Audi și-a oficializat intrarea în Formula 1 alături de Sauber, punând capăt speculațiilor din jurul venirii gigantului din Ingolstadt în cel mai important și vizionat campionat de curse auto pe circuit din lume.

Audi, brand-ul care a demonstrat viabilitatea sistemului său Quattro de tracțiune integrală prin victoriile strânse în motorsport, va face pasul către cel mai cunoscut campionat de profil din lume: Campionatul Mondial de Formula 1. Audi va înlocui, astfel, pe italienii de la Alfa Romeo ca și marcă parteneră a echipei elvețiene Sauber. Alfa Romeo va părăsi „Marele Circ” în 2023, urmând ca, în 2026, să înceapă parteneriatul cu Audi.

Această mișcare pune pe Audi într-o luptă contra-cronometru, deoarece nu vorbim doar de un parteneriat de imagine, ci și de unul de natură tehnică. Practic, din 2026, Sauber va deveni echipa de uzină Audi în Formula 1, motoarele celor două monoposturi construite în Hinwil fiind dezvoltate în întregime de producătorul german. Data aleasă pentru începutul parteneriatului nu este una aleatorie, ci se corelează cu introducerea unui nou set de regulamente tehnice în Formula 1, care includ și eliminarea sistemului MGU-H (Motor Generator Unit-Heat), pe lângă creșterea puterii ERS-ului (Energy Recovery System) la 350 kw. În plus, Audi va trebui să proiecteze un motor capabil să ruleze cu noul combustibil 100% sustenabil propus de FIA.

Planurile producătorului din Ingolstadt de a intra în F1 au fost oficializate în august, în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Belgiei, de la Spa-Francorchamps, când a și fost prezentată o mașină îmbrăcată în culori Audi. Evident, mașina din 2026 va arăta destul de diferit. Pentru a intra în Formula 1, Audi a făcut mai multe sacrificii și a decis să anuleze programul său ce avea să readucă marca la Le Mans în cursa de 24 de ore după o pauză de mai bine de șase ani. Audi a câștigat cursa de la Le Mans de 13 ori și avea deja câteva comenzi pentru noul său prototip înainte de a anula programul.

Motoarele vor fi produse la Centrul de Competență în Motorsport al Audi localizat în Neuburg an der Donau. Acolo lucrează deja 120 de oameni la acest proiect, motoarele moderne de F1 fiind foarte complicate. Sauber va construi mașina. Acesta nu este primul parteneriat de acest gen pentru echipa fondată, în anii '70, de Peter Sauber. În trecut, Sauber a fost în mâinile BMW, bavarezii folosind echipa ca bază a efortului lor de uzină în perioada 2006-2009. O abordare similară pare a fi ceea ce își dorește și Audi.

„Suntem deja familiarizați cu profesionalismul și expertiza din cadrul grupului Sauber,” a declarat Oliver Hoffmann, membru în board-ul de dezvoltare tehnică al Audi AG. Cele două entități au colaborat în repetate rânduri în trecut, Audi folosind adesea tunelul de aer deținut de Sauber pentru a-și testa mașinile de Le Mans, dar și GT-urile și pseudo-prototipurile din DTM.

Porsche nu a abandonat visul de a reveni în Formula 1

Porsche a concurat în Formula 1, în mai multe formule, în anii '60-'90. Acum, germanii ar fi trebuit să revină, la pachet cu Audi, în Formula 1. Cu toate acestea, planurile de a colabora cu Red Bull Racing s-au oprit, dar FIA încă încearcă să atragă pe Porsche în F1. Problema principală este găsirea unei echipe cu care Porsche să poată lucra, după cum s-a putut vedea atunci când Andretti Autosport a vrut să înregistreze o formație total nouă în campionat. În august, CEO-ul Formulei 1, Stefano Domenicalli, s-a exprimat public că F1 nu are nevoie de echipe noi ca Andretti.

Porsche, în schimb, este mult mai atractiv pentru F1 care este în căutare de OEM-uri (Original Equipment Manufacturer), adică producători auto mari. În trecut, experimente ca Jaguar sau Toyota - care, în anii 2000, avea bugete ce depășeau visteria Ferrari - au arătat că producătorii sunt greu de câștigat și ușor de pierdut, dacă lucrurile nu merg bine în competiție. Porsche a mai concurat în F1, în nume propriu, în anii '60 când a bifat și singura sa victorie, cu noroc, în Marele Premiu al Franței din 1962 cu Dan Gurney la comenzi. Mai apoi, marca s-a alăturat echipei McLaren într-un conglomerat ce a inclus și grupul TAG (Techniques d'Avant Garde). Motoare TAG-Porsche au stat în mijlocul mașinilor care i-au dus către titlul mondial pe Niki Lauda și Alain Prost în 1984-1986.

Sursa foto: Audi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri