Grupul auto Renault Nissan a fost chemat în justiție de o asociație de proprietari care se plâng de probleme la motoare montate pe modelele constructorului fabricate între 2012 și 2016.

Christophe Leguevaques, avocat al platformei juridice „MyLeo”, implicată în proces, a declarat că grupul auto tocmai a fost notificat cu privire la acțiunea de grup care reprezintă aproximativ 1.100 de persoane.

Avocatul a adăugat că cei pe care îi reprezintă nu caută neapărat compensații financiare, dar ca prim pas au vrut să obțină dovezi pentru acuzațiile lor. Asta pentru că, spun cei păgubiți, grupul auto ar fi trebuit să emită o rechemare atunci când au descoperit o problemă la motorul pe benzină de 1,2 litri folosit la 400.000 de vehicule comercializate în Europa între anii 2012 și 2016, scrie Reuters.

Plata compensațiilor, de la caz la caz

Renault a spus anterior că motorul, fabricat în Spania și Marea Britanie, folosea prea mult ulei, dar a adăugat că acest lucru nu implica niciun risc pentru siguranță. Nicio rechemare oficială nu a fost emisă de autoritățile de reglementare.

Producătorul auto a declarat marți că nu se va angaja într-o negociere colectivă, dar va examina de la caz la caz plata compensațiilor clienților pentru această problemă.

„În primul rând, încurajăm clienții care cred că ar putea fi afectați de această problemă să contacteze reprezentanța locală Nissan, care va inspecta și diagnostica vehiculul în mod corespunzător și va oferi suportul necesar”, a adăugat Nissan într-un comunicat.

La începutul acestui an în presa franceză au apărut informaţii că Renault ar putea fi vizat de o acţiune în justiţie din cauza problemelor de fiabilitate ale motorului pe benzină 1.2 litri TCe. Între 2012 şi 2016, acest model de motor conceput de Renault a echipat mai multe vehicule ale mărcii franceze dar şi cele ale mărcilor Nissan şi Dacia.

Motorul cu probleme, montat pe toată gama de mașini, inclusiv Dacia

Motorul pe benzină de 1.2 litri TCe a fost montat pe 400.000 de vehicule în perioada cuprinsă între luna octombrie 2012 şi luna iunie 2016. Acest bloc motor se regăseşte sub capota a numeroase modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster 1, Dacia Lodgy sau Nissan Juke 1.

Ultima operațiune de rechemare pentru marca Nissan, în România, a avut loc în toamna anului 2020. Atunci, mai multe modele au intrat în service pentru mai multe defecțiuni.

Intervenția a fost efectuată gratuit, toate costurile fiind acoperite integral de către fabrică. Proprietarii mașinilor Nissan afectate de rechemări în service vor fi anunțați prin intermediul unor scrisori pentru a se programa la o unitate de service.

Compania a constatat că, în eventualitatea unui impact, la modelul Micra (K14) exista riscul ca la airbagul pasager să se producă o declanșare necorespunzătoare. În astfel de condiții, deși vehiculul îndeplinește toate reglementările legate de protecția ocupanților la impact față, există riscul să nu mai fie îndeplinite toate specificațiile constructorului.

Ultimele operațiuni de rechemare Renault în România

La Renault, ultimele rechemări în service, pe piața autohtonă, au avut loc tot în urmă cu doi ani. Modelul Renault Kangoo II avea anumite elemente ale trenului de rulare spate care nu erau strânse corect. Acest lucru ar putea conduce la funcţionarea necorespunzătoare și, în situații excepționale, chiar la blocarea unei roți spate de pe vehiculului. 61 de mașini au intrat în service cu această problemă.

La Megane IV și Talisman, Renault a identificat un risc de deteriorare a conductei de carburant, ceea ce ar putea provoca o scurgere de carburant. Număr de vehicule chemate s-a ridicat la 7 unități.

La Clio IV și Renault Captur era neconformă borna electrice a alternatorului, fiind chemate în service 10 mașini. Și monovolumul Espace V a întâmpinat probleme. Mai exact, exista riscul de dezlipire a componentei superioare a eleronului vehiculului, ceea ce pe termen lung ar putea conduce la slăbirea acesteia. 8 mașini au avut nevoie de vizită în service.

Și la Dacia au avut loc rechemări, tot acum doi ani, la Dacia Logan II și Dacia Sandero II.

La Dacia, a fost identificată o posibilă neconformitate a bornei electrice a alternatorului. În service se verifica cablajul de baterie de pe vehicul, iar în funcție de situație, s-a înlocuit alternatorul. Intervenția a fost gratuită, toate costurile fiind acoperite integral de Dacia. 48 de modele au fost vizate de această operațiune.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri