

Ordonanța de urgență nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice prevede reținerea certificatului de înmatriculare de către poliția rutieră, dacă șoferii sunt depistați cu vehicule cu anvelope de vară pe drumuri acoperite de zăpadă. Așadar, atâta timp cât nu circulați pe un astfel de drum nu sunteți obligați să aveți roți de iarnă.

Citiți si 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro

În weekend, a nins pe Transalpina și Transfăgărăşan. Drumarii au împrăştiat două tone de sare pe Transfăgărăşan, după ce a nins în zona turistică Bâlea, din munţii Făgăraşului.

Valoarea amenzilor pentru lipsa anvelopelor de iarnă

Șoferii care nu au mașinile echipate cu roți de iarnă și circulă pe drumuri acoperite de zăpadă riscă sancțiuni din clasa IV-a de amenzi. Contravențiile din această clasă sunt penalizate cu 9-20 de puncte de amendă, adică între 1.305 și 2.900 de lei.

Citiți și Peste zece SUV-uri electrice, la vânzare în România în 2020

Anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru toate vehiculele, în sezonul de iarnă, indiferent de condițiile meteo, în Norvegia, Finlanda, Rusia, Belarus, Croația, Bosnia și Herțegovina, Macedonia și Slovenia.

Sursa foto: Amy Johansson / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri