După ce constructorul auto francez Renault a renunțat la toate afacerile pe care le avea în Rusia, marca Moskvich va fi reînviată, la 20 de ani după ce producția a fost abandonată. Nu se știe pe ce platformă va reîncepe producția, dar mai mult ca sigur se vor folosi de ce le-a rămas de la francezi.

"Consiliul de Administraţie al Renault Group a aprobat, în unanimitate, semnarea acordurilor pentru vânzarea totalităţii acţiunilor pe care Renault Group le deţine la Renault Russia către oraşul Moscova, precum şi participaţia de 67,69% din acţiunile constructorului auto rus AvtoVaz către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare)", a informat producătorul auto francez într-un comunicat, fără a oferi detalii legate de valoarea tranzacţiei.

Primarul Moscovei, Sergei Sobyanin, anunţase că va naţionaliza fabrica Renault din capitala Rusiei, după ce compania şi-a vândut subsidiara locală, în urma începerii războiului din Ucraina.

Uzina, care conform descrierii lui Sobyanin, are „o istorie lungă şi glorioasă”, se va reorienta pentru a produce maşina de pasageri Moskvich, care nu se mai fabrică de 20 de ani.

Retail jobs

„Proprietarul străin a decis să închidă fabrica Renault din Moscova. Are dreptul să facă asta, dar nu putem permite ca mii de angajaţi să fie concediaţi. În 2022, vom deschide o nouă pagină din istoria Moskvich”,

Serghei Sobianin, primarul Moscovei

Moskvich, care înseamnă „originar din Moscova”, a fost pentru prima dată fabricat în uniunea Sovietică şi era menit să fie un automobil rezistent, accesibil, cu componente produse în Rusia şi în Germania de Est.

Încă sunt înmatriculate 200.000 de maşini Moskvich în Rusia

În urma colapsului URSS, fabrica din Moscova a fost privatizată şi ulterior şi-a declarat falimentul.

Încă sunt înmatriculate 200.000 de maşini Moskvich în Rusia, inclusiv 46.000 cu o vechime de peste 35 de ani, conform datelor agenţiei de analiză Autostat.

Pentru Sobyanin, revenirea Moskvich s-ar putea dovedi dificilă din punct de vedere practic, susţine şeful Autostat, Sergei Tselikov. Acesta apreciază că "ar fi nevoie de cel puţin doi ani şi 51 de milioane de dolari pentru a dezvolta o nouă maşină.

Sobyanin susţine că, în urma redresării fabricii din Moscova, vor fi produse iniţial maşini cu motoare cu combustie internă, iar în viitor vehicule electrice. El a anunţat că lucrează cu Ministerul Comerţului pentru a asigura cât mai multe componente auto din Rusia, iar partenerul tehnologic principal va fi producătorul rus de camioane Kamaz.

Citeste si:
Klaus Iohannis a enumerat așteptările concrete ale României de la...
Klaus Iohannis, la summitul...

Ce înseamnă Moskvich pentru ruși. Scurtă istorie

Primul model auto cu numele Moskvitch a ieșit de pe liniile de asamblare în 1947 și se numea Moskvitch-400, dar avea la bază un model Opel.

În anii 50 uzina moscovită a început să producă mașini tot mai bune, iar între 1958 și 1963 a fost produs un model ce a fost extrem de apreciat, mai ales că avea motor puternic pentru acele vremuri și putea atinge viteza de 115 km/h. Moskvitch-407 se numea și a fost primul mare „hit” al companiei, fiind apreciat în URSS pentru că era un model confortabil la interior și avea design stilat. Această mașină a ajuns și în Europa de Vest și a primit un premiu la o expoziție la Bruxelles, în 1958.

Moskvitch a produs și câteva mașini sport, dar a fost o super-nișă, de bază fiind modelele de volum care s-au vândut bine în anii 70 și 80, un exemplu fiind modelul Moskvitch-2141 Aleko, lansat în 1986. A contat mult și faptul că mașinile mărcii se puteau repara și în „spatele blocului” și foarte mulți ruși aveau cunoștințe de mecanică auto și deci nu trebuia mers des în service.

Citeste si:
Nicușor Dan: Trebuie să ajungem de la 10.000 de locuri de parcare...
Nicușor Dan: Trebuie să...

După căderea URSS a sosit, rapid, declinul, iar vânzările au scăzut, exporturile au dispărut și Moskvitch nu a mai putut face față nici măcar concurenței venite de la cea mai mare marcă rusă: Lada.

După 1995 producția scăzuse așa de mult și situația devenise atât de gravă, încât în unele luni muncitorii erau plătiți în piese de schimb, nu în bani.

Ultimele modele au ieșit pe poarta fabricii în 2001

Ultimile mașini au fost construite în 2001, în 2003 a început procedura de faliment și în 2006 a fost încheiată acestă procedură. Uzina a mai produs foarte puține piese de schimb, până în 2010.

O parte din uzina Moskvitch a fost preluată și retehnologizată de Renault care în 1998 a început construcția uzinei Avtoframos, cea care acum a fost cedată municipalității Moscovei. Renault a produs la Moscova mașini timp de 22 de ani, inclusiv o mulțime de modele Duster, Sandero și Logan.

Citeste si:
UE dă bani transportatorilor rutieri din România pe fondul...
Transportatorii români vor...

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri