Hyundai Mobis continuă dezvoltarea tehnologiei e-Corner, iar coreenii au venit la CES 2023 cu un Hyundai Ioniq 5 echipat cu acest sistem care permite roților să vireze 90 de grade, pe ambele punți, ceea ce face posibilă deplasarea pe laterală, asemeni unui crab.

Hyundai Mobis, divizia de piese și electromobilitate din cadrul constructorului din Coreea, a prezentat la Las Vegas un Hyundai Ioniq 5 care este capabil de niște manevre la care oricare alt Ioniq 5 nu poate decât să viseze. Prototipul cu pricina se poate învârti pe loc, dar și să se deplaseze pe laterală, dintr-o parte în alta.

Această manevrabilitate este posibilă grație unor module care se montează la fiecare roată pentru a permite unghiuri de bracare extreme. Fiecare modul e-Corner este format dintr-un motor electric, amortizor electric, dar și steer-by-wire și brake-by-wire. Aceste module pot fi montate pe o varietate de modele electrice, acestea având nevoie de mult spațiu pentru a acționa. Această tehnologie a apărut pentru prima oară pe un concept în 2018, dar, de atunci, ea a fost rafinată și poate acum să fie montată pe toate patru roțiile unui automobil.

Modulele permit bracarea roților la un unghi de 90 de grade, eliminând astfel problema parcării laterale. În plus, orice alt unghi de bracare este posibil, cei de la Hyundai Mobis dovedind acest lucru printr-un test în care toate roțiile sunt bracate la un unghi de 45 de grade pentru ca mașina să se poată roti pe loc. În plus, Ioniq 5-ul de la CES poate să meargă și pe diagonală, asemeni unui GMC Hummer EV. O funcție „pivot” permite roților din spate să bracheze la 90 de grade pentru a se roti pe puntea spate, ca un stivuitor.

Hyundai nu a oferit detalii cu privire la aplicabilitatea acestei tehnologii pe modelele de serie, dar modulele par a fi versatile. Nu există, însă, nici detalii legat de cost, deși tehnologia nu este nouă. În urmă cu aproape 100 de ani, în 1927, o mașină cu tracțiune față își putea vira la 90 de grade roțiile din față. Acel prototip a avut urmași în epocă, americanii dezvoltând conceptul Park-Car ce părea mai complicat, deoarece necesita folosirea unei a cincea roți pe care mașina putea pivota. Aceasta era montată în locul roții de rezervă.

Sursa foto: Hyundai Mobis

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri