Până la finalul acestui deceniu, peste 80% din toate vehiculele vândute de Porsche Automobile Holding SE vor fi electrice, a afirmat directorul general Oliver Blume, într-un interviu acordat publicaţiei Bild am Sonntag, potrivit Agerpres.

Vor fi livrate vehicule pur electrice şi hibride, în timp ce Porsche va continua să ofere modelul 911 cu motor cu combustie internă, dar care va putea folosi carburanţi de sinteză, a explicat şeful producătorului de maşini premium sport.

Anterior, oficialii Porsche anunţaseră că se aşteaptă ca jumătate din vehiculele vândute până în 2025 să fie electrice.

Investiții de 15 miliarde de euro

În următorii cinci ani, Porsche va investi 15 miliarde de euro în electrificarea vehiculelor sale, a declarat Blume.

La noua sa unitate de producţie din Zuffenhausen (Stuttgart), Porsche a anunţat recent că a investit 700 de milioane de euro pentru fabricarea vehiculelor electrice, inclusiv Taycan, primul model exclusiv electric al Porsche. Taycan, al cărui preţ de pornire este 80.000 de euro, a livrat anul trecut clienţilor peste 20.000 de unităţi.

Porsche este cea mai profitabilă marcă din portofoliul grupului german Volkswagen AG, iar succesul său este vital pentru tranziţia grupului la vehiculele electrice.

O nouă fabrică Porsche

Separat, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat publicaţiei The Edge Weekly că Porsche AG înfiinţează o fabrică în Malaezia, în parteneriat cu Inokom Corporation, o subsidiară a Sime Darby Motors - divizia auto a conglomeratului Sime Darby Bhd.

Inokom va construi noua unitate pentru Porsche în Kedah, iar Ministerul de Finanţe din Malaezia a aprobat deja subvenţiile pentru această investiţie.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri