Deși criza carburanților afectează absolut toate spectrele economiei naționale, încă există români cu buzunare largi și încăpătoare... buzunare în care să încapă cam 300.000 - 400.000 de euro pentru o mașină de superlux la mâna a doua.

Chiar dacă poate părea bizar să-ți cumperi mașina rulată la 300.000-400.000 de euro, totuși nu este vorba de modele oarecare, ci de mașini extrem de rare precum Bugatti Veyron sau diferite modele de Rolls Royce sau Bentley. Nu banii sunt problema la românii pasionați de asemenea bijuterii pe patru roți, ci dificultatea cu care intri în posesia unei astfel de mașini.

Listele de așteptare la unele mărci se întind câțiva ani, iar unele modele sunt fabricate într-un număr restrâns de exemplate, de ordinul zecilor, uneori. Iar dacă vrei, de exemplu, un Bugatti, nu intri pur și simplu în showroom și ceri mașina. Ești trecut pe listă, ți se verifică puterea de cumpărare, pentru că ratele sunt de ordinul miilor de euro. Deci, ai de așteptat destul de mult, așa că, românii aleg opțiunea a doua: mașini second hand.

Dar chiar și cu acest impediment, românii au bugete din ce în ce mai mari pentru mașini și cumpără exemplare second-hand de peste 300.000 - 400.000 de euro, reiese dintr-o analiză realizată de dealerul de mașini premium și de lux Autoropa.ro, cu date obținute de la Direcția Regim Permise Înmatriculare Vehicule.

În perioada ianuarie-aprilie 2022 au fost înmatriculate pe piața românească aproape 500 de mașini de lux second-hand. Ceea ce înseamnă că în fiecare zi din 2022 câte patru mașini de lux rulate au ajuns în garajele românilor înstăriți. Mai mult de jumătate dintre acestea sunt ultimul model, au până în trei ani vechime.

Deși se spune că mașinile de lux își păstrează valoarea în timp, iar unele exemplare ajung să valoreze zeci de milioane de euro după câțiva ani, regula nu se aplică pentru orice model de lux. Doar edițiile limitate au acest privilegiu, datorită caselor de licitații și, evident, datorită faptului că sunt extrem de rare.

Bugatti Veyron 16.4 - cea mai scumpă mașină second hand înmatriculată în România, în primele 4 luni. Foto/Shutterstock

În mod normal, pe piața second-hand modelele de lux fabricate în serie sunt mai scumpe dacă sunt mai noi, preț justificat nu doar de design ci și de performanțe. Spre exemplu, un Bentley Mulsanne second-hand fabricat în anul 2020 are un preț de 300.000 de euro, în timp ce exemplarele fabricate în anii ‘80 se vând cu mai puțin de 20.000 de euro.

În urma unei analize realizată de Autoropa.ro, cele mai scumpe 10 mașini second-hand înmatriculate în România anul acesta costă peste 300.000 euro cu TVA fiecare. Sunt modele foarte puternice, au între 500 CP și 1001 CP.

Un lucru este cert, românii înstăriți vor mașini foarte rapide, care pot accelera de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 3 secunde.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri