Cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume este în construcție în Europa. Va costa 7 MLD. euro

După mai bine de un deceniu de planificare, au început lucrările la cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume. Tunelul Fehmarnbelt va face legătura dintre Danemarca și Germania, coborând până la 40 de metri sub Marea Baltică. Tunelul se va deschide în 2029, scrie CNN.

Tunelul Fehmarnbelt, care va avea o lungime de 18 kilometri, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, necesitând o investiție de peste 7 miliarde euro. Spre comparație, tunelul de sub Canalul Mânecii de 50 de kilometri lungime care leagă Anglia de Franța, finalizat în 1993, a costat echivalentul a 13 miliarde de euro.

Tunelul Fehmarnbelt va fi construit peste Fehmarn Belt, o strâmtoare între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland. Acesta va fi o alternativă la actualul serviciu de feribot din Rødby și Puttgarden, care transportă milioane de pasageri în fiecare an.

Dacă în prezent distanța este parcursă cu feribotul în 45 de minute, cu trenul prin tunel va fi parcursă în 7 minute, iar cu mașina în 10 minute.

Tunelul, al cărui nume oficial este Fehmarnbelt Fixed Link, va fi, de asemenea, cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume. Acesta va avea două autostrăzi cu bandă dublă - separate printr-un pasaj de serviciu - și două șine de cale ferată electrificate.

Citeste si:
Ce dimensiuni va avea cel mai lung tunel din Romania: costa 1,28...
Ce dimensiuni va avea cel mai...

„Astăzi, dacă ai face o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg, ți-ar lua aproximativ 4 ore și jumătate. Când tunelul va fi finalizat, aceeași călătorie va dura 2 ore și jumătate”, spune Jens Ole Kaslund, director tehnic la Femern A / S, compania daneză de stat responsabilă de proiect.

Aceeași călătorie cu mașina va fi cu aproximativ o oră mai rapidă decât astăzi, ținând cont de timpul economisit prin faptul că nu se așteaptă la feribot.

Pe lângă avantajele pentru trenurile de călători și mașini, tunelul va avea un impact pozitiv asupra camioanelor și trenurilor de marfă, deoarece creează o rută terestră între Suedia și Europa Centrală care va fi cu 160 de kilometri mai scurtă decât astăzi.

Proiectul datează din 2008, când Germania și Danemarca au semnat un tratat pentru construirea tunelului. A fost nevoie de mai bine de un deceniu pentru că legislația necesară să fie adoptată de ambele țări și pentru efectuarea studiilor de impact geotehnic și de mediu.

Citeste si:
Restricții rutiere temporare pe Splaiul Independenţei, începând de...
Restricții rutiere temporare...

Lucrările de construcție au început în vară pe partea daneză și vor dura câțiva ani până va ajunge pe teritoriul Germaniei.

Până la 2.500 de persoane vor lucra la proiectul de construcție, care se așteaptă să se mute în etapa reală de producție a secțiunilor de tunel până în 2023. Poziționarea secțiunilor va dura aproximativ trei ani.

Tunelul Fehmarnbelt va crea un coridor strategic între Scandinavia și Europa Centrală. Transferul feroviar modernizat înseamnă mai mult transport de marfă pe calea ferată, sprijinind un mijloc de transport ecologic.

Citeste si:
Cum a evoluat transportul de pasageri si marfuri in 2018?
Cum a evoluat transportul de...
Sursa foto: Femern A/S

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri