Jeep face primul pas în sectorul SUV-urilor electrice cu noul Avenger care a venit la Salonul Auto de la Paris cu 400 de kilometri autonomie și un sistem de propulsie nou de 400V. Avenger este cel mai mic SUV din oferta americanilor și reprezintă prima etapă dintr-un plan ce include patru modele electrice noi pentru piața europeană ce vor fi lansate până în 2025.

Jeep a adus în capitala Franței cel mai nou și, totodată, cel mai mic SUV din oferta sa. Avenger în versiunea sa de producție se prezintă cu un motor electric și o baterie noi ascunse sub un ambalaj modern din care nu lipsește grila cu șapte elemente, un simbol Jeep încă de la începuturi. Avenger arată direcția pe care se îndreaptă Jeep după ce aceștia și-au trasat ca țintă poziția de lider printre producătorii de SUV-uri electrice, notează Automotiveworld.com.

Design-ul este unul specific ADN-ului Jeep cu aripi umflate și o bară spate angulară. Farurile cu tehnologie LED și blocurile optice spate cu lumini ce desenează un X sunt printre elementele vizuale care-l fac pe Avenger ușor de observat, iar lungimea de doar patru metri îl vor face atractiv în oraș.

Noul sistem de propulsie dezvoltat de Emotors cu o capacitate de 400V debutează pe Avenger și propune, în cifre clasice, 156 de cai putere și 260 Nm. Bateria de 56 de kWh aduce o autonomie de 400 de kilometri (WLTP) sau 550 de kilometri în ciclu urban. Conectat la un punct de reîncărcare cu putere de 100 kw, bateria lui Avenger se încarcă de la 20 la 80 de procente în 24 de minute, în timp ce o încărcare completă de la un punct de încărcare stradal obișnuit durează circa cinci ore și jumătate.

Avenger, care va fi disponibil pe piață la finele acestui an, este primul Jeep cu tracțiune față care beneficiază de sistemele inteligente Selec-Terrain și Hill Descent Assist. Selec-Train are șase moduri de rulare inclusiv „Normal” pentru traficul din orașe, „Eco” pentru o autonomie ridicată, dar și „Snow”, „Mud” și „Sand” pentru condus pe diverse suprafețe dificile departe de asfalt. Cu o gardă la sol de 200 de milimetri și unghiuri de atac de 20-32 de grade față și spate, Jeep vrea să-l recomande pe Avenger drept o unealtă abilă și în off-road.

În interior, bordul altfel simplist este dominat de un ecran pe consola centrală cu diametrul de 10,25 inch, în timp ce ecranul sistemului Uconnect Infotainment ce înlocuiește ceasurile de bord clasice este de 7 sau 10.25 inch în funcție de nivelul de echipare. Conectivități cu Apple CarPlay și Android Auto vin la pachet cu navigația TomTom. În materie de autonomous driving, Avenger are autonomie de nivel 2, pe lângă cruise control-ul adaptiv și Lane Centering Assist.

Jeep face parte din planul de electrificare al grupului Stellantis. Prin vocea CEO-ului Carlos Tavares, Stellantis a anunțat că vizează ca, până în 2025, grupul să fie independent energetic în proporție de 50% la nivelul producției. În plus, grupul vrea ca toate mașinile vândute până în 2030 să fie BEV-uri (battery electric vehicle), scrie CNBC. În plus, pe piața din Statele Unite, Stellantis vrea ca o jumătate din volumul total de vânzări de mașini mici și autoutilitare ușoare să fie reprezentat de mașini electrice pe baterii.

Sursa foto: Jeep

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri