Constructorul auto american Tesla și-a deschis cea mai nouă fabrică în Texas, SUA. Noua uzină este capabilă de o producție anuală de 500.000 de unități, iar aici vor fi construite camioneta Cybertruck și un model special destinat companiilor din domeniul taximetriei.

Elon Musk a declarat că are ambiția să lanseze Tesla Cybertruck în 2023 și un vehicul unic „robotaxi”, practic, un taxi care se conduce singur. La ceremonia de deschidere pentru fabrica „Giga Austin”, Musk a spus că anul 2022 va fi dedicat creșterii producției, iar 2023 lansării de noi produse.

"Tesla va lansa producția mult-așteptatului camion Cybertruck la noua sa fabrică din Austin, Texas, cândva anul viitor și lucrează la un model dedicat „robotaxi” folosind software-ul pentru vehicule autonome al companiei", a declarat Elon Musk la ceremonie.

Musk, purtând o pălărie de cowboy și ochelari de soare, a lansat primul lot din crossover-ele „Model Y ” ce vor fi fabricate la imensa fabrică din Austin. Musk a spus că producția anuală va ajunge la 500.000 de modele Y înainte de a lansa și camioneta Cybertruck. Fabrica ar putea ajunge în cele din urmă la 1 milion de unități pe an, potrivit lui Elon Musk.

Un milion de mașini ieșite pe poarta Giga Texas

„Ne propunem, doar cu programul Model Y, să ajungem la jumătate de milion de unități pe an și apoi vom începe să producem Cybertruck aici anul viitor”, a spus Musk miilor de fani Tesla care au fost invitați la eveniment în ziua deschiderii.

Elon Musk a declarat că Tesla lucrează la alte produse, dar nu a dezvăluit ce anume. El a mai spus că va exista o lansare mai largă a software-ului de testare „beta”, pe care Tesla îl numește „conducere autonomă completă”. Doar un număr limitat de clienți care au achiziționat software-ul de asistență pentru șofer au primit acces la versiunea beta completă.

„Nu vom lansa toate noutățile acum, dar ceea ce pot spune este că vom trece la un alt nivel, la o scară foarte mare. Adică, vom avea mașini cu autonomie integrală, va exista un robotaxi dedicat companiilor de transport și care va arăta destul de futurist.”

Anul 2022 va fi unul al volumelor de vânzări

Musk nu a oferit în detaliu calendarul tuturor lansărilor întârziate de la Tesla, cum ar fi a doua generație a modelului sport Roadster și a camionetei, dar a spus că 2023 va fi un an dedicat noilor produse, după ce în acest an eforturile au fost concentrate pe creșterea volumelor de producție. Tesla a mai deschis o altă fabrică la Berlin, luna trecută.

Vor fi lansate în producție modele „Roadster” și „Semi”.

„Așadar, anul acesta este vorba de extindere și apoi anul viitor va avea loc un val masiv de produse noi”, a spus Musk

Odată cu extinderea recentă, producția anuală globală din 2022 este de așteptat să ajungă la aproximativ 1 milion de vehicule și la 2 milioane în 2023, potrivit analiștilor. Tesla are acum patru fabrici de asamblare: Austin, Texas, Berlin la Fremont, California, și Shanghai, China.

Cu vânzări estimate în primul trimestru în SUA de 110.000 de vehicule, Tesla este acum lider în segmentul de lux, iar cererea depășește cu ușurință oferta. În funcție de vehicul și de echipare, timpii de așteptare pentru un nou model Tesla pot dura câteva săptămâni sau câteva luni.

În Austin, Tesla este, de asemenea, de așteptat să producă o versiune mai accesibilă a Modelului Y. Modelul de bază actual din SUA, Long Range, cu o autonomie de 330 de mile (531 km), începe de la 64.440 de dolari, cu transportul inclus. Tesla a certificat două noi versiuni Model Y cu EPA, cu o autonomie de 244 mile și 279 mile, potrivit Reuters.

Cu toate acestea, fanii Tesla sunt nerăbdători să vadă camioneta Cybertruck pe străzi. Aceasta va ajunge pe piață la mult după după rivalii de pe piața de pickup-uri electrice, cum ar fi Rivian R1T care se comercializează deja și Ford F-150 Lightning care va fi lansat în săptămânile următoare.

Sam Fiorani, vicepreședinte pentru prognoza globală a vehiculelor la AutoForecast Solutions, estimează că Cybertruck va intra în producție spre sfârșitul anului viitor și o dubă comercială ar putea fi produsă și în Texas.

„După introducerea modelului Y, Giga Texas va introduce Cybertruck, programat în prezent pentru octombrie 2023”, a declarat Fiorani pentru Automotive News.

„Prognoza era ca modelul „Semi” să sosească în 2023, dar s-ar putea ca lansarea să mai întârzie”, a spus Fiorani. „Tesla ar trebui să introducă o dubă comercială mare în 2024, în funcție de modul în care decurge lansarea Cybertruck. Este de așteaptat ca aceasta să sosească și cu o actualizare a modelului Y în 2027”.

A doua generație a Tesla Roadster tot este amânată de câțiva ani, fiind de așteptat să iasă în cele din urmă din uzina Fremont a companiei, a adăugat Fiorani.

Mașina care se conduce singură, dezideratul lui Musk

Ambiția lui Musk este ca mașinile să se conducă singure, iar acum câțiva ani a lansat pe modelele Tesla opțiunea Autopilot care a tot fost îmbunătățită, astfel că mașinile pot face tot mai multe lucruri singure. Au fost și accidente și multe cazuri în care șoferii au forțat sistemul și au luat mâinile de pe volan, pentru a vedea ce manevre știe mașina să facă, ajutată de soft-urile high-tech.

Pachetul premium cu multe opțiuni de asistență la condus poartă numele de Full Self-Driving în SUA, iar șoferii care plătesc pot testa cele mai noi caracteristici adăugate la soft.

Pachetul cu aceste sisteme avansate de condus de asistență costă 12.000 de dolari și se găsește pe mai bine de 60.000 de mașini în SUA.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri