Primul standard european pentru emisiile de noxe a fost introdus în 1992, iar de atunci, au urmat alte cinci standarde cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului în Uniunea Europeană.

Prima legislație europeană privind emisiile de noxe a fost introdusă în 1970, dar primul standard european, numit Euro 1, a fost implementat abia în 1992. El se aplică tuturor mașinilor noi care au primit omologare UE de acest tip începînd cu luna iulie 1992.

Acest set de noi reguli de la începutul anilor 90 a coincis cu introducerea obligatorie a convertoarelor catalitice pentru mașinile cu motoare pe benzină pentru a reduce emisiile de monoxid de carbon (CO), scrie WhatCar.co.uk.

Au fost stabilite limite pentru emisiile de noxe ce cuprindeau, valorile de monoxid de carbon (CO), cele de hidrocarburi (HC), oxizii de azot (NOx) și particule în suspensie (PM).

Norma de poluare Euro 1 (EC93 - denumire tehnică)

  • Se aplică tuturor mașinilor noi înmatriculate de la 1 ianuarie 1993
  • Beneficii: Standardul Euro 1 a dus la obligația introducerii convertoarelor catalitice și a benzinei fără plumb pentru toate mașinile.
  • Limite de emisii Euro 1 (benzină) CO: 2,72 g/km HC + NOx: 0,97 g/km
  • Limite de emisii Euro 1 (diesel) CO: 2,72 g/km HC + NOx: 0,97 g/km PM: 0,14 g/km

Norma de poluare Euro 2 (EC96 - denumire tehnică)

  • Se aplică tuturor mașinilor noi înmatriculate din data de 1 ianuarie 1997
  • Beneficii: Standardele Euro 2 au introdus diferite limite de emisii pentru motoarele pe benzină și diesel și au redus nivelurile maxime de poluare pentru toate cele patru categorii de emisii majore.
  • Limite de emisii Euro 2 (benzină) CO: 2. 20 g/km HC + NOx: 0,50 g/km
  • Limite de emisii Euro 2 (diesel) CO: 1,00 g/km HC + NOx: 0,70 g/km PM: 0,08 g/km

Norma de poluare Euro 3 (EC2000 - denumire tehnică)

  • Se aplică tuturor mașinilor noi înmatriculate începând cu 1 ianuarie 2001
  • Beneficii: S-au introdus limite separate pentru hidrocarburile și emisiile de oxizi de azot, la motoarele pe benzină și o limită separată de oxid de azot pentru diesel.
  • Limite de emisii Euro 3 (benzină) CO: 2,30 g/km HC: 0,20 g/km NOx: 0,15 g/km
  • Limite de emisii Euro 3 (diesel) CO: 0,64 g/km HC: 0,56 g/km NOx: 0,50 g/km PM: 0,05 g/km

Norma de poluare Euro 4 (EC2005 - denumire tehnică)

  • Se aplică tuturor mașinilor noi înmatriculate începând cu 1 ianuarie 2006
  • Beneficii: Reducere semnificativă a limitelor admise pentru particule și oxizi de azot în motoarele diesel. Unele mașini noi cu motor diesel au fost dotate cu filtre de particule diesel (DPF) care rețin 99% din particule.
  • Limite de emisii Euro 4 (benzină) CO: 1,00 g/km HC: 0,10 g/km NOx: 0,08 g/km
  • Limite de emisii Euro 4 (diesel) CO: 0,50 g/km HC + NOx: 0,30 g/km NOx: 0,25 g/km PM: 0,025 g/km

Norma de poluare Euro 5

  • Se aplică tuturor mașinilor noi înmatriculate începând cu 1 ianuarie 2011
  • Beneficii: A fost obligatorie introducerea filtrelor de particule diesel (DPF) pentru toate mașinile diesel. A fost introdusă și o limită de particule pentru motoarele pe benzină cu injecție directă.
  • O limită suplimentară a numărului de particule emise la motoarele diesel a fost introdusă și pentru mașinile înmatriculate începând cu 1 ianuarie 2013.
  • Limite de emisii Euro 5 (benzină) CO: 1,00 g/km HC: 0,10 g/km NOx: 0,06 g/km PM: 0,005 g/km
  • Limite de emisii Euro 5 (diesel) CO: 0,50 g/km HC + NOx: 0,23 g/km NOx: 0,18 g/km PM: 0,005 g/km PM: 6,0x10 ^11/km

Norma de poluare Euro 6 (ultima introdusă)

  • Se aplică tuturor mașinilor noi înmatriculate începând cu 1 septembrie 2015
  • Beneficii: O reducere cu 67% a nivelurilor permise de oxizi de azot la motorină și introducerea unei limite de particule pentru benzină.
  • Producătorii de mașini folosesc două metode pentru a îndeplini aceste limite stricte de poluare la motorină. Prima este reducerea catalitică selectivă, care implică un lichid care transformă oxidul de azot în apă, iar azotul este evacuat îneșapamentul mașinii.
  • Alternativ, este prevăzut un sistem de recirculare a gazelor de eșapament, care înlocuiește o parte din gazele de evacuare cu aer de admisie pentru a reduce cantitatea de azot care poate fi transformată în oxizi de azot.
  • Limite de emisii Euro 6 (benzină) CO: 1,00 g/km HC: 0,10 g/km NOx: 0,06 g/km PM: 0,005 g/km PM: 6,0x10 ^11/km
  • Limite de emisii Euro 6 (diesel) CO: 0,50 g/km HC + NOx: 0,17 g/km NOx: 0,08 g/km PM: 0,005 g/km PM: 6,0x10 ^11/km

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri