Programul Rabla Plus a contribuit și în 2020 la adoptarea mașinilor electrice de către români, fiind înregistrate în România 1780 de autoturisme electrice noi, în creștere cu 54% față de primele 10 luni ale anului trecut, când au fost înmatriculate 1.153 de unități.

Top cele mai căutate mărci de mașini electrice în 2020

1. Renault - 475 unități

Anul acesta, după primele zece luni, brandul francez Renault conduce detașat piața de mașini electrice noi din România. Au fost înmatriculate în țară 475 de autoturisme noi Renault, în creștere cu 55% față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2019, au fost înmatriculate 305 mașini electrice noi.

Foto: Renault

2. Skoda - 331 unități

Anul 2020, a fost primul an în care Skoda a avut la vânzare o mașină electrică. Cota de piață rezervată României pentru Skoda CitigoE a fost epuizată în 2-3 săptămâni, modelul având cel mai mic preț de pe piață. În primele 10 luni, 331 de mașini electrice Skoda au fost înmatriculate în România.


Foto: Skoda

3. Volkswagen - 274 unități

Chiar dacă a avut 3 modele electrice (e-Up!, e-Golf și ID.3) la vânzare în 2020, Volkswagen nu a putut concura cu modelul Skoda electric. Românii au preferat modelul mai ieftin. 274 de mașini electrice VW au fost înmatriculate în primele 10 luni, în creștere cu 39% față de 2019.

4. Hyundai - 191 unități

La fel precum marca Skoda, și pentru Hyundai anul 2020 a fost primul an în care a avut la vânzare în România mașini 100% electrice - Ioniq Electric, Kona Electric. Peste 190 de mașini electrice Hyundai au fost înmatriculate în primele 10 luni.

Foto: Hyundai

5. BMW - 89 unități

Înmatriculările de mașini electrice noi BMW i3 au scăzut cu 40% anul acesta, la 89 de unități, de la 149 unități în primele 10 luni din 2019. Probabil noile modele electrice mai convenabile ca preț și cu autonomie ceva mai mare i-au determinat pe români să se reorienteze.

Sursa foto: guteksk7 / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri