Topul celor mai vândute mărci de mașini hibride din România

Cei mai mari zece jucători pe piața de mașini hibride din România au vândut împreună aproape 10.000 de autoturisme hibride noi în perioada ianuarie-octombrie 2020, potrivit DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor).

Românii preferă mașinile hibride japoneze. Aproximativ 70% din comenzi au fost pentru modele fabricate de producători de mașini asiatici.

Top 10 jucători pe piața de mașini hibride (10 luni 2020)

1. Toyota - 3.406 mașini hibride

De peste zece ani, Toyota vinde în România modele hibride. Prin urmare, popularitatea modelelor sale a ajutat brandul să se mențină pe primul loc, chiar dacă comparativ cu perioada ianuarie-octombrie 2019 (3.594 unități) anul acesta înmatriculările au scăzut la 3.406 unități.

În prezent, Toyota deține 33% din piața de mașini hibride din România.

Citeste si:
Uber introduce vehicule hibrid în serviciul Uber Green
Uber introduce vehicule...

2. Suzuki - 1.916 mașini hibride

Brandul japonez Suzuki, care are întreaga gamă de modele cu motorizări hibride, are o creștere puternică pe această piață în România. După primele 10 luni, cota de piață a crescut de la sub 1% la aproape 19%. Înmatriculările de mașini hibride au urcat de la 55 de unități în primele 10 luni din 2019, la 1.916 unități în ianuarie-octombrie 2020.

Cititi si TOP: cele mai ieftine crossovere hibride din România

Citeste si:
Iohannis, despre PNRR: Aprobarea rapidă a planului nu ar ajuta
Iohannis, despre PNRR:...

3. Mazda - 1.129 mașini hibride

Un alt brand japonez cu o creștere foarte bună pe această piață este Mazda, pentru care înmatriculările de hibride noi au crescut cu peste 50% în decurs de un an. Românii au înmatriculat 1.129 de unități în primele 10 luni ale anului, comparativ cu 507 unități în aceeași perioadă din 2019. Cota de piață a urcat de la 8,47% la 11% anul acesta.

4. Ford - 1.057 mașini hibride

De asemenea, cererea pentru modelele hibride Ford a avut o creștere puternică anul acesta, înmatriculările depășind 1000 de unități, de la 95 de unități anul trecut. Cota de piață a urcat la 10% anul acesta de la 1,6% în urmă cu un an.

Citeste si:
CERT-RO: Un nou atac de tip scam - concurs pentru a câștiga o...
CERT-RO: Un nou atac de tip...

Cititi si 10 SUV-uri plug-in hybrid cu prețuri sub 50.000 euro

5. Mercedes-Benz - 687 mașini hibride

Înmatriculările de mașini hibride Mercedes-Benz au crescut, în perioada ianuarie-octombrie, la 687 de unități, de la 329 de unități în 2019. Cota de piață a urcat la 6,7% de la 5,5% în urmă cu un an.

6. Audi - 450 mașini hibride

Înmatriculările de mașini hibride Audi au scăzut, în perioada ianuarie-octombrie, la 450 de unități, de la 588 de unități în 2019. Cota de piață a scăzut la 4,4% de la 9,8% în urmă cu un an.

Cititi si Cea mai ieftină mașină hibrid la vânzare prin Programul Rabla Clasic în 2020

7. Volvo - 292 mașini hibride

Înmatriculările de mașini hibride Volvo au crescut, în perioada ianuarie-octombrie, la 292 de unități, de la 97 de unități în 2019. Cota de piață a urcat la 2,8% de la 1,6% în urmă cu un an.

8. Land Rover - 244 mașini hibride

Înmatriculările de mașini hibride Land Rover au urcat, în perioada ianuarie-octombrie, la 244 de unități, de la 117 de unități în 2019. Cota de piață a urcat la 2,38% de la 1,95% în urmă cu un an.

9. Hyundai - 204 mașini hibride

Înmatriculările de mașini hibride Hyundai au crescut, în perioada ianuarie-octombrie, la 204 de unități, de la 27 de unități în 2019. Cota de piață a urcat la 1,99% de la 0,45% în urmă cu un an.

875

10. BMW - 184 mașini hibride

Înmatriculările de mașini hibride BMW au crescut, în perioada ianuarie-octombrie, la 184 de unități, de la 46 de unități în 2019. Cota de piață a urcat la 1,8% de la 0,77% în urmă cu un an.

Sursa foto: Suzuki
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri