Producătorul german de echipamente auto ZF Friedrichshafen, prezent în România prin companiile TRW Automotive Safety Systems (Timișoara, Lupeni, Marghita, Oravița), TRW Airbag Systems (Roman) și BeeSpeed Technical Engineerging Center (Timișoara), va crește semnificativ numărul de angajați pe proiecte în domeniile e-mobility, conducere autonomă, sisteme de frânare și direcție, a declarat pentru wall-street.ro Sever Scridon, managing director al ZF Tech Center.

TRW Automotive Safety Systems și TRW Airbag Systems sunt specializate în producția de volane și, respectiv, airbag-uri.

Wall-Street.ro: Ce concepte noi aplicate în străinătate aveți în plan să aplicați și în România?

Sever Scridon: ZF promovează propria strategie globală, ”Next Generation Mobility”. Avem deja multiple soluții pentru mobilitate sustenabilă, fie în curs de pregătire, fie deja în producție de serie - ca de exemplu, soluții modulare de e-mobilitate, sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS), sau supercomputerele ZF ProAI pentru funcții de conducere automată.

Toate locațiile ZF din întreaga lume au propriile strategii locale detaliate bazate pe ”Next Generation Mobility”. Pentru ZF R&D Tech Center de la Timișoara, ne dorim să contribuie la dezvoltarea mobilității electrice și a soluțiilor software ZF.

Nu mai puțin importanți, alți doi factori pentru realizarea strategiei ZF sunt: eficientizarea prin digitalizare dar și dezvoltarea brandului de angajator atractiv și stabil.

Wall-Street.ro: Cât de greu este să găsiți forță de muncă în România?

Sever Scridon​​​​​​​: România oferă forță de muncă de bună calitate, calificată și foarte adaptabilă atunci când lucrează cu colegii din întreaga Europă, și nu numai. Desigur, există unele limitări din cauza specificităților geografice și a rolurilor specifice ale posturilor, dar căutăm întotdeauna să ne dezvoltăm angajații și să creem un mediu durabil pentru ei.

Wall-Street.ro: Pe ce poziții va crește numărul de angajați în viitor?

Sever Scridon​​​​​​​: Numărul de angajați va crește semnificativ pentru rolurile de cercetare și dezvoltare din Timișoara, pe proiecte în domeniile: e-mobility, conducere autonomă, sistemelor de frânare și direcție. Prin aceste recrutări, ZF își va extinde echipele de ingineri în aproape toate domeniile, respectiv va extinde competențele centrului de inginerie din vestul României de la sisteme de direcție și frânare către mobilitate electrică și soluții software.

Wall-Street.ro: Ce planuri de angajări aveți pentru 2022? În ce unități de producție din România ați putea crește numărul de angajați?

Sever Scridon: Avem un plan ambițios pentru Centrul R&D Tech de la Timișoara în 2022 și anii următori. Dorim să adaugăm centrului SW existent peste 150 de ingineri începând cu 2022.

Wall-Street.ro: Câți angajați va avea Grupul ZF în România la finalulul anului? Ați mărit numărul de angajați în 2021, în ce locații?

Sever Scridon: La finalul anului 2021, ZF va avea în România peste 5.000 de angajați, având astfel o acoperire vizibilă și stabilă. Numărul total al angajaților crește în 2021 datorită apariției R&D Tech Center de la Timișoara, unde un nou centru R&D Tech este în curs de dezvoltare - în procedură accelarată, prin care dorim să adaugăm centrului SW existent peste 100 de ingineri în 2021 și peste 150 începând cu 2022.

Wall-Street.ro: Ce procent din noile angajări reprezintă fluctuația naturală? Față de anul 2020, se remarcă o scădere?

Sever Scridon: Fluctuația naturală a angajaților, nu este aceeași peste tot - depinde foarte mult de locație și de genul de muncă. ZF este în media pieței, cu o îmbunătățire față de anul trecut datorită politicilor de retenție. De exemplu, în domeniul R&D, fluctuația este în jurul a 5-7%, influențată mai ales de perspectivele muncii la distanță oferite de companiile IT, dar și de starea generală a economiei.

Wall-Street.ro: În ce unitate de producție din România aveți cei mai mulți angajați?

Sever Scridon: Ca peste tot, facilitățile de producție sunt cele cu cei mai mulți angajați. ZF are cei mai mulți angajați la fabricile de echipamente automotive de la Timișoara (peste 2500 de angajați) și Roman (peste 2000 de angajați).

Wall-Street.ro: Ce schimbări în legislație ar ajuta unitățile de producție din România?

Sever Scridon​​​​​​​: Credem că principalele subiecte de luat în considerare sunt cele care să asigure o bună predictabilitate și stabilitate pentru întreprinderi. Bineînțeles, pentru unitățile de producție, posibilele schimbări ar trebui de asemenea să sprijine investițiile printr-o abordare europeană și prin dezvoltarea de noi strategii și facilități.

Wall-Street.ro: Ce măsuri de protecție aveți pentru a proteja angajații de o epidemie covid?

Sever Scridon​​​​​​​: ZF în România a introdus toate măsurile necesare în facilitățile de producție și birouri, pentru a proteja angajații de infectarea la locul de muncă. În plus, considerăm că vaccinarea este cea mai eficientă modalitate de protecție, mai ales că efectele sunt tot mai vizibile, cunoscute și incontestabile. Prin urmare, ne încurajăm angajații să se vaccineze, contribuind astfel activ la oprirea răspândirii pandemiei.

Citeste si:

    Compania germană ZF are peste 5.000 de angajați în cele cinci locații din România (Timișoara, Roman, Oravita, Lupeni, Marghita).

    Printre acestea se numără și Centrul Tech ZF din Timișoara, care provine din divizia auto a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din grupul ZF din Ianuarie 2019. BeeSpeed lucra pentru Divizia ZF Sisteme de Siguranță Active (fostă componentă a TRW) încă din 2008.

    Sursa foto: ZF

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri