Zece mituri legate de anvelopele de iarnă

Unii șoferi pot întârzia sau chiar evita montarea anvelopelor de iarnă în sezonul rece din cauza unor idei / mituri legate de pneurile de iarnă. Iată care ar fi acestea și de ce este bine să nu ținem cont de ele.

1. Anvelopele de iarnă sunt doar pentru drumuri cu zăpadă

Anvelopele de iarnă sunt necesare în țări unde temperatura coboară sub 7 grade în sezonul rece, chiar dacă nu există zăpadă pe carosabil. La temperaturi mai reci anvelopele de vară și cele all-season se întăresc reducând aderența cu șoseaua. Materialele din care sunt fabricate anvelopele de iarnă sunt mai flexibile la temperaturi sub 7 grade celsius, oferind un control mai bun al direcției.

2. Anvelopele de iarnă sunt mai scumpe

Prețul anvelopelor de iarnă este de cele mai multe ori similar cu al pneurilor de vară sau all season, atâta timp cât compari aceleași branduri. În plus, dacă vei avea două seturi de roți pentru mașină, crești durata de viață a anvelopelor.

3. Mașinile cu tracțiune 4x4 nu au nevoie neapărat de anvelope de iarnă

Toate categoriile de vehicule au nevoie de anvelope de iarnă. Tracțiunea integrală nu oferă stabilitate dacă drumul este acoperit de zăpadă, iar mașina are roți de vară. Sistemul 4x4 ajută mașina să înainteze, însă oprirea va fi dificilă.

4. Anvelopele all-season sunt la fel de bune precum cele de iarnă

Anvelopele all-season sunt bune pentru schimbările de vreme, dar în țările cu ierni foarte reci este nevoie de anvelope de iarnă. Anvelopele all-season sunt proiectate să ofere performanță și iarna și vara, însă nu vor oferi performanță maximă în fiecare sezon, la temperaturi extreme.

Citeste si:
Cât te costă să schimbi anvelopele de iarnă
Cât te costă să schimbi...

5. Sunt suficiente două anvelope de iarnă pe puntea de tracțiune

În primul rând, în legislație scrie că aveți nevoie de anvelope de iarnă, pe drumurile acoperite de zăpadă, pe toate cele patru roți. În al doilea rând, mașina va fi instabilă doar cu două anvelope de iarnă. Roțile care nu vor avea pneuri de iarnă vor aluneca și mașina va derapa.

6. Nu ai nevoie de anvelope de iarnă dacă drumul nu este acoperit de zăpadă

O șosea fără zăpadă când temperatura coboară sub 7 grade celsius este destul de periculoasă daca aveți anvelope de vară pentru că acestea își vor modifica comportamentul, se vor întări și mașina va pierde aderență.

7. Anvelopele de iarnă au aderență mai bună cu presiune mai mică în roți

Nu reduceți presiunea în anvelopele de iarnă în încercarea de a crește tracțiunea pe zăpadă sau pe gheață, dezumflarea roților nu funcționează în această situație. Riscați să deteriorați anvelopele dacă vă deplasați cu ele dezumflate, mașina va accelera mai greu și va consuma mai mult.

8. O mașină nouă cu sisteme moderne nu are neapărat nevoie de pneuri de iarnă

Chiar dacă mașina are sisteme electronice moderne precum ESC (controlul electronic al stabilității), TCS (control de tracțiune) sau ABS (antiblocare la frânare) tot are nevoie de anvelope de iarnă. Aceste sisteme sunt proiectate pentru a oferi stabilitate autovehicului, sau o frânare controlată, dar nu pot face mare lucru dacă anvelopele nu au aderență. Prin urmare, mașina nu va frâna la timp.

Citeste si:
Verificarea pneurilor după o perioadă mai lungă în care nu ai...
Sfaturi pentru verificarea...

9. Anvelopele de iarnă au aceeași distanță de frânare cu pneurile all-season

Distanța de frânare a unor anvelope de iarnă comparativ cu pneurile all-season, în funcție de condițiile de drum și viteza, poate fi cu până la 10% mai scurtă.

10. Roțile cu anvelope de iarnă nu își schimbă presiunea la temperaturi reci

La fiecare modificare a temperaturii cu 5 grade roțile vor pierde presiune, chiar dacă au anvelope de iarnă. Presiunea corectă este foarte importantă pentru uzura pneurilor și ar trebui verificată lunar.

Sursa foto: Anna Grigorjeva / Shutterstock.com


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri