Hyundai a lansat modelul electric IONIQ 5, primul autovehicul electric al gamei care utilizeaza platforma Hyundai E-GMP.

E-GMP asigură un ampatament lung, contribuind la maximizarea spațiului interior. Designul inovator, materialele ecologice utilizate, performanțele remarcabile, sistemul de încărcare ultra-rapidă, funcția Vehicle-to-Load (V2L), precum și caracteristicile pentru conectivitate și pentru asistența conducătorului auto se armonizează perfect pentru a oferi noi experiențe.

În partea frontală, capota de tip „clamshell” (disponibilă în premieră pentru un model Hyundai) contribuie la îmbunătățirea performanțelor aerodinamice. Bara de protecție în forma literei „V” încorporează luminile de zi (DRL) care formează semnătura luminoasă, vizibilă și în partea din spate a noului model.

Mânerele portierelor cu design minimalist contribuie la eficiența aerodinamică. În laterale, silueta urmărește, în unghiuri precise, direcția stilistică „Parametric Dynamics” utilizată în premieră pentru noul TUCSON. Jantele de 20 inchi optimizate aerodinamic (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) completează proporțiile perfecte ale autovehiculului.

Retail jobs

Interiorul a fost reinterpretat ca un „spațiu de locuit”. Consola centrală a devenit mai mult decât un compartiment static de depozitare. Conceptul „Universal Island” definește o consolă mobilă care poate fi culisată înapoi până la 140 mm, oferind o mai mare libertate de mișcare.

IONIQ 5 este echipat cu scaune față reglabile electric. În plus, pasagerii aflați pe cel de-al doilea rând se pot bucura de un interior spațios. Suprafețele din habitaclu sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: piele prelucrată ecologic și tratată cu extracte din ulei de in, componente bio din trestie de zahăr, fire din lână etc.

Clienții pot alege între nouă culori exterioare, dintre care cinci disponibile exclusiv pentru IONIQ 5. Paleta de culori pentru interior include trei opțiuni.

Citeste si:
Hyundai lansează Staria, un monovolum de lux cu 11 locuri
Hyundai lansează Staria, un...

Culori disponibile

Exterior: Gravity Gold Mat, Shooting-Star Gray Mat, Digital Teal-Green Perlat, Lucid Blue Perlat, Atlas White, Cyber Gray Metalic, Phantom Black Perlat, Galactic Gray Metalic, Mystic Olive-Green Perlat.

Interior: Obsidian Black și Dark Pebble Gray/ Dove Gray, alături de pachetul opțional Dark Teal/ Dove Gray.

IONIQ 5 oferă un portbagaj cu o capacitate de 531 l, respectiv de până la 1.600 l cu bancheta din spate rabatată. Scaunele din spate pot fi culisate înainte până la 135 mm și, de asemenea, pot fi pliate într-un raport 6:4. Clienții se pot bucura de spațiu suplimentar de depozitare datorită portbagajului frontal, care oferă o capacitate de până la 57 l (dimensiunea portbagajului frontal poate varia în funcție de regiune și de sistemele de propulsie).

Sisteme electrice de propulsie

Sunt disponibile două opțiuni pentru baterie: 58 kWh sau 72,6 kWh, precum și două configurații pentru motorul electric – cu un motor poziționat pe puntea spate sau cu două motoare (atât în față, cât și în spate). Toate variantele PE ating o viteză maximă de 185 km/ h.

Citeste si:
Peste 500.000 de joburi din UE, în pericol din cauza electrificării...
Studiu: De ce o abordare...

În vârful gamei electrice de motorizări se află versiunea cu baterie de 72,6 kWh, care dispune de tracțiune integrală (AWD) și dezvoltă o putere combinată de 225 kWh, respectiv un cuplu de 605 Nm. Propulsorul accelerează de la 0 la 100 km/ h în 5,2 sec. Atunci când tracțiunea AWD este asociată cu bateria de 58 kWh, configurația cu două motoare accelerează de la 0 la 100 km/ h în 6,1 sec.

În versiunea cu baterie de 72,6 kWh și cu tracțiune 2WD, IONIQ 5 va oferi o autonomie de aproximativ 470~480 km, conform testelor WLTP (valoare estimată; autonomia oficială este în curs de testare).

Configurația cu propulsorul spate de 160 kW (125 kW în combinație cu bateria de 58 kWh) oferă un cuplu de 350 Nm și tracțiune 2WD. Împreună cu bateria de 72,6 kWh, propulsorul electric poate accelera de la 0 la 100 km/ h în 7,4 sec., iar împreună cu bateria de 58 kWh accelerează în 8,5 sec.

În pus, IONIQ 5 poate tracta o remorcă cu o greutate de până la 1.600 de kg.

Platforma E-GMP este compatibilă cu infrastructuri de încărcare atât de 400 V, cât și de 800 V. E-GMP oferă, în modul standard, posibilitatea de încărcare la 800 V, dar și la 400 V, fără necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare.

Cu un încărcător de 350 kW, IONIQ 5 permite încărcarea bateriei de la o capacitate de 10% până la 80% în doar 18 min. Conform testelor WLTP, pentru o durată de încărcare de 5 min., IONIQ 5 oferă o autonomie de 100 km.

De asemenea, funcția V2L permite alimentarea sau încărcarea oricărui dispozitiv electric (bicicletă electrică, scuter electric sau echipament de campare). Sistemul poate furniza o putere de până la 3,6 kW. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate și poate fi activat atunci când autovehiculul este pornit. Utilizatorii pot încarca echipamente electrice de mare putere folosind un transformator. Portul exterior poate asigura alimentarea, chiar și atunci când autovehiculul este oprit.

IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experiență digitală intuitivă. Cabina de dimensiuni generoase dispune de un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia și de un instrumentar digital de 12 inchi. Sistemul multimedia integrează o nouă temă de design - „Jong-e Graphic User Interface” (GUI), care oferă diverse setări ambientale.

Sursa foto: Hyundai
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri