Baterii capabile să se încarce complet în cinci minute au fost produse pentru prima dată într-o fabrică din China, marcând un pas semnificativ spre încărcarea mașinilor electrice la fel de repede ca încărcarea vehiculelor pe benzină sau diesel, scrie The Guardian.

Noile baterii litiu-ion au fost dezvoltate de compania israeliană StoreDot și fabricate de Eve Energy în China pe linii standard de producție. Costul bateriilor va fi același cu al bateriilor Li-ion existente.

StoreDot a folosit tehnologia deja pentru bateria „cu încărcare rapidă extremă” pentru telefoane, drone și scutere, iar cele 1.000 de baterii pe care le-a produs acum sunt pentru a-și prezenta tehnologia producătorilor auto și altor companii.

Cititi si Toyota pregătește o mașină electrică cu încărcare în 10 minute.

Daimler, BP, Samsung și TDK sunt printre companiile care au investit în StoreDot. Bateriile pot fi încărcate complet în cinci minute, dar acest lucru necesită încărcătoare mult mai puternice decât cele utilizate în prezent.

Folosind infrastructura de încărcare disponibilă, StoreDot spune că bateriile pentru mașini electrice pot primi o autonomie de 160 km în cinci minute în 2025.

Bateriile Li-ion existente folosesc grafit ca un singur electrod, în care ionii de litiu sunt împinși pentru a stoca încărcătura. Dar când acestea sunt încărcate rapid, ionii se congestionează și pot transforma în metal și scurtcircuita bateria. Bateria StoreDot înlocuiește grafitul cu nanoparticule semiconductoare în care ionii pot trece mai repede și mai ușor. Aceste nanoparticule se bazează în prezent pe germaniu, care este solubil în apă și mai ușor de manipulat în fabricare. Dar planul StoreDot este de a utiliza siliciu, care este mult mai ieftin.

Cititi si O mașină electrică ieftină va fi fabricată în Germania și Grecia

„Cred că astfel de baterii cu încărcare rapidă vor fi disponibile pe piața de masă în trei ani. Nu vor fi mai scumpe; de fapt, acestea permit producătorilor auto să reducă dimensiunea bateriei, reducând astfel costul bateriei vehiculului”, a spus prof. Chao-Yang Wang, la Centrul de tehnologie pentru stocarea bateriilor și a energiei de la Universitatea de Stat din Pennsylvania din SUA.

Blocajul la încărcarea foarte rapidă nu va mai fi bateria, ci stațiile de încărcare și rețelele.

Zeci de companii din întreaga lume dezvoltă baterii cu încărcare rapidă folosind electrozi de siliciu: Tesla, Enevate și Sila Nanotechnologies. Alții se uită la diferiți compuși, cum ar fi Echion, care folosește nanoparticule de oxid de niobiu.

Sursa foto: Smile Fight / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri