Renault Kangoo Van E-TECH Electric va fi făcut cunoscut publicului larg pe 16 noiembrie la salonul Solutrans din Lyon. Produs la fabrica Maubeuge din nordul Franței, va fi vândut în toată Europa, începând cu primăvara anului 2022.

Modelul are o autonomie de 300 km în ciclul WLTP. Motorul de 90 kW și bateria litiu-ion de 45 kWh pot fi cuplate cu trei tipuri diferite de cabluri de încărcare, pentru a recupera o autonomie de până la 170 km în 30 de minute.

Datorită noii baterii litiu-ion cu o capacitate utilizabilă totală de 45 kWh, Noul Kangoo Van E-TECH Electric se mândrește cu o autonomie de până la 300 km în ciclul WLTP. Ca atare, șoferii de minivan-uri pot conduce liniștiți atunci când au de făcut drumuri întreaga zi, la cel mai bun cost al deținerii și utilizării. Bateria, plasată sub podeaua vehiculului, nu afectează volumul zonei de încărcare.

Noul Kangoo Van E-TECH Electric este echipat cu un motor de 90 kW cu un cuplu disponibil imediat de 245 Nm pentru o experiență de condus lină și fără stres în toate circumstanțele. Modul Eco limitează puterea vehiculului și viteza maximă, ajutând la optimizarea autonomiei și este utilizat de preferință cu un vehicul încărcat ușor.

Retail jobs

De asemenea, șoferul poate alege între trei regimuri de frânare regenerativă:
- Sailing (afișaj luminos B1): mod regenerativ limitat, potrivit pentru conducerea pe autostrăzi și benzi rapide
- Drive (B2): modul de regenerare implicit pentru utilizare versatilă, ce dă senzația unui motor termic atunci când iei piciorul de pe accelerație
- Brake (B3): mod regenerativ maxim pentru utilizare în ambuteiaje și pe drumurile de munte.

La noul Kangoo Van E-TECH Electric, frânarea convențională hidraulică este asistată de un sistem ARB (Adaptive Regenerative Brake System), care maximizează cantitatea de energie recuperată, indiferent de regimul de frânare selectat.

Diferitele combinații între modurile de a conduce / tipurile de frânare oferă astfel șoferului posibilitatea de a alege între șase moduri de condus diferite pentru un confort și o autonomie optime, în funcție de utilizarea vehiculului și de condițiile de trafic.

Citeste si:
Peste 75% dintre europeni declară că ar plăti mai mult pentru a...
Peste 75% dintre europeni...

Informațiile referitoare la modul de conducere selectat, gestionarea energiei electrice și sistemele de asistență (ADAS) sunt afișate pe un panou digital de 10 inchi, opțional, complet personalizabil și color.

Pentru reîncărcarea bateriei, Noul Kangoo Van E-TECH Electric oferă trei tipuri de cabluri de încărcare. Modelul standard dispune de un încărcător cameleon trifazic de 11 kW, adaptat pentru toate tipurile de configurații de încărcare casnice. Încărcătoarele opționale includ încărcătorul cameleon de 22 kW pentru încărcare rapidă la bornele publice și încărcătorul DC cu încărcare rapidă de 80 kW care poate recupera 170 km de autonomie (ciclu WLPT) în 30 de minute. În cazul celor două încărcătoare opționale, bateria este echipată cu capacități de răcire cu apă.

Citeste si:
Guvernul vrea să introducă noi sancțiuni pentru șoferii care...
Guvernul vrea să introducă...

Noua baterie Kangoo Van E-TECH Electric are nevoie de 3h50min pentru a trece de la 15% la 100% încărcare atunci când este conectată la un Wallbox de 11kW și mai puțin de 6 ore la un Wallbox de 7,4kW.

Pentru a garanta aceeași autonomie în toate anotimpurile, noul sistem de aer condiționat electric Kangoo Van E-TECH este echipat cu o pompă de căldură. Asociată cu un încărcător de 22 kW, căldura este preluată din aerul din jurul vehiculului pentru a încălzi habitaclul fără a utiliza o rezistență electrică care consumă energie. Pompa de căldură funcționează cel mai bine atunci când temperatura ambientală este între -15°C și +15°C, un interval foarte întâlnit în anotimpurile reci în majoritatea țărilor europene.

În cele din urmă, noul Kangoo Van E-TECH Electric are parbrizul, scaunele față și volanul încălzite, ca dotări opționale.

Citeste si:
Criteriile de eliberare a licențelor de taxi ar putea fi schimbare...
Primăria Sectorului 6...

Noul Kangoo Van E-TECH Electric oferă aceeași inovație, același echipament și tot confortul noului Kangoo Van cu motor termic, avand cea mai largă deschidere laterală de pe piață, de 1,45 m, galeria interioară retractabilă inovatoare „Easy Inside Rack”, sistemul multimedia „Renault Easy Link” cu afișaj de 8 inchi, cardul cu cheie hands-free, frâna de parcare automată, cele trei scaune din față cu spătar rabatabil central care se transformă într-un birou, aproape 60 de litri de depozitare în cabină, inclusiv sertarul „Renault Easy Life”, precum și sisteme de asistență de ultimă generație, inclusiv Adaptive Cruise Control cu Stop & Go și Autoway & Trafic Companion care marchează primul pas către conducerea autonomă.

Noul Kangoo Van E-TECH Electric are aceeași capacitate de transport și de tracțiune ca și vărul său cu motorizare ICE - volum de depozitare de până la 3,9 mᶾ (4,9 mᶾ pentru formatul lung, care urmează să fie lansat), 600 kg de sarcină utilă (800 kg pentru formatul lung) și 1.500 kg capacitate de remorcare.

Citeste si:
România - prima în UE la numărul de morți/un milion de locuitori în...
România - prima în UE la...

Datorită aplicației pentru smartphone Renault sau sistemului multimedia Renault Easy Link, noul Kangoo Van E-TECH Electric vine cu o selecție de servicii specifice conectate care pot fi utilizate pentru: a programa încărcarea bateriei, a monitoriza de la distanță nivelul bateriei, programarea precondiționării termice a habitaclului, căutarea de stații de încărcare apropiate de itinerariul stabilit sau calcularea destinațiilor accesibile autonomiei bateriei rămase.

Din 2011, fabrica Renault din Maubeuge, situată în Hauts-de-France, produce vehicule Kangoo pentru clienții din întreaga lume. Pentru a industrializa producția versiunilor de pasageri și comerciale ale noului Kangoo, precum și a vehiculelor mărcilor partenere, Mercedes și Nissan, și pentru a garanta producția la cea mai bună calitate posibilă, Renault a investit 450 de milioane de euro în fabrică și a instalat un nou atelier de asamblare a bateriilor.

Citeste si:
Calculator impozit auto 2022: cât costă și până când se plătește
Calculator impozit auto 2022:...

Motorul electric și unitățile de încărcare pentru noul Kangoo Van E-TECH Electric sunt toate fabricate la fabrica Renault Cleon din Normandia.
Noul Kangoo Van E-TECH Electric va fi vândut în toată Europa începând cu primăvara anului 2022.

Începând din 2003, marca Renault Pro+ a dezvoltat un know-how unic în domeniul vehiculelor utilitare, cu produse personalizate, performante și recunoscute pe scară largă. Fiind un o marcă expert dedicată clienților profesioniști, Renault Pro+ are propria sa gamă, servicii și o rețea internațională de 626 de puncte de distribuție Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri