După plecarea Renault, marca rusească Lada face eforturi mari să revină pe piață. Din cauza sancțiunilor occidentale, nu se mai găsesc piese și subansambluri, motiv pentru care Lada apelează la un model Dacia vechi pentru a lansa prima sa mașină electrică.

Electrificarea în industria auto pare inevitabilă în acest moment. Practic, fiecare producător de automobile investește milioane de dolari în noi tehnologii și chiar și companiile mai mici și cu piață unică doresc să avanseze cu vehicule alimentate cu baterii.

Lada este printre ultimii care s-au alăturat petrecerii și, deși primul său vehicul electric nu este încă pregătit să ajungă pe liniile de producție, există acum un prototip care schițează cum va arăta viitorul e-Largus.

Autonomia lui e-Largus este de aproape 400 de kilometri. Foto/Lada

De când a început invazia rusă a Ucrainei, AvtoVAZ, compania care deține Lada, întâmpină dificultăți uriașe în producerea și livrarea de mașini noi.

Recent, firma a reluat producția la modelul Granta, fără a beneficia de aportul unor componente pentru ABS, airbag-uri și alte caracteristici. Pentru noul său proiect, Lada încearcă să ajungă la o tehnologie cu care nu are experiență practic, prezentând ceea ce se crede a fi un prototip funcțional de furgonetă electric.

Dacă designul lui e-Largus ți se pare familiar, asta pentru că vehiculul se bazează pe generația anterioară Dacia Logan LCV. Acest vehicul circulă pe platforma B0 a Renault-Dacia, care a fost lansată în 2004 și stă la baza modelelor precum Dacia Logan, Duster de prima generație, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe și Lada Xray.

Arhitectura este în mare parte nemodificată pentru Largus-ul electric și se pare că bateriile sunt instalate în podea. Este posibilă încărcarea rapidă printr-un port CCS.

E-Largus este încă un prototip, dar va fi lansat anul viitor. Foto/Lada

Din păcate, Lada nu dezvăluie specificațiile tehnice ale lui e-Largus, deși presa rusă de specialitate scrie că acesta va fi oferit în versiuni pentru pasageri cu cinci și șapte locuri, precum și o furgonetă de marfă. Potrivit unor surse, intervalul dintre două încărcări ar putea ajunge până la 400 de kilometri, deși această cifră este neoficială și sună puțin prea optimist, având în vedere vechea platformă ICE.

Lada a confirmat oficial că anul viitor va lansa o flotă de prototipuri pentru a efectua teste de validare înainte ca furgoneta electrică să fie gata să intre în producție. Deocamdată, nu se știe însă când e-Largus va ajunge pe liniile de asamblare. Ținând cont de puținele detalii dezvăluite de brand, nu ar fi surprinzător dacă o lansare pe piață este programată cel mai devreme în 2024, scrie motor1.com

Sursa foto: Lada

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri